Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@09:18:16 GMT

دو مرحله‌ای شدن کنکور بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۸۶۴۵

دو مرحله‌ای شدن کنکور بررسی می‌شود

  منصور غلامی امروز- شنبه- درباره تفکیک سنجش از پذیرش اظهار داشت: وزارت علوم فعلاً به دنبال اجرای قانون فعلی است که قانون بدی برای شرایط کنونی نیست و بر اساس آن، اختیارات کامل درباره تصمیم‌گیری در مورد نحوه سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های کشور اعم از دولتی و غیردولتی را دارد.

دو مرحله آزمون برای ورود به دانشگاه

وی افزود: در موضوع تفکیک سنجش از پذیرش، این بحث در دست بررسی است که یک آزمون سنجش معلومات به صورت دو بار در سال انجام شود و کارنامه آن نیز برای ۲ سال متوالی قابل استفاده باشد و داوطلبان بتوانند از آن برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌ها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تجربه این کار قبلاً هم در کشور وجود داشته ادامه داد: اجرایی شدن این ایده مستلزم آن است که وزارت آموزش و پرورش، ارزیابی صلاحیت علمی متقاضیان را به صورت کامل انجام دهد؛ زیرا دو آزمون عمومی و آزمون تخصصی وجود خواهد داشت و آزمون تخصصی باید با سوابق علمی جایگزین شود.

داوطلبان کنکور خیال می‌کنند شانس قبولی در رشته‌های پرطرفدار را دارند

این عضو هیأت دولت همچنین با اعلام اینکه امکانات لازم فراهم است و صرفاً باید مجلس قانون آن را تصویب کند، توضیح داد: البته به نظر من در حال حاضر به چنین قانونی نیاز نیست، زیرا ۸۵ درصد داوطلبان بدون تأثیر نمره آزمون وارد دانشگاه می‌شوند و تنها ۱۵ درصد از طریق کنکور این کار انجام می‌شود.

غلامی درباره اینکه هنوز کنکور برای متقاضیان غول است، عنوان کرد: متقاضیان هنوز به بخش جایگزین بدون کنکور اعتماد کافی ندارند؛ ضمن آنکه خیال می‌کنند اگر در کنکور شرکت کنند، شانس قبولی در رشته‌های پرطرفدار برای آن‌ها وجود دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: این بی‌اعتمادی و احیاناٌ خود را در حد وسط دیدن، باعث شده همه آن‌ها بخواهند در کنکور ثبت‌‎نام کنند. منبع:خانه ملت

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزیر علوم کنکور دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاماندگان کنکور از امروز ثبت نام کنند

مهلت مجدد ثبت نام برای شرکت در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ از امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین  آغاز می شود تا فردا پنجشنبه  ادامه دارد.

بنابر این داوطلبان می‌توانند با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه‌های مذکور که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل دسترس است، نسبت به ثبت‌نام در همین درگاه اطلاع‌رسانی اقدام کنند.

لازم به تاکید است این آخرین فرصت برای متقاضیانی است که موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشده‌اند و بدیهی است پس از این تاریخ هیچ درخواستی برای ثبت‌نام قابل پذیرش نخواهد بود. ضمناً برای داوطلبانی که قبلاً در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند در این مرحله امکان ویرایش اطلاعات برای آن ها وجود ندارد.

بر اساس آمار نهایی اعلام شده تعداد ۹۰۰ هزار داوطلب برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده‌اند و مهلت ثبت نام در این آزمون روز پنجشنبه ۱۶ فروردین پایان یافت.

 درباره متقاضیانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند، این دسته از داوطلبان اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش متقاضیانی که نمره خود را قبل از خرداد سال ۱۳۸۴ دریافت کرده‌اند، فارغ‌التحصیلان مدارس بین‌الملل و دارندگان گواهینامه معادل دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی برای دروس عمومی و اختصاصی از طریق شرکت در امتحانات نهایی نظام ۳-۳-۶ که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، اقدام کنند.

 آزمون نوبت دوم برای داوطلبان روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می شود و داوطلبان باید توجه کنند که نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اقدامات حفاظتی سازمان سنجش در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ ضرورت تکریم خانواده‌های داوطلبان
  • هدیه رئیس سازمان سنجش به متقاضیان نوبت دوم کنکور
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • عیدی رئیس سازمان سنجش به متقاضیان نوبت دوم کنکور چه بود؟
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود
  • ۴ شرط پذیرش نهایی داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • فرصت دوباره برای نام نویسی کنکور
  • پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش چه اقداماتی انجام دهند؟
  • جاماندگان کنکور از امروز ثبت نام کنند
  • آغاز آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری از ۲۹ فروردین