Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در دویست و سی امین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با اشاره به اینکه فرهنگ یکی از بحث های ارزشمند در هر نظام جمهوری اسلامی است افزود: فرهنگ همچون وحی باید مبتنی بر منبع بدون خطا و اشتباه باشد و اجرای فرهنگ درست نیز نیازمند طرح موضوع است و هر موضوع در جریان فرهنگی بدون طرح، ناقص و ابتر باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دومین مورد در اجرای مناسب یک جریان فرهنگی را «امر» دانست و بیان داشت: جریانات فرهنگی  برای اینکه اجرا و ساری شود، نیاز به توصیه و امر دارد. یعنی برای غالب شدن بخشی از قسمت های فرهنگ توصیه آمرانه نیاز است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی بر عامل «منع»  در امر جریان سازی های فرهنگی تاکید کرد و افزود: ، در مقابل عامل «امر» در جریان سازی فرهنگی، «منع» هم وجود دارد، یعنی نباید اجازه رشد بدی ها و ناهنجاری ها را در جامعه داد که خود عامل موثری در جریان سازی درست فرهنگی در جامعه است.

وی گفت:  بعد از موارد فوق «بستر و بستر سازی فرهنگ» نیز امری مهم در جریان سازی فرهنگی است، به طور مثال در جامعه مواد شاهد هستیم که در ظاهر فرهنگی نیست ولی بازخورد آن در فرهنگ به وضوح قابل رویت است، و لذا باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان کرمان آخرین عامل در جریانات فرهنگی را «استمرار و تکرار» دانست و خاطر نشان کرد: برای اینکه جریان فرهنگی مفید و موثر در جامعه ترویج پیدا کرده و جریان سازی اثر بخش باشد نیاز به استمرار و تکرار آن مورد فرهنگی در جامعه است که امیدواریم مسئولین امر این پنج عامل مهم را در دستور کارهای خود قرار دهند.

وی همچنین در بخش پایانی صحبت های خود در شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با حضور استاندار کرمان، به برگزاری آیین نکوداشت آیت الله جعفری نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان در پنجم مرداد ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: این نکودشت حادثه فرهنگی مهمی برای استان کرمان است که باید به نحو مطلوبی اطلاع رسانی و انجام گردد

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان امام جمعه جامعه فرهنگ سازی ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۸۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، با مائورو وییرا وزیر امور خارجه جمهوری فدراتیو برزیل دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی و روابط دوجانبه بین دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار که در نیویورک و در محل سازمان ملل متحد برگزار شد، با تشریح پاسخ مقتدرانه اخیر نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان همچنین ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد.

امیرعبداللهیان از نقش برزیل در راستای کمک به توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه قدردانی کرد و تاکید نمود: عامل اصلی ثبات و امنیت در منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و برقراری آتش‌بس پایدار است.

وزیر امور خارجه کشورمان تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و عدم اراده این کشور برای پایان جنگ در کنار جنگ طلبی نتانیاهو را دلیل اصلی ادامه نسل‌کُشی علیه فلسطینیان دانست و بر لزوم تداوم تلاش جامعه جهانی بویژه کشورهای اسلامی برای پایان نسل‌کُشی تاکید نمود.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین سفر متقابل مقامات دو کشور تاکید کرد.

مائورو وییرا، وزیر امور خارجه جمهوری فدراتیو برزیل، در این این دیدار ضمن تاکید بر مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه، اظهار داشت: برزیل خواستار تنش زدایی در منطقه است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه به کار می‌گیرد.

وی در ادامه بر اهمیت گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید داشت.

کد خبر 6082788 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت
  • عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • عامل تاخیر حمله اسرائیل به ایران چیست؟ پاسخ کارشناس صهیونیست
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • استاندار تهران: ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند/ دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد/ به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم
  • تذکر استاندار تهران درباره موازی‌کاری در حوزه حجاب
  • دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • تفاوت‌های دولت اسلامی و سکولار
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»