Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مدیرکل صنعت معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه کارخانه ذوب آهن با برنامه ریزی ۳۲ ماهه برای احداث و بهره برداری در حال ساخت است گفت: سرمایه گذار عراقی با سرمایه ۴۳۰ میلیون دلار قرار است این کارخانه را در ۳ فاز اجرا کند.
محمد دره وزمی افزود: هم اکنون ۷ معدن سنگ آهن در سقز با ظرفیت ۷ میلیون تن وجود دارد که با بهره برداری از این کارخانه این معادن هم به فعالیت کامل می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه این کارخانه می‌تواند سالانه یک میلیون تن آهن اسفنجی تولید کند گفت: با بهره برداری از این کارخانه کردستان به باشگاه تولید کنندگان فولاد خواهد پیوست.

انتهای پیام/ت

راه اندازی کارخانه ذوب آهن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارخانه ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۸۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵ محدوده جدید در پهنه سنگان خواف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ علی رسولیان ذخایر موجود این ۵ معدن جدید را ۸۰۰ میلیون تن اعلام کرد و افزود: بهره برداری موثر از ذخایر غنی این معادن، گام مهمی برای تامین مواداولیه کارخانجات فولادسازی کشور خواهد بود.
وی گفت: مجتمع سنگ آهن سنگان همزمان کار اکتشاف ۱۶ معدن دیگر را در دستور کار دارد.
رسولیان افزود: همسو با سیاست‌های کلان دولت برای جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره تولید و بهره وری محصولات معدنی، صنایع معدنی و صنعت فولاد در کشور عملیات حفاری اکتشافی فرآورده‌های معدنی در مجتمع سنگ آهن سنگان خواف پارسال با ۱۱۱ درصد افزایش درمقایسه با سال ۱۴۰۱، به ۱۴ هزار و ۳۴۵ متر رسید.
مجتمع سنگ آهن سنگان خواف در استان خراسان رضوی با ذخیره یک میلیارد تن یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن در ایران است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز
  • کشف ۵ محدوده جدید در پهنه سنگان خواف
  • رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان
  • انتخاب رییس جدید خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان
  • تنها از ۷ درصد ذخایر معدنی کشور بهره‌برداری می‌کنیم
  • ۲۰ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی ِ معادن استان کردستان
  • ۲۳۸ طرح وزارت نفت در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید