Web Analytics Made Easy - Statcounter

اوضاع آشفته پایانه مسافربری شمال غرب سنندج یا «ترمینال سقز» دیگر برای رانندگان و مسافران غیرقابل تحمل شده اما مسئولان متولی همچنان بی‌خیالند. ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، پایانه مسافربری شمال غرب سنندج یا «ترمینال سقز» در خروجی این شهر قرار دار اما طبق شواهد حاکم دارای وضعیت نامناسب و بسیار تاسف‌باری بوده که در شان و جایگاه مردم استان کردستان نیست؛ به‌طوری که رانندگان این مکان علی‌رغم نبود امکانات مناسب و بی‌توجی مسئولان متولی به آنان همچنان در حال کسب روزی حلال، جابه‌جایی مسافران و ارائه خدمات به مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوضاع آشفته پایانه مسافربری شمال غرب سنندج یا «ترمینال سقز» دیگر برای رانندگان و مسافران غیرقابل تحمل شده اما مسئولان متولی همچنان بی‌خیالند؛ خبرنگار تسنیم در این گزارش میدانی مشکلات این محل را منعکس کرده تا بلکه متولیان به‌خاطر رضای خدا هم شده تدبیری بیندیشند.

ترمینالی که در شان مردم سنندج نیست

یکی از مدیران دفاتر شرکت‌های مسافربری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم از وضعیت پایانه مسافربری سنندج ابراز نارضایتی کرد و اظهار داشت: وضعیت کنونی ترمینال سقز که شما مشاهده می‌کنید، بیشتر شبیه به یک گاراژ قدیمی بوده و در شان و جایگاه مردم این استان نیست.

عبدالهی یکی از مشکلات اساسی ترمینال سقز را نبود سرویس بهداشتی مناسب، مکان استراحت برای مسافران و رانندگان و نمازخانه مناسب دانست و افزود: از کانکس‌های موقت که دور تا دور این پایانه نصب شده به‌عنوان سرویس بهداشتی و مکان استراحت رانندگان و مسافران استفاده می‌شود در حالیکه اگر هرکدام از مسئولان متولی حاضر به یک دقیقه حضور در این کانکس‌ها هستند ما نیز از آن استفاده کرده و حرفی نداریم.

وی با بیان اینکه چند کانکس فروش مواد غذایی و خوراکی در این پایانه وجود دارد، گفت: کانکس‌های که وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسبی ندارد مکانی بهداشتی برای عرضه اقلام غذایی نیست اما متأسفانه به دلیل کمبود نظارت مناسب شاهد فروش خوراکی و غذاهای آماده هستیم.

عدم نظارت بر مسافرکشی با ماشین‌های شخصی در ترمینال سقز

یکی از رانندگان پایانه شمال غرب سنندج که 17 سال سابقه مسافرکشی دارد، با ابراز گله‌مندی از وضعیت حضور ماشین‌های شخصی در ورودی ترمینال اشاره کرده و گفت: جلوی درب ورودی ترمینال، نظارتی بر ماشین‌های شخصی که هیچ‌گونه مدارکی نداشته و به‌دلیل بیکاری و نبود شغل، مجبور به مسافرکشی شده‌اند، انجام نمی‌شود و متأسفانه کل رانندگان مینی‌بوس و تاکسی‌های بین شهری باید ساعت‌ها در ترمینال منتظر مسافر بمانند.

حبیبی افزود: رانندگان پایانه باید دفترچههای بیمه، معاینه فنی، کارت سلامت، کارت هوشمند و هزینه صورت حساب و کلیه مدارک لازم را داشته باشند اما این موراد مهم برای رانندگان شخصی الزامی نبوده و به‌ راحتی بدون هیچ گونه ترسی به تردد در این جاده‌ها می‌پردازند.

وی با انتقاد شدید از اینکه هیچ مسئولی تاکنون پیگیر مشکلات و نگرانی‌های ما رانندگان پایانه نبوده، گفت: در طول روز ساعت‌ها مقابل گرمای تابستان و سرمای زمستان ایستاده و با وجود تحمل شرایط سخت اقتصادی، نبود کار، شغل مناسب و امکانات، باید در پایانه‌های استان وقت خود را سپری و با این سختی‌ها دسته و پنجه نرم کنیم.

ترمینال سقز؛ محروم از امکانات اولیه

یکی از مسافران ترمینال شمال غرب سنندج نیز که حدود 30 دقیقه در یکی از خودروهای مینی‌بوس ترمینال منتظر حرکت بود، عنوان کرد: دانشجوی یکی از شهرستان‌های استان هستم و هربار برای برگشت به‌اجبار و نداشتن پول

به این ترمینال آمده، اما متأسفانه مینی‌بوس‌های مسافربری این پایانه بسیار فرسوده و قدیمی بوده و مسافران در این هوای گرم تابستان از نبود کولر رنج می‌برند.

ناصری بیان کرد: بارها حدود 2 ساعت به‌دلیل حضور خودروهای مسیری شخصی، جلوی ترمینال سقز منتظر حرکت مینی‌بوس‌ها یا تاکسی‌های بین شهری مانده‌ایم.

گله‌مندی مردم از وضعیت نامناسب ترمینال سقز

یکی دیگر از مسئولان تعاونی پایانه مسافربری نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: تمام محوطه ترمینال سقز از بی‌نظمی و نابسامانی بسیاری برخوردار است.

میرزایی افزود: نصب کانکس‌ها در ترمینال شمال غرب سنندج بزرگ‌ترین توهینی است که به مسافران، رانندگان و صاحبان تعاونی‌ها می‌شود؛ کانکس‌هایی که هیچ‌گونه امکانات گرمایشی و سرمایشی ندارد و بدون هیچ‌گونه امنیت و حفاظی که حتی در زمان بارندگی نیز پر از آب می‌شود؛ متاسفانه روزانه باید این محیط و شرایط را قبول کنیم.

وی گفت: وجود جانوران و حیواناتی مانند سگ، گربه، موش و مگس و بوی نامطبوع فاضلاب‌های سرویس بهداشتی کانکس‌ها محیط را برای ما و مسافران سخت کرده، حتی نبود یک عابربانک نیز بارها مورد اعتراض مسافران قرار گرفته اما متأُسفانه کسی پاسخگو نیست.

جمال.م یکی از شهروندان سنندجی که در یکی از کانکس‌های اجاره‌ای ترمینال مشغول پخت و پز غذا بود، به خبرنگار تسنیم گفت: آیا واقعاً وضعیتی که مشاهده می‌کنید، تأُسف‌بار نیست؟؛ مسئولان متولی باید خجالت بکشند؛ تا کی بی‌تفاوتی و بی‌توجهی؛ چرا قدمی برای حل مشکلات مسافران و رانندگان برنمی‌دارند.

ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی گرگان هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسدنماینده ولی‌فقیه خوزستان در ترمینال شهری اهواز؛ برای رفت‌ و آمد از ماشین اختصاصی دفتر استفاده نکردمطلب 100 میلیاردی پیمانکاران ترمینال سلام از کارفرما/ ابهام افتتاح توسط شهر فرودگاهی

وی گفت: شهرداری با گرفتن عوارض و کرایه‌های خود چه خدمات و امکاناتی را در این مکان در اختیار مردم استان کردستان قرار داده است؛ 3 سال گذشته به ما وعده ساختمان‌های استاندارد برای ساخت پایانه داده شد، اما تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند.

به سراغ رانندگان شخصی که در ورودی ترمینال به صورت غیرقانونی و بدون مجوزمسافرکشی می‌کردند، رفتیم، آنها نیز از شرایط موجود بسیار نگران و درد ‌دل‌های زیادی داشتند، از نبود شغل مناسب و درآمد تا کمبود امکانات و خدمات از مسئولان استان گلایه می‌کردند.

جمشیدی به نمایندگی از رانندگان خودروهای شخصی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم گفت: هر کدام از ما رانندگان دارای مدرک تحصیلی، متأُهل و از روی ناچاری به رانندگی روی آورده؛ بدون هیچ سرمایه، پشتوانه و بیمه‌ای چه کاری باید بکنیم؛ اگر هر کدام از ماهیانه یک‌میلیون تومان هم دستمان بیاید، دست از مسافر‌کشی می‌کشیم.

پاسخ رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج نیز درباره مشکلات ترمینال سقز و گله‌مندی‌های رانندگان و مسافران، به خبرنگار تسنیم گفت: شهرداری و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای متولیان نظارت بر پایانه‌های مسافر‌بری استان کردستان هستند.

امیر جمشید‌نژاد افزود: کلیه فعالیت‌های نرم‌افزاری پایانه‌ها مانند نظارت بر شرکت‌های حمل و نقل، ناوگان، رانندگان و مسافربری‌های شخصی، در حوزه وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه استان بوده و شهرداری امکان قانونی و ارتباط عملکردی با این موضوع ندارد.

وی با بیان اینکه کلیه مسافربرهای شخصی ضررهای مالی جبران‌ناپذیری را به شهرداری می‌زنند، گفت: در هر سرویس 5 درصد عوارض از رانندگان گرفته می‌شود اما رانندگان شخصی هیچ پولی پرداخت نکرده و کنترل آنها مقدور نیست.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج با بیان اینکه این مکان جای مناسبی برای پایانه مسافربری مرکز استان نیست، تصریح کرد: احداث یک پایانه مناسب چند میلیارد تومان هزینه برمی‌دارد، که در این بحران و اوضاع نابسامان اقتصادی برای شهرداری سنندج امکان پذیرنیست.

جمشیدنژاد عنوان کرد: براساس روال قانونی و ماده 6 احداث پایانه‌های مسافربری در « آیین‌نامه اجرایی و طبق یکی از تبصره‌ها» سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور باید نسبت به تامین اعتبار، تخصیص بودجه و تسهیلات موردنیاز احداث پایانه ورود پیدا کند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج اذعان کرد: بیش از 10 سال می‌گذرد اما دولت برای احداث پایانه شمال غرب سنندج بودجه‌ای تامین نکرده اما باز هم امیداوریم در اسرع وقت یک پایانه مناسب در شان مردم استان کردستان ساخته شود.

تکمیل و فراهم کردن امکانات برای ترمینال‌ سقز برعهده شهرداری است

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارتباط با مشکلات پایانه شمال غرب سنندج، کاملاً توپ را به زمین شهرداری انداخت.

عبدالرحمن حسینی افزود: اقدامات و  اخذ عوارض از بلیط مسافرین توسط شهراری‌ها انجام و احداث، تکمیل و فراهم کردن امکانات زیر ساختی لازم برای ترمینال‌های عمومی برعهده خود شهرداری است.

وی گفت: برخورد قانونی با خودروهای مسافربری شخصی نیز از طریق راهور و پلیس راه قابل پیگیری است.

حسینی تصریح کرد: معضلات و مشکلات پایانه شمال‌غرب سنندج توسط اداره راهداری از ارگان‌های ذیربط به‌طور مستمر پیگیری می‌شود اما باید شهرداری‌ها به وظایف خود توجه بیشتری کنند.

گرچه مسافران و رانندگی از وضعیت نامناسب پایانه مسافربری شمال غرب سنندج به‌شدت گله‌مندند اما متولیان به‌خواب رفته به‌جز اظهارات بی‌ثمر قدمی برای ساماندهی مشکلات این مکان برنداشته‌ و معلوم نیست تا چه زمانی باید این اوضاع ادامه داشته باشد.

در ادامه تصاویری از وضعیت ترمینال سقز را مشاهده کنید:

انتهای پیام/ن

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۸۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیش فروش بلیط قطار مسافربری از صبح امروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل راه آهن شمال با اشاره به آغاز پیش فروش بلیط قطار مسافربری از امروز پنجشنبه نهم فروردین ماه گفت: متقاضیان می‌توانند از طریق سایت‌های مجازی بلیط تهیه و آژانس‌های مسافری هم بعد از حدود ۶ ساعت می‌توانند اقدام به فروش بلیط کنند.

معصومی افزود: از ۲۳ اسفند تا کنون ۶۵ هزار مسافر چه حومه‌ای و چه بین شهری جابجا شدند که نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مسافر از طریق راه آهن شمال جابجا شدند که خطوط ساری به مشهد با کل ۱۰۰ درصد ظرفیت و ساری به تهران با حدود ۷۰ در صد بیشترین جابجایی مسافر انجام دادند.

دیگر خبرها

  • جابه جایی بیش از ۱۷۵ هزار مسافر در پایانه‌های مسافربری خوزستان
  • جابجایی بیش از ۳۵ هزار مسافر از پایانه مسافربری قزوین
  • گلایه رانندگان از وضعیت بد آزادراه زنجان - تبریز + فیلم
  • بی‌توجهی مسئولان به استاد معرق و نازک‌کاری ایران + فیلم
  • آغاز پیش فروش بلیط قطار مسافربری از صبح امروز
  • تحقق یک آرزوی دیرینه؛ مترو به حرم رضوی متصل می‌شود
  • زیرساخت‌های فرهنگی در احداث پارک‌ها مدنظر قرار گیرد
  • وضعیت عجیب قطار مسافربری در هند (فیلم)
  • وضعیت عجیب قطار مسافربری در هند + فیلم
  • پارک‌سوار شمالی شهر قم ساماندهی می‌شود