Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:46:54 GMT

کمالوندی: تاسیسات هسته‌ای فردو تعطیل نشده است

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۷۸۲۰

کمالوندی: تاسیسات هسته‌ای فردو تعطیل نشده است

«بهروز کمالوندی» روز شنبه در واکنش به برخی اخبار درباره تعطیلی تأسیسات هسته‌ای فردو، گفت: این تأسیسات تعطیل نشده و مرکز ملی خلاء در این مجموعه فعال بوده و تحقیق و توسعه را روی شیرآلات خلاء انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: شیرآلات خلاء در صنایع پیچیده هسته‌ای کاربرد دارد و دیوید آلبرایت تحلیلگر هسته‌ای آمریکایی نیز در گزارش اخیر خود به پیشرفت این فناوری اذعان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به قرار گرفتن ایران در ردیف کشورهای دارای فناوری «کوانتوم» گفت: اتفاق مهم و ارزشمند دیگری که در سازمان انرژی اتمی در حال وقوع است ورود به دروازه های انقلاب فناوری دنیا یعنی کوانتوم بوده که در دهه های آینده تحول زیادی در توسعه ارتباطات و ساخت پردازشگرهای فوق سریع ایجاد خواهد کرد.

کمالوندی که با خانه ملت گفت‌وگو کرده است، خاطرنشان کرد: مرکز ملی کوانتوم به زودی آزمایش ارتباط ذرات کوانتومی با فاصله بیش از یک متر را انجام خواهد داد و ایران نخستین کشور خاورمیانه و جهان اسلام خواهد بود که به این فناوری دسته پیدا کرده است و جزو معدود کشورهای دنیا در عرصه مهار ذرات کوانتومی و فوتون ها قرار می گیرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهروز کمالوندي بهروز کمالوندی تهران ایرنا سازمان انرژی اتمی إيران خاورمیانه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۷۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتوم ساخته شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) و آکادمی علوم چک به تازگی ساختار جدیدی طراحی کرده‌اند که می‌توان از آن برای ایجاد مواد کوانتومی کربنی نسل جدید استفاده کرد. این ساختار نانوگرافن مغناطیسی به شکل پروانه‌ای است که در حوزه فناوری‌های کوانتومی پیشرفته می‌تواند کاربرد داشته باشد.

نانوگرافن مغناطیسی، ساختاری کوچک از گرافن بوده که به دلیل رفتار خاص الکترون‌ها در اتم‌های کربن، خاصیت مغناطیسی قابل توجهی را نشان می‌دهد. با طراحی دقیق ترتیب این اتم‌های کربن در مقیاس نانو، کنترل رفتار این الکترون‌های منحصر به فرد حاصل می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود نانوگرافن برای ایجاد آهن‌ربا بسیار کوچک و ساخت بلوک‌های اساسی مورد نیاز برای رایانه‌های کوانتومی، به نام بیت‌های کوانتومی یا qubit، بسیار امیدوارکننده باشد.

ساختار منحصر به فرد گرافن مغناطیسی به شکل پروانه‌ای که توسط محققان ایجاد شده، دارای چهار مثلث بوده که شبیه به بال پروانه است که هر یک از این بال‌ها الکترونی π جفت نشده با خود دارند که مسئول خاصیت مغناطیسی مشاهده شده است.

پروفسور لو از محققان این پروژه می‌گوید: نانوگرافن مغناطیسی، یک مولکول کوچک متشکل از حلقه‌های بنزن به هم چسبیده است که به عنوان یک ماده کوانتومی نسل بعدی برای میزبانی چرخش‌های کوانتومی جذاب است که یکی از دلایل این امر به تطبیق‌پذیری شیمیایی و زمان انسجام چرخش طولانی این ساختار مربوط می‌شود.

خصوصیات مغناطیسی نانوگرافن معمولاً از چیدمان الکترون‌های ویژه آن، معروف به الکترون‌های پی یا قدرت تعامل آنها حاصل می‌شود. نانوگرافن همچنین نظم مغناطیسی منفرد از خود نشان می‌دهد، جایی که چرخش‌ها یا در همان جهت (فرومغناطیسی) یا در جهت‌های مخالف (آنتی‌فرومغناطیسی) صورت می‌گیرد.

محققان روشی را برای غلبه بر این چالش‌ها ارائه کردند. نانوگرافن پروانه‌ای آنها، با هر دو خاصیت فرومغناطیسی آنتی‌فرومغناطیسی، با ترکیب چهار مثلث کوچکتر در مرکز یک ساختار رومبوس ایجاد می‌شود. نانوگرافن آنها تقریباً ۳ نانومتری است.

برای تولید نانوگرافن پروانه‌ای، محققان ساختارها را در ابعاد مولکولی دستکاری کرده و در خلأ به این ماده رسیدند. این رویکرد به آنها اجازه می‌دهد تا ساختار نانوگرافن را در سطح اتمی مهندسی کنند.

به اعتقاد محققان اطلاعات به دست آمده از این پروژه مسیر را برای تولید مواد کوانتومی آلی نسل جدید با معماری‌های چرخش کوانتومی هموار می‌کند.

کد خبر 6087667 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتوم ساخته شد
  • خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است
  • ادعای گروسی درباره فاصله ایران تا دستیابی به یک بمب اتمی | حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است
  • گروسی: حمله به تاسیسات هسته‌ای قدغن است/به‌زودی راهی تهران می‌شوم
  • اظهارنظر گروسی درباره هسته‌ای شدن ایران/ به تهران می‌روم
  • گروسی: به زودی به ایران سفر می‌کنم
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی