Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی  ، فرهاد سرخوش رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه دریاچه ارومیه نسبت به کمترین تراز ثبت شده برای آن یک متر و ۶۶ سانتی متر بالاتر آمده، افزود: تراز این دریاچه اکنون یکهزار و ۲۷۱ متر و ۶۸ سانتی متر برآورد شده که ۱۰۴ سانتی‌متر بیشتر از زمان مشابه سال ۱۳۹۷ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ورود روان آب‌ها به دریاچه ارومیه با توجه به قرار گرفتن در فصل گرما و بسته بودن حوضه آبریز آن به طور کامل قطع شده، اما تراز و وسعت نگین آبی آذربایجان مطلوب‌تر از سال‌های گذشته است.

سرخوش با تاکید بر اینکه ورود آب به دریاچه ارومیه با پایان فصل گرما و آغاز بارش‌ها دوباره آغاز می‌شود، اظهار داشت: هرساله شاهد کاهش نزدیک به ۷۰ سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه در فصل گرما هستیم و این مقدار در زمان بارش‌ها جبران می‌شود.

وی با اشاره به کاهش تبخیر آب نگین آبی آذربایجان در مقایسه با سال‌های گذشته، اضافه کرد: دریاچه ارومیه در سایه افزایش حجم آب و حل شدن نمک‌های رسوب شده در کف آن در بسیاری از نقاط عمیق‌تر شده است.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تراز و وسعت دریاچه مطلوب‌تر از سال‌های گذشته است، گفت: ورودی آب به نگین آبی آذربایجان از هفته جاری با کاهش تدریجی مواجه می‌شود.

«سرخوش» با اعلام اینکه طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: در صورت بهره‌برداری از این طرح‌ها، تراز دریاچه ارومیه سالانه نزدیک به یک متر افزایش می‌یابد.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه قبل از تشکیل این ستاد، تراز دریاچه ارومیه سالانه به طور متوسط ۴۰ سانتی‌متر کاهش می‌یافت، بیان کرد: برنامه‌ریزی، تخصیص اعتبار و تلاش دولت تدبیر و امید برای احیای این دریاچه، روند خشک شدن آن را متوقف کرد.

 

خبرنگار: علی غیور

عکاس: علی غیور

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۸۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آخرین وضعیت دریاچه ارومیه

(تصاویر) آخرین وضعیت دریاچه ارومیه

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • تكمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه
  • صرفه جویی ۱۴ میلیون مترمکعبی آب با انسداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • ۵.۳ کیلومتر از رودخانه های حوضه آبریز دریاچه ارومیه لایروبی شد
  • ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه لایروبی شد
  • اجرای پویش کتابخوانی با محوریت حفظ آب در آذربایجان غربی
  • کاهش یک متری تراز دریای خزر
  • افت ۲۳ سانتی‌متری سطح آب‌های زیرزمینی در لرستان
  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی
  • معرفی دریاچه ارومیه به‌عنوان قطب گردشگری شمال‌غرب كشور با برگزاری جشنواره‌های گردشگری