Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-28@12:13:50 GMT

تبلیغاتی که حس خوب می آفریند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۸۰۴۶

تمام این فعالیت‌ها نهایتا به پیدا کردن و جذب یک مشتری خوب منتهی می‌شود. یک پروسه که شامل سود و احترام برای طرفین خواهد بود و به عنوان یک معامله خوب از آن یاد می‌شود.

امروزه هر تجارت و کسب‌ و کاری برای پیشبرد هرچه بهتر اهدافش راه‌های مختلفی را در پیش می‌گیرد. بدون شک تبلیغات یکی از مهم‌ترین ارکان مهم در کسب موفقیت به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب ابزار مناسب برای این اتفاق بسیار حائز اهمیت خواهد بود. در این مسیر تنوع بسیاری وجود دارد، اما تمام آنها به نتیحه مد نظر ختم نمی‌شوند. استفاده از بیلبود‌های تبلیغاتی، آگهی‌های تلویزیونی، تراکت، پیامک منطقه‌ای و ... انواع مرسوم در اطراف ما هستند.

قطعا روشی که کارآمد نباشد به سرعت جای خود را به روشی دیگر خواهد داد. یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب‌ها برای شروع تبلیغات و یا تقویت آن استفاده از هدایای تبلیغاتی است.

اما چرا این نوع از تبلیغات هنوز رواج دارد و بازخورد خوبی را به همراه داشته‌ است؟ آیا این روش برای یک کسب و کار بزرگ منطقی به نظر می‌رسد؟ و یا بیشتر برای کسب و کاری با بازار خاصی می‌تواند تاثیر گذار باشد؟!

هدیه به طور ذاتی یک حس به همراه دارد. تفاوت زیادی بین هدیه گرفتن و یا هدیه دادن نیست، هدیه فارغ از نوع ، قیمت و حتی کاربردش دلنشین بوده و ذات خوب هدیه باعث می‌شود که یک نشاط دو طرفه ایجاد شود. همچنین توقعی در ازای این کار وجود ندارد و زیبا ترین پاسخی که می‌توان پس از هدیه دادن دریافت کرد، لبخندی است که شخص مقابل به شما می‌زند.

ادغام یک روش تبلیغاتی با یک اندیشه نیک می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد. هدایای تبلیغاتی هم دقیقا همین تفکر را مد نظر دارند. با دادن حس خوب به یک نفر ، در وهله‌ی اول تصویری زیبا در یادش باقی خواهد ماند. با این کار یک قدم مهم برای محبوبیت برند انجام می‌شود که قطعا بخش مهمی از شروع یک فعالیت اقتصادی است.

تفاوتی نمی‌کند که یک تجارت در ابتدای کار خودش باشد یا به یکی از بزرگترین‌ها در دنیا تبدیل شده باشد. بازار هدفی مربوط به عموم مردم را در نظر دارد و یا فقط با ارگان‌های دولتی همکاری می‌کند. مطمئنا نشان دادن حسن نیت و اهمیت به مشتری همواره به بهبود وضعیت کمک خواهد کرد.

در ادامه به نمونه‌هایی از هدایای تبلیغاتی و تاثیری که خواهد گذاشت اشاره‌ای می‌کنیم.

ممکن است شما هم مشاهده کرده باشید که در برخی از سفر‌های هوایی ، یک هواپیمای کوچک به عنوان نمادی از آن شرکت هواپیمایی به کودکان اهدا می‌شود. تاثیری که در ذهن این کودک به جا می‌ماند مثل یک خاطره خوب خواهد بود، و در واقع این همان فرایند جذب مشتری برای مدیر شرکت است. چرا که همراه آن کودک و خودش زمینه‌ی خوبی برای تکرار این سفر از طریق همین شرکت هواپیمایی پیدا خواهند کرد. و اگر کمی خوشبین باشیم ممکن است به واسطه تعریف این حس خوب، افراد دیگری هم برای تجربه یک سفر خوب به آن شرکت مراجعه کنند. یک لطف کوچک که کمک بسیاری به رونق کار و تجارت خواهد داد.

شرکت ژاپنی سونی، یکی از بزرگترین تولید کننده‌های صوتی و تصویری در دنیاست. کیفیت و قدمت این برند به اندا‌زه ای است که پیر و جوان از آن به خوبی یاد می‌کنند. اما این دلیل بر توقف بخش بازاریابی و برندینگ این شرکت بزرگ نشده است. برای مثال این شرکت به مناسبت جام جهانی فوتبال سال 2006 آلمان، لباس ورزشی تیم ملی فوتبال آلمان ، ایران و چند کشور دیگر را که لوگوی سونی به رویش هک شده بود، به عنوان هدیه در بین هواداران فوتبال توزیع کرد. تصورش را بکنید که با یک اتفاق ساده چگونه اسم برند خودش را در ذهن یک نفر قرار داد. پس از آن، حضور افراد با لباس در اطراف ورزشگاه یا سایر مکان‌ها باعث دیده شدن نام سونی در معابر عمومی توسط سایر افراد شد. و نهایتا در یکی از بازی‌های تیم آلمان شاهد حضور هواداران بسیاری با لباس آلمان و لوگوی سونی در مقابل دوربین‌ها بودیم. انگار که بخشی از این فستیوال جهانی به نام این شرکت درآمده باشد.

شاید بی‌راه نباشد که این گونه بازاریابی را جادو بنامیم، چرا که این تمام ماجرا نیست. ثبت هویت و یاد یک کسب و کار بخش اول این روش تبلیغات است. هدایای تبلیغاتی، باعث ایجاد نوعی وفاداری در افراد می‌شود. ایجاد یک ذهنیت خوب حتی بدون اینکه تا به‌ حال از محصولات یا خدمات آن تجارت استفاده شده باشد عامل اصلی این حس است.

در تک تک کارهای روزمره‌ای که در زندگیمان انجام می‌دهیم، گزینه‌های متعددی برای انتخاب وجود دارد ،که ما اولویت آن‌ها را‌ مشخص می‌کنیم. در ذهن افراد نگرش های متفاوتی درباره وفاداری به برندها وجود دارد. به عنوان مثال شخصی که به یک آرایشگاه خوب مراجعه می‌کند، کمتر تمایل دارد که به آرایشگاه‌های متفاوتی مراجعه کند. این نوعی وفاداری در انتخاب آن آرایشگاه به حساب می‌آید و باعث می‌شود دو طرف احساس راحتی داشته باشند. اتفاقی که گاهی آگاهانه و گاهی بسته به شرایط خاص رخ می‌دهد، اما نهایتا نتیجه مشابهی در ایجاد رضایت دوطرفه خواهد داشت. هدایای تبلیغاتی یکی از روش‌های آگاهانه‎ای است که این اولویت و رضایت را ایجاد می‌کند.

حتی به دور از تمام موارد تجاری و بازاریابی که از آن سخن گفتیم، یک هدیه تبلیغاتی را می‌توان فارغ از تمام منافع مالی و پروسه مشتری یابی در نظر گرفت. یک هدیه به منظور تشکر، قدر دانی و یا حتی به عنوان سمبلی از هدیه دهنده، خود به اندازه کافی پسندیده به نظر می‌رسد.

هدایای تبلیغاتی مستلزم زمان مشخص و مکان مشخصی نیستند. حتی انتخاب نوع آن هم بسیار گسترده خواهد بود . هر کسب و کار  با توجه به نیاز، کاربرد و هدفش از تبلیغات مناسب‌ترین هدیه تبلیغاتی را انتخاب می کند.

گاهی میتوان از یک هدیه کوچک و ارزان قیمت برای غرفه‌ی نمایشگاهی استفاده کرد و گاهی یک هدیه نفیس برای مدیری دیگر  بهره برد. مهم‌ترین ویژگی یک هدیه تبلیغاتی در دید بودن آن است. تا از این طریق هر آنچه از یک برند در یاد کسی است برایش مانگار شود.

یک هدیه ارجاع دهنده مفهوم احترام ، عشق وزیبایی خواهد بود و در کنار این به ساختن آینده‌ای بهتر برای کسب و کارتان کمک خواهد کرد.

 

منبع: تبلیغات حس هفتم

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال جام جهانی ذهن کسب و کار کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۸۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه باورنکردنی بانک به خوش‌شانس‌ترین زن

           گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

هدیه باورنکردنی بانک به خوش‌شانس‌ترین زن ایران


تصویری از دختر جوان آقا ماشالله سریالِ خانه به دوش


پربازدیدترین مکان‌های تاریخی تهران در نوروز

شمایل جالب اداره پست در زمان قدیم


تیپ گنگ و جالب چند دختر و پسر در دهه ۸۰


تغییر چهره «هدیه» سریال پژمان پس از ۱۲ سال


اگر این رفتارها را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید
یک شرط مهم کاهش وزن با مصرف آجیل
کشف یک «اسکیت» هزار ساله از جنس استخوان


با این رزومه، ۳۰۰ هزار دلار درآمد کسب کنید!


علائم مهم این سرطان گوارشی شایع را بشناسید


دقیق‌ترین ماکت آیفون۱۶ لو رفت


تام کروز در صحنه‌های اکشن دیده شد


عکس خاص و احساسی «شبنم مقدمی»


زمانی که ریال ایران دوازدهمین ارز معتبر جهان شد!


عکسی که امیدواریم آن را هیچ خارجی‌ای نبیند


سریع‌ترین دوربین جهان ساخته شد


قاب ناب و سنگین از سه چهره معروف ایرانی


عکسی جالب از خسرو شکیبایی و جکی چان

دیگر خبرها

  • هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان
  • باران در راه آبادان و خرمشهر
  • مرکز ساخت تابلو استیل نقشه جهان
  • هدیه باورنکردنی بانک به خوش‌شانس‌ترین زن
  • صدور هشدار زرد بارندگی در خوزستان
  • هشدار زرد بارندگی در خوزستان صادر شد
  • هشدار زرد بارندگی در خوزستان
  • چرا شبکه نسیم گرفتار روش‌های هنجارشکن تبلیغاتی شد!؟ +عکس
  • سفر به ایران قدیم؛ شاه به این عروس روستایی ۴۶سکه هدیه داد (+عکس)
  • ۸۰ هزار قرص نان هدیه نانوایان و خیرین ساوجبلاغی در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع)