Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ رضا غزاله مدیر اداره سیما و منظر شهری شهرداری قدس اظهار داشت: تابلو و دیوارنویسی‌های غیرمجاز سطح شهر باعث ناهنجاری‌های بصری و بی نظمی در سطح شهر می‌شود.

وی افزود: از لحاظ قانونی متضرران حاصل از این اقدامات به موجب ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها می‌توانند از طریق مراجع قضایی پیگیری نمایند و شهرداری نیز می‌تواند هزینه پاکسازی را به واسطه جبران خسارت وارده، از متخلف مطالبه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات ۳ ماه اداره سیما و منظر شهری شهرداری قدس افزود: در ۳ ماهه نخست سال جاری ، ۷۰ مورد اخطار تابلو و دیوارنویسی‌های غیرمجاز توسط اداره زیباسازی ارسال شد و با توجه به دستورات مقام قضایی  نسبت به جمع‌آوری تابلوها اقدام شد.

مدیر اداره سیما و منظر شهری شهرداری قدس بیان داشت: در خصوص درخواست نصب پلاک املاک نیز لازم به ذکر است که شهروندان ابتدا درخواست پلاک ثبتی املاک خود را ارائه می‌کنند و سپس با انجام کارشناسی‌های لازم و استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک نسبت به نصب آن‌ها اقدام خواهد شد که ۵۰ مورد نصب پلاک املاک توسط اداره زیباسازی در ۳ ماهه نخست سال ۹۸ انجام شد.

غزاله خاطرنشان کرد: وظیفه ذاتی اداره سیما و منظر شهری شهرداری آراستن فضای شهری و حذف زوائد و نازیبایی ها از چهره شهر است اما این هدف بدون مشارکت موثر شهروندان تحقق نخواهد یافت و بایستی برای ایجاد آرامش و نشاط شهری در حفظ و نگهداری اقدامات انجام شده در این راستا کوشا باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری قانون کارشناسی برنا اداره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از ۱۷۰ تبعه غیر مجاز در کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت استفاده از نیروی کار اتباع غیرمجاز در واحدهای تولیدی استان، از شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در بنگاه‌های اقتصادی کرمانشاه خبر داد.

مختار احمدی از ممنوعیت اشتغال اتباع خارجی فاقد پروانه کار در استان یاد و اظهارکرد: برابر ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع نمی‌توانند در ایران مشغول بکار شوند، مگر آن که دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند. همچنین به موجب ماده ۱۸۱ قانون کار بکارگیری اتباع فاقد مجوز کار در واحدهای کارگاهی ممنوع است.

وی به شرایط بیکاری در استان و وجود نیروهای جوان توانمند و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان اشاره کرد و افزود: در برخی موارد کارفرمایان با توجه به عدم بیمه کردن و کم بودن حقوق و دستمزد اتباع غیرمجاز که بیشتر از کشور افغانستان هستند، اقدام به بکارگیری اتباع می‌کنند که منجر به اشغال فرصت‌های شغلی در استان می‌شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا بازرسان و کارشناسان معاونت اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تمام توان به صورت روزانه جهت شناسایی اتباع غیرمجاز شاغل در واحدهای اقتصادی، اقدام به بازرسی می‌کنند و سال گذشته نیز بیش از ۱۵۱ مورد بازرسی انجام شد که منجر به شناسایی ۱۷۱ تبعه غیرمجاز شد.

احمدی ادامه داد: در راستای نظارت بر بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز و جلوگیری از اشتغال آن‌ها در واحدهای اقتصادی، بازرسان این اداره کل با همکاری نیروی انتظامی بیش از ۴۴ گشت مشترک انجام دادند و در خصوص اخراج اتباع غیرمجاز از کشور اقدام کردند.

وی به ممنوعیت بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای اقتصادی استان اشاره و عنوان کرد: کارفرمایان متخلف در این زمینه به مراجع قضایی معرفی می شوند که در این زمینه سال گذشته ۶۱ کارفرما که اتباع بیگانه غیرمجاز را در واحدهای خود بکارگیری کرده بودند، شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه ادامه داد: سال گذشته با توجه به شناسایی اتباع غیرمجاز و جریمه کارفرمایان متخلف حدود ۲۴ میلیارد ریال برگه جریمه به واحدهای اقتصادی که اتباع غیرمجاز بکار گرفته بودند، ابلاغ شده است.

به نقل از روابط عمومی اداره کار کرمانشاه، احمدی اظهارکرد: با توجه به وجود فرصت‌های شغلی و اشغال آن توسط افراد غیرمجاز، شناسایی و اخراج این افراد از محیط‌های کاری در دستورکار این اداره‌کل قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
  • شناسایی بیش از ۱۷۰ تبعه غیر مجاز در کرمانشاه
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام با فروش اموال و املاک مازاد
  • رویکرد تقویت و اصلاح نور و رنگ در راستای بهبود کیفیت منظر شهری
  • حذف پذیره از قرارداد اجاره ای اماکن موقوفه ای مازندران
  • ۳۷هزار میلیارد تومان از اموال شهر به جیب تهرانی بازگشت
  • ۲ هزار قطعه زمین نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان سنددار شد
  • بودجه سازمان سیما و منظر شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سیما و منظر شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • اعطای هم‌زمان ۳۰۰ جلد سند مالکیت شهری و روستایی در شهرستان بیرجند