Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@10:27:24 GMT

روش غیردارویی برای رفع اضطرابِ قبل از عمل

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۸۶۶۵

روش غیردارویی برای رفع اضطرابِ قبل از عمل

پزشکان در یک مطالعه جدید تاکید کردند که گوش دادن به "موسیقی آرامبخش" پیش از عمل جراحی می‌تواند بیمار را آرام کند.

به گزارش ایسنا، بررسی‌ها حاکی از آن است که پخش موسیقی آرامبخش برای بیماران پیش از بیهوش کردن آنها برای انجام عمل جراحی می‌تواند همچون داروهای متداول اضطراب تاثیر آرام‌سازی روی اعصاب داشته باشد و در مقایسه با داروهای اضطراب،‌ عوارض جانبی کمتری را نیز متوجه بیماران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان آمریکایی در بررسی‌های خود دریافتند بیمارانی که با هدفون به موسیقی آرامبخش گوش می‌دهند در مقایسه با افرادی که داروی "میدازولام" دریافت می‌کنند یک میزان استرس دارند. این مشاهدات حاکی از آن است که موسیقی می‌تواند جایگزینی برای دارو در رفع اضطراب پیش از عمل جراحی باشد. اضطراب پیش از عمل جراحی مشکل شایعی است که موجب استرس شده و بر روند بهبودی تاثیر منفی می‌گذارد.  

همچنین موسیقی می‌تواند خطر عوارض جانبی مرتبط با داروی میدازولام و دیگر داروهای متداول را که بر تنفس و جریان خون تاثیر می‌گذارد به حداقل برساند.

در این بررسی محققان آمریکایی ۱۵۷ بیمار بزرگسال را انتخاب کرده و از نیمی از آنان درخواست شد سه دقیقه پیش از دریافت داروی بیهوشیِ مسدود کننده عصب به موسیقی گوش دهند. همچنین نیمی از آنان یک تا دو میلی‌گرم دوز داروی میدازولام پیش از مسدود کننده عصب دریافت کردند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، محققان با بیان اینکه میزان استرس درهر دو گروه تفاوت قابل توجهی نداشته، اظهار داشتند: می‌توان به بیمار اجازه داد برای مدت زمان طولانی‌تری به موسیقی گوش دهد یا موسیقی مورد علاقه خود را انتخاب کند تا نتیجه بهتری داشته باشد.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عمل جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۸۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط انواع داروی مخدر از یک عطاری

به گزارش خبرگزاری مهر، بازرسان واحد پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور و واحد نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو به همراه نماینده اتحادیه عطاران و سقط فروشان، در بازرسی روزانه از یک عطاری مقادیر قابل توجهی داروی مخدر کشف و ضبط کردند.

اقلام کشف شده شامل ۱۸۰۰ عدد داروی مخدر متادون و بوپرونورفین، ۴۵۰۰ عدد داروی چاقی و لاغری قاچاق، ۳۲۰ عدد قرص ترامادول خارج از شبکه رسمی توزیع و ۵۲ عدد داروی دست ساز تقلبی بود که تمام اقلام جمع آوری و به محل معاونت غذا و دارو منتقل شد تا پرونده تخلف پس از بررسی‌های لازم به مراجع قضائی ارسال گردد.

سازمان غذا و دارو به شهروندان توصیه اکید دارد که از تهیه هرگونه اقلام دارویی و مکمل خارج از داروخانه‌ها خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، آن را به معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اطلاع دهند.

کد خبر 6062812 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • نامه زیبای یورگن کلوپ به کودک طرفدار لیورپول: مضطرب نباش، روزهای خوب فرا می‌رسند
  • توزیع ۲۰ میلیون داروی وارفارین طی ۴ ماه
  • وضو داروی بی‌حالی برای روزه‌داران
  • اضطراب اجتماعی، اضطراب جمعیت و راه‌های مقابله با آن
  • کشف بیش از یک میلیون عدد داروی قاچاق توسط مرزداران سیستان و بلوچستان
  • تولید داروی فاکتور ۸ نوترکیب ایرانی
  • انواع داروی مخدر از یک عطاری کشف و ضبط شد
  • کشف و ضبط انواع داروی مخدر از یک عطاری
  • کشف محموله داروی قاچاق توسط مرزداران سیستان و بلوچستان
  • درمان اضطراب خطرات قلبی را نیز کاهش می دهد