Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@14:28:56 GMT

صدر اعظم آلمان هم نژادپرستی ترامپ را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۸۸۳۳

صدر اعظم آلمان هم نژادپرستی ترامپ را محکوم کرد

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان هم علیه نژاپرستی رئیس جمهور آمریکا موضع گرفته و آن را محکوم کرد.

مرکل در کنفرانس مطبوعاتی در برلین در واکنش به سخنان نژادپرستانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه چهار زن عضو کنگره آمریکا، با این زنان اعلام همبستگی کرد.

مرکل در این کنفرانس مطبوعاتی  در واکنش سخنان ترامپ علیه چهار عضو موکرات خارجی تبار کنگره که از آنها خواسته بود آمریکا را ترک کنند، گفت که این گونه اظهارت«قدرت آمریکا را تضعیف می کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدراعظم آلمان افزود:« اشخاصی که از ملیت های مختلف هستند در قدرتمند شدن ملت آمریکا سهیم هستند و در نهایت این گونه سخنان باعث تضعیف قدرت ایالات متحده آمریکا می شود.»

وی با محکومیت این سخنان نژادپرستانه  رئیس جمهور آمریکا، با زنانی که ترامپ به آنها حمله کرد اعلام همبستگی کرد.

پیش از این نخست وزیر انگلیس نیز  به توهین نژادپرستانه رئیس جمهور به اعضای خارجی کنگره آمریکا را واکنش نشان داد و آن را غیرقابل قبول دانست.

سخنگوی«ترزا می» نخست وزیر انگلیس گفت که می بر این باور است که زبانی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سلسله توئیت هایی طی روز یکشنبه هفته گذشته درباره مجموعه ای زنان دموکرات عضو کنگره آمریکا به کار برد« هرگز قابل قبول نیست».

رئیس جمهور آمریکا از سه عضو خارجی تبار مجلس نمایندگان آمریکا که نام آنها را نبرد خواست که به همان جایی «برگردند» که از آن به آمریکا آمده اند؛ امری که باعث شد دموکرات ها وی را «نژادپرست» توصیف کنند.

ترامپ در چند توئیت با اشاره به «زنان دموکرات ترقی خواه عضو کنگره» اشاره کرد و منظورش نیز گروهی از زنان جوان آزادی خواه که دارای آرای زیادی هستند و برای نخستین بار وارد مجلس نمایندگان آمریکا شدند مانند «الکسندریا اوکاسیو کورتز» از نیویورک،«الهان عمر» نماینده ایالت« مینه سوتا» و «رشیده طلیب» از ایالت «میشیگان».

ترامپ نام هیچ کدام یک از این نمایندگان را نبرد ولی گفت:« این زنان در اصل از کشورهایی آمده اند که حکومت هایی بسیار فاجعه بار دارند که بدترین، فاسدترین و بی کفایت ترین حکومت ها در جهان هستند.»

وی این زنان را متهم کرد که با عزمی کامل و راسخ«به ملت ایالات متحده آمریکا، بزرگترین و قوی ترین امت در جهان، می گویند که چگونه باید دولت مان را اداره کنیم.»

ترامپ در ادامه سخنان نژادپرستانه خود علیه این سه نماینده گفت:«چرا به مکان های شکست خورده ای که از آنها آمده اند؛ همان جایی که جرم و جنایت شایع است بر نمی گردند و به اصلاح آن مکان ها کمک نمی کنند.»

اوکاسیو کورتز متولد نیویورک است اما تبار پوروتوریکی دارد، طلیب نیز در «دیترویت» به دنیا آمده است و اولین آمریکایی فلسطینی تبار است که به کنگره راه پیدا می کند و  الهان عمر نیز که در دوران کودکی از سومالی به ایالات متحده آمده است اولین زن مسلمان سیاه پوست به شمار می رود که به کنگره راه پیدا می کند.

سخنان نژادپرستانه ترامپ علیه این زنان عضو کنگره خشم دموکرات ها و حتی جمهوریخواه ها را برانگیخت و موجی از انتقادها علیه رئیس جمهور آمریکا به راه انداخت اگر چه این سخنان به مذاق سفیدپوست های هوادارش خوش آمد و او به عمد این سخنان را برای کسب رای آنها به زبان آورده است.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آنگلا مرکل دونالد ترامپ قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۸۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده: ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم خنده‌دار است

انسیه خزعلی، در توئیتی نوشت: ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم همان قدر خنده‌دار است که نماینده رژیم صهیونیستی با نشان دادن عکس موشک‌ها بر فراز مسجدالاقصی ادعا کرده ایران می‌خواسته مسجدالاقصی را مورد حمله قرار دهد.

وی در ادامه آورده است: کسانی که از توقف اجرای سند ۲۰۳۰ توسط این دولت ناراحتند حق دارند که عصبانی باشند اما افراد متدین چرا باید فریب طراحی دشمن را بخورند، دروغ‌های او را باور کنند و قرآن بر نیزه معاویه را بیشتر از قرآن ناطق باور کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛ درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • گفتگوی تلفنی صدر اعظم آلمان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان: ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم خنده‌دار است
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده: ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم خنده‌دار است
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند