Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@02:07:00 GMT

نفوذ روسیه در روند انتخاب نخست وزیر انگلیس

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۸۸۴۸

نفوذ روسیه در روند انتخاب نخست وزیر انگلیس

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز در گزارش خود می‌نویسد: «الکساندر تمرکو» از تاجران سلاح روسیه که با مقامات رده بالای کرملین در ارتباط است یکی از حامیان مالی اصلی حزب حاکم انگلیس یعنی حزب محافظه کار بوده و از دوستان نزدیک «بوریس جانسون» فردی که بیشترین شانس را برای نخست وزیر انگلیس دارد، محسوب می‌شود.

الکساندر تمرکو که روابط بسیار نزدیکی با وزارت دفاع روسیه و سرویس امنیتی این کشور در دهه ۱۹۹۰ داشته در هشت سال گذشته یک میلیون پوند به حزب محافظه کار انگلیس کمک مالی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمرکو در مصاحبه‌هایی که با رسانه‌های انگلیسی داشته به گرمی از روابط دوستانه خود با بوریس جانسون سخن گفته است.

این ثروتمند روس همچنین در مصاحبه‌های خود عنوان داشته زمانی که جانسون وزیر خارجه انگلیس بود، وی عصرها به دفتر او در پارلمان انگلیس می‌رفت و در بالکن این دفتر با جانسون مشغول خوردن مشروب می‌شدند.

انتشار این مطالب از سوی رویترز درحالی که کشورهای غربی حساسیت ویژه‌ای در خصوص روسیه داشته و این کشور را متهم به دخالت در انتخابات می‌کنند می‌تواند حاشیه‌هایی را برای جانسون به وجود بیاورد.

کد خبر 4671149 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه انگلیس حزب محافظه کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۸۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان انگلیسی را همراه با یک جنگنده یوروفایتر تایفون به لهستان اعزام و مستقر خواهد کرد.

سوناک با بیان اینکه این جنگنده برای گشت‌زنی در حریم هوایی لهستان در این کشور مستقر خواهد شد، گفت: ورشو و لندن برای همیشه متحد خواهند بود و ما همکاری خود را در همه حوزه‌ها تقویت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه با اشاره به اینکه ورشو و لندن در حال بررسی امکان همکاری در زمینه تولید تسلیحات هستند، تاکید کرد: لهستان نقشی حیاتی در تضمین امنیت اروپا به عهده دارد.

نخست‌وزیر لهستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سوناک، گفت: لهستان و انگلیس قصد دارند به ایجاد یک سیاست امنیتی هماهنگ کمک کنند که تمام اروپا و بریتانیا را پوشش دهد.

 انگلیس و لهستان پیش‌تر در راستای آنچه تقویت امنیت اروپا در پی جنگ اوکراین نامیدند معامله‌ای را به ارزش ۱.۹ میلیارد پوند برای تجارت موشک امضا کرده بودند.

طرف انگلیسی متعهد شده است تا موشک‌های پیشرفته از نوع زمین به هوا CAMM ساخت شرکت MBDA را که هم در ارتش و هم در نیروی دریای انگلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد را در اختیار طرف لهستانی قرار دهد.

این موشک‌ها بر اساس گزارش دفتر نخست وزیر انگلیس می‌تواند با اهداف هوایی و موشکی پیشرفته تا فاصله ۲۵ کیلومتری و به یک جسم به اندازه توپ تنیس که فراتر از سرعت صوت حرکت می‌کند، برخورد کند.

دولت انگلیس این قرارداد را یکی از بزرگترین معاملات دوجانبه دفاعی اروپا، در چاچوب ناتو توصیف کرده است که اوج همکاری نزدیک میان بریتانیا و لهستان را نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • بهروز افخمی : باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری