Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشیدیان با بیان‌اینکه اعزام زائران خانه خدا به عربستان نیمه مرداد پایان می‌یابد، گفت: در صورت موافقت دولت و سازمان هواپیمایی عربستان با بکارگیری تعداد هواپیمای بیشتر از شرکت‌های هواپیمایی ایران، روند بازگشت زائران سرعت می‌گیرد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: «علیرضا رشیدیان» در حاشیه مراسم دعای کمیل مدینه منوره با اشاره به برنامه ورود و خروج زائران ایرانی به عربستان، در جمع خبرنگاران گفت: پروازهای رفت حجاج کشورمان تا نیمه مرداد ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان حج و زیارت در این باره افزود: پروازهای بازگشت زائران ایرانی بر اساس برنامه پروازی که عربستان به ما داده است، از ۱۶ ذی الحجه آغاز می شود و تا هشتم محرم ادامه می یابد.

 

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به مذاکرات صورت گرفته و در صورت موافقت دولت و سازمان هواپیمایی عربستان با بکارگیری تعداد هواپیمای بیشتر از شرکت های هواپیمایی کشورمان، روند بازگشت زائران سرعت بگیرد  و در نتیجه مدت زمان اقامت حجاج در این کشور کاهش یابد.

 

رشیدیان همچنین از تلاش کارکنان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در عملیات انتقال زائران کشورمان به دو فرودگاه مدینه و جده تقدیر کرد و سرعت عمل و توانمندی متخصصان و کارکنان این شرکت در بازگرداندن یک فروند هواپیمای هما را که آسیب دیده بود به این روند مثال زدنی و بی نظیر توصیف کرد.

 

وی گفت: یک فروند هواپیمای شرکت هما درحین حرکت روی زمین درفرودگاه شهر ساری از ناحیه بال آسیب دید که این اتفاق در روند اعزام حجاج نگران کننده بود ولی عزیزانمان درهواپیمایی جمهوری اسلامی با سرعت عمل مثال‌زدنی و بی‌نظیر، پنجشنبه، 27 تیرماه این هواپیما را به عملیات رفت بازگرداندند که زائرین را به عربستان منتقل کرد.

 

رشیدیان در ادامه تاکید کرد: این حرکت جهادی و توانمندی مدیران و متخصصان کشورمان و پرسنل فنی هواپیمایی جمهوری اسلامی قابل تقدیر و تشکر است و آنها علی رغم تحریم‌ و محاصره اقتصادی ظالمانه علیه ملت ایران، توانستند درحوزه پروازمسئولیت شان را به خوبی انجام دهند.

 

وی ابراز امیدواری کرد این مدیریت خوب تا پایان پروازهای رفت و برگشت زائران ادامه پیدا کند.

 

رئیس سازمان حج وزیات با تاکید براینکه تاکنون هیچ حادثه و مشکل خاصی برای زائران  ایرانی گزارش نشده است، اظهار کرد: وضعیت ما در مکه و مدینه خوب است.

 

رشیدیان در پاسخ به خبرنگاری که در خصوص احتمال از سرگیری سفرهای عمره مفرده سوال کرد، بیان کرد: تاکنون مذاکره ای در این رابطه صورت نگرفته، اما احتمالا در مکه مکرمه راجع به این موضوع گفتگوهایی با طرف عربستانی انجام شود .

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه امام رضا ع زلزله مسجدسلیمان حائری مقام معظم رهبری معاون پارلمانی رئیس جمهور مقاومت خطبه نماز جمعه تقوا علیرضا رشیدیان اعزام حجاج حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان 

 سردار رضا بنی اسدی فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا، با اشاره به اعزام اولین گروه زائران عمره از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره)، گفت: اعزام زائران با امنیت کامل و در آرامش شروع شده و در ۱۱ ایستگاه پروازی ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت ماه سال جاری عملیات اعزام زائران حج عمره از سر گرفته شد که پلیس فرودگاه‌های فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با آمادگی کامل تا ۱۳ اردیبهشت ماه عملیات رفت را به پایان خواهد رساند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: امسال با هماهنگی صورت گرفته تمام پرواز‌ها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌پذیرد و بیش از ۵ هزار زائر عمره و خدمه، از طریق فرودگاه‌های مشخص شده، اعزام خواهند شد.

سردار بنی اسدی فر در خصوص دارو‌های ممنوعه در کشور عربستان، گفت: ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان ممنوع استکه شامل هیرومرفین، آمپول پتیدین، آمپول مرفین، شربت اکسپکترانت کدئین، قرص و آمپول ترامادون، قرص متیل فنیدات، آمپول و قرص بوپرنورفین، آمپول و قرص دیازپام، قرص استامینوفن کدئین، شربت و قرص متادون است و زائران مراقب این مسأله باشند.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا گفت: همکاران من در فرودگاه‌های سراسر کشور عملیات حج عمره را به عنوان یک فرصت تلقی کرده و متقاضی خدمت به زائرین خانه خدا در این ایام است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است
  • ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان 
  • همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • جزئیات اعزام زائران عمره از فرودگاه زاهدان
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • اعزام زائران عمره به عربستان از ۱۱ ایستگاه پروازی