Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دستورالعمل اعلام زمانبندی ثبت‌نام اعطای تسهیلات ۲ بانک قرض الحسنه به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد. تاریخ انتشار: 12:50 - 29 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۶۳۵

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، مجید مشکینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی با صدور دستورالعملی، زمانبندی ثبت نام برای تسهیلات بانک‌های قرض الحسنه به دانشجویان را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستورالعمل زمانبندی ثبت نام دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه آزاد اسلامی براساس جدول زیر است:
ردیف زمان تحصیل شروع ثبت نام در سامانه سجاد پایان ثبت نام در سامانه ساجد
۱ نیمسال اول سال تحصیلی پانزدهم مرداد پانزدهم مهرماه
۲ نیمسال دوم تحصیلی دهم دی ماه دهم اسفند

در این دستورالعمل آمده است که تسهیلات قرض الحسنه بانکی از طریق ثبت نام در سامانه Sajed.iau.ir توسط دانشجو و پس از طی تشریفات اداری و قانونی به حساب شهریه دانشجویان واریز می‌شود. دانشجویان می‌توانند کلیه روند اجرایی تا دریافت تسهیلات را از طریق سامانه مذکور پیگیری و مشاهده کنند.

در این دستورالعمل تأکید شده است که کلیه مراحل تکمیل پرونده، افتتاح حساب و ارائه تضمین مربوطه باید توسط دانشجوی واجد شرایط انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تسهیلات بانکی دانشجویان دانشگاه آزاد دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۸۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۲ هزار دانشجو در دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اهواز / فارغ‌التحصیلان در مدارس سما جذب می‌شوند

علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مقوله تعلیم و تربیت اجتماعی اظهار کرد: به عقیده من تعلیم و تربیت اجتماعی یک جریان پیوسته بین خانواده و آموزش و پرورش و دانشگاه است. این امر نیازمند برنامه‌ریزی‌های مناسب، ارائه راهکار است تا در واقع پاسخگویی نیازهای جامعه تاثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید: تببین نقش استادان در تعلیم و تربیت اجتماعی دانشجویان/ استاد نباید نسبت به بدحجابی بی‌تفاوت باشد

وی گفت: ما در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم، بنابراین آرمان‌های اسلامی و انقلاب اسلامی در آن موجود است. بنابراین زنجیره تعلیم از خانواده تا دانشگاه باید بر مبنای این آرمان‌ها باشد.

افروس با بیان اینکه به فرموده رهبر انقلاب اسلامی، دانشگاه سه وظیفه تولید علم، تربیت عالم و جهت دهی مناسب علم و عالم را برعهده دارد، گفت: این سه وظیفه ایجاب می‌کند که آموزش و پرورش و آموزش عالی در کنار خانواده فعالیت داشته باشند. در این مسیر الگوها و استانداردها باید اسلامی باشد. در نهایت بتوانیم عنوان کنیم که حدود ۸۰ درصد جامعه از یک الگوی اسلامی تبعیت می‌کند. با توجه به جایگاه تاثیرگذار دانشگاه در تربیت جوانان(دانشجویان)، این نهاد می‌تواند در توسعه و ساختار جامعه اثر بگذارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان درباره برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی اهواز برای اجرای تعلیم و تربیت اجتماعی دانشجویان بیان کرد: سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی که قرار است به تعالی دانشگاه منجر شود، به مباحث تربیت و معنوی نیز پرداخته شده است. بنابراین ما باید تلاش کنیم تا از ظرفیت اعضای هیئت علمی و تشکل‌های دانشجویی برای جریان سازی در حوزه تعلیم و تربیت اجتماعی استفاده کنیم.

اشتغال به تحصیل ۲ هزار دانشجو در دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اهواز

وی گفت: دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی با هدف اجرای تعلیم و تربیت اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی اهواز تاسیس شده است. علاوه بر آن؛ دانشجویان می‌توانند مهارت‌های اجتماعی و زندگی را در مدارس عالی مهارت به دست آورند. بنابراین مجموعه‌ای از فعالیت‌ها باعث می‌شود تا دانشگاه نقش و وظیفه خود را حوزه تعلیم انجام دهد.

افروس درباره ارکان‌های مهم تعلیم و تربیت اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: اساتید در قالب طرح اساتید مشاور فرهنگی و تربیتی، دانشجویان، تشکل‌های دانشجویی خانواده ها، تعالیم اسلامی و مفاهیم استخراج شده از آنها، دانشکده‌های تعلیم و تربیت جزو عناصر مهم حوزه تعلیم هستند. این ها ارکان، نقطه اتصال مدارس به دانشگاه‌ها نیز محسوب می‌شوند. همچنین تربیت معلمان واجد شرایط برای اعزام به مدارس سما است.

این مسئول بیان کرد: دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی ترکیبی از رشته‌های علوم تربیتی، روانشناسی، مدیریت آموزشی و آموزش ابتدایی را شامل می‌شود که از نیمسال اول ترم تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ همچنین موضوعاتی که به حوزه آموزش مرتبط است در این دانشکده تدریس می‌شود. مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی نیز محلی برای به کار گیری، فارغ التحصیلان این دانشکده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۲ هزار دانشجو در دانشکده تعلم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز مشغول به تحصیل هستند. تربیت نسل جدید که قصد دارند به عنوان معلم و مشاور و مربی بیار و روانشناس در مدارس، مهدکودک و آموزشگاه‌ها فعالیت کنند در این دانشکده رقم می‌خورد.

تعلیم و تربیت اجتماعی باید متناسب با زیست بوم باشد

افروس با بیان اینکه سال‌هاست که اسلامی شدن متون درس علوم انسانی در دانشگاه‌ها مطرح است، تصریح کرد: در این سال‌ها تغییراتی در محتوا و ساختار دروس ایجاد شده است. همچنین الهی شدن برخی دروس نیز از سوی کارشناسان مطرح شده است. مهمتر از این موارد، اساتید دانشگاه آزاد اسلامی نیز مورد تعلیم و تربیت اسلامی و اجتماعی ویژه قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: تعلیم و تربیت اجتماعی در دانشگاه باید مطابق با سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی باشد. همچنین برنامه ریزی و مجموعه اقدامات بایدمتناسب با زیست بوم هر استان انجام شود.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1227010 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران از پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی حمایت کرد
  • دانشجویان دانشگاه آزاد از دیدار صمیمی با رهبر انقلاب می‌گویند
  • دستورالعمل جدید حجاب در دانشگاه آزاد: با قصور رئیس واحد برخورد می‌کنیم
  • دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب
  • دستورالعمل جدید دانشگاه آزاد درباره حجاب
  • دانشگاه آزاد دستورالعمل جدید درباره حجاب ابلاغ کرد
  • ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب
  • پیش بینی ۳.۲ همت تسهیلات قرض الحسنه برای شرکت‌های دانش‌بنیان
  • دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب ابلاغ شد
  • اشتغال ۲ هزار دانشجو در دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اهواز / فارغ‌التحصیلان در مدارس سما جذب می‌شوند