Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، محمد راستاد در جلسه بررسی پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری بندر چابهار که با حضور اعضای هیئت عامل این سازمان و سرمایه‌گذاران بخش‌های دولتی و خصوصی در محل سالن جلسات بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد، اظهار داشت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شریک تجاری این سازمان محسوب می‌شوند، با توجه به اینکه بعضی قراردادها به دلیل نوسانات ارز از زمان انعقاد قرارداد تا موقعیت کنونی دچار مشکلاتی شده، از سوی سازمان بنادر و دریانوردی از سرمایه‌گذاران این قراردادها حمایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه پروژه‌ها نباید معطل تسهیلات بماند، بیان کرد: این سازمان در قراردادها تعهدی به اعطای تسهیلات از محل وجوه اداره شده به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ندارد، اما به طرح‌های سرمایه‌گذاری بندر چابهار از محل کمیته وجوه اداره شده این سازمان تسهیلاتی اعطا می‌شود. اگر به طرح‌های سرمایه‌گذاری تسهیلات از محل وجوه اداره شده اعطا شود، نمی‌توان به آن یارانه‌ای تخصیص داد و طرح باید با الویت و تسریع به پایان برسد.

افزایش متقاضیان سرمایه‌گذاری در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بندر چابهار به ۸.۵ میلیون تن در فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی، این بندر مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی دارد.

بهروز آقایی افزود: ۱۲ شرکت در بندر چابهار سرمایه‌گذاری کرده‌اند و ۱۱ قرداد سرمایه‌گذاری نیز در حال انعقاد است، با توجه به این مهم پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این بندر جذب شود.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی صاحب نامی، بندر چابهار را به عنوان محل سرمایه‌گذاری خود انتخاب کرده‌اند و در سال‌های اخیر شاهد روند افزایشی تعداد سرمایه‌گذاران در این بندر بوده‌ایم.

کد خبر 4671218

منبع: مهر

کلیدواژه: بندر چابهار سازمان بنادر و دریانوردی محمد راستاد اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک

احمدرضا طحانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با پیگیری‌های به عمل آمده توسط اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان خوروبیابانک، تعهدات اشتغال در سال گذشته ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به برگزاری متسمر و مداوم جلسات این کارگروه ادامه داد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش ۲۵ درصدی داشته است.

فرماندار شهرستان خوروبیابانک افزود: تداوم و افزایش نظارت‌ها در حوزه اشتغال، پیگیری اعطای تسهیلات اشتغال جاماندگان تبصره ۱۶، اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری، صنعت و دیگر حوزه‌ها، تسهیلات بند (د) تبصره ۱۶، اطلاع رسانی سامانه کاریابی و جستجوی اشتغال، موارد مرتبط با اعتبار سنجی متقاضیان تسهیلات اشتغال زایی از جمله مواردی است که در جلسه اخیر این کارگروه بیان شد.

کد خبر 6085673

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • اهمیت نقش حمایتی مسئولان در جذب و ماندگاری سرمایه‌گذاران در همدان
  • ۱۱ مادر باردار در سیل اخیر بلوچستان نجات یافتند
  • افزایش درآمدها و موفقیت در جذب سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در بندرامام خمینی (ره)
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند
  • روستای سهیلی جزیره قشم مقصد گردشگری دریایی در کشور
  • بهره‌برداری از ۵۴ طرح صنعتی و گردشگری در قشم
  • اجرای ۸۷ پروژه گردشگری در استان اردبیل