Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-29@13:02:29 GMT

آزمایشگاه فضایی چین در اتمسفر سوخت

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۸۳۷۵

آزمایشگاه فضایی چین در اتمسفر سوخت

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، آزمایشگاه فضایی چینی Tiangong۲ روز گذشته پس از ورود به اتمسفر زمین در شرایط کنترل شده سوخت. این آزمایشگاه آخرین دور از آزمایش‌های خود را انجام داده است.

Tiangong۲ در سال ۲۰۱۶ میلادی به مدار زمین ارسال و طبق اعلام سازمان فضایی چین روز گذشته وارد اتمسفر شد. پس از ورود آزمایشگاه به اتمسفر زمین زباله‌های فضایی ناشی از سوختن آزمایشگاه در منطقه‌ای از پیش تعیین شده در اقیانوس آرام فرود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ایستگاه با طول ۱۰ متر و وزن ۸۶۰۰ کیلوگرم مجهز به پنل‌های خورشیدی ۱۸ متری بود.

به نوشته خبرگزاری شینهوا این آزمایشگاه فضایی بیش از هزار روز در مدار زمین فعالیت کرده که بسیار طولانی‌تر از مأموریت ۲ ساله آن بوده است.

به گفته مقامات چین سقوط کنترل شده آزمایشگاه فضایی در اتمسفر زمین نشان دهنده تکمیل موفقیت آمیز مأموریت Tiangong۲ بوده است.

این درحالی است که اکنون چین مشغول ساخت یک ایستگاه فضایی است.

انتهای پیام/

178 / 320 زمایشگاه فضایی چینی Tiangong۲ اتمسفر شینهوا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اتمسفر شینهوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۸۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از فاز اول پایگاه پرتاب فضایی چابهار در سال جدید

حسن سالاریه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص ساخت پایگاه فضایی به منظور دسترسی به مدارهای مختلف فضایی گفت: پایگاه چابهار، پایگاه اختصاصی بزرگی است و فازهای متعددی دارد که در حال تکمیل است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، انشاالله فاز اول پایگاه چابهار که با اولین پرتاب‌های تحقیقاتی و عملیاتی شروع می‌شود، سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: انشاالله با تکمیل پایگاه چابهار و آغاز پرتاب‌ها از پایگاه چابهار، دسترسی ما به مدارهای مختلف فضایی خیلی باز می‌شود و درنتیجه می‌توانیم تعداد پرتاب‌ها را افزایش دهیم و تنوع مدار گذاری از جمله شیب‌های مختلف مداری و همچنین ارتفاع‌های مختلف مداری داشته باشیم.

سالاریه در خصوص تعداد پایگاه‌های فضایی در کشور گفت: در حال حاضر پایگاه اختصاصی فضایی چابهار در حال تکمیل است و پایگاه‌های دیگری نیز در اختیار وزارت دفاع و مجموعه نیروی هوا و فضا سپاه هستند و قابلیت استفاده برای پرتاب‌های فضایی را دارند.

به گزارش مهر، براساس مصوبات شورای عالی فضایی، مدیریت کلان این پایگاه بر عهدهٔ سازمان فضایی و قرار است در زمینهٔ پرتاب موجود زنده، پرتاب ماهواره‌های سنجشی و ماهوارهٔ مخابراتی در مدار زمین اهنگ فعالیت کند بنابر این، این پرتاب‌ها به شرایط ویژه‌ای نیاز دارد و حتی‌الامکان باید در شرایط نزدیک به منطقهٔ استوایی صورت گیرد تا هزینه‌های پرتاب و انجام مانورهای مداری آن به حداقل رسد

کد خبر 6057403 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • فجایع دردناک غزه آزمایشگاه سنجش حقوق بشر است
  • هتک حرمت نسبت به وجود مقدس امیرالمومنین علی(ع) در هیچ فضایی انجام نشود
  • فجایع غزه، آزمایشگاه سنجش میزان پایبندی دولت‌ها به حقوق بشر است
  • کنعانی: فجایع دردناک غزه آزمایشگاه سنجش میزان پایبندی مدعیان حقوق بشر به مسئولیت‌های انسانی است
  • بهره برداری از فاز اول پایگاه پرتاب فضایی چابهار در سال جدید
  • عکس| دردسر حضور در فضا!
  • وقتی دیگر زمین جایی برای زندگی نیست و شهر فضایی می شود! (عکس)
  • نفوذ زمینی‌ها به ماه و خورشید در سالی که گذشت
  • رونمایی از سفینه فضایی جدید کریستیانو رونالدو؛ فراری مدل دیتونا ‏SP3‏ / عکس
  • رونالدو با سفینه فضایی‌اش پز داد! (عکس)‏