Web Analytics Made Easy - Statcounter

درمیزگرد "«نقش تامین اجتماعی و درمان» در رضایتمندی مردم ایلام" بیان شد: ۵۱ درصد جمعیت ایلام بیمه تامین اجتماعی هستند. ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، در دنیای امروز، مسئله تأمین اجتماعی، چنان جای خود را در جامعه و زندگی افراد باز کرده است که جامعه، بدون برخورداری از یک نظام سالم تأمین اجتماعی، دچارمشکلات گوناگونی می‌‌‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وجه کاربردی تأمین اجتماعی در دنیای امروز، به صورت «بیمه» نمود پیدا کرده است.

بیمه، همه ابعاد زندگی انسان را تحت پوشش قرار می‌‌دهد. از سوی دیگر بیمه سازوکاری مهم در راه تحقق حقوق مردم و تأمین عدالت اجتماعی است، لذا تلاش برای کارآمد کردن نظام بیمه و کاستن از درد و رنج‌های مردم و بالاخص اقشار آسیب‌پذیر جامعه عین عقلانیت، آینده نگری و واقع‌نگری است.

ازطرفی کارآمد کردن نظام بیمه، نیازمند خدمات درمانی و سایر خدمات کوتاه مدت سازمان تأمین اجتماعی است تا درمان بتواند، مشوق اصلی برای جذب بیمه شدگان به سازمان تأمین اجتماعی  باشد و اقشار مختلف مردم برای استفاده از خدمات درمانی جذب این سازمان شوند و در بلند مدت نیز از مزایای بازنشستگی استفاده می‌کنند.

‌ویزیت الکترونیکی در تمام مراکز تامین اجتماعی یزد انجام می‌شود‌میزگرد «نقش تامین اجتماعی و درمان» در رضایتمندی مردم ایلام برگزار شدبدهی 40 میلیارد تومانی سازمان‌ها و واحدهای تولیدی به تامین اجتماعی‌

به همین جهت دفتر خبرگزاری تسنیم در ایلام میزگرد «نقش تامین اجتماعی و درمان» در رضایتمندی مردم ایلام با حضور مدیران کل تامین اجتماعی استان ایلام، مدیریت درمان، رئیس خانه مطبوعات استان ایلام و مدیران رسانه‌های مکتوب استان برگزار کرد که در این میزگرد عملکرد شعب بیمه‌ای و مراکز درمانی، که به ارایه خدماتی از قبیل؛ بیمه بازنشستگی، غرامت بیماری، بیمه بیکاری، کمک وسایل پزشکی، کمک هزینه ازدواج و خدمات درمانی اقدام می‌کنند واکاوی قرار داده و به میران تاثیرگذاری آنان، در ایجاد رضایت خاطر بیمه شدگان پرداخت که ماحصل این میزگرد تقدیم حضور خواندگان می‌گردد.

تسنیم:خدمات تامین اجتماعی استان ایلام  را در 2 حوزه بیمه‌ای و درمان را بیان و بفرمائید این خدمات چه تاثیری بر روند توسعه استان ایلام دارد؟

ملکشاهی: گسترش پوشش‌‏های بیمه‏‌ای و حمایتی و نظام تأمین اجتماعی سبب افزایش امید به زندگی، بهبود وضعیت و کیفیت زندگی افراد، افزایش سطح فرهنگی و بهداشتی، کاهش فقر و متعادل نمودن توزیع درآمد، کاهش ریسک و نااطمینانی نیروی کار در سال‏‌های آتی (بازنشستگی) و تأثیر کلی آن در عرصه‌‏های مختلف زندگی (اقتصادی ـ اجتماعی) می‌‏شود،جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی متنوع و گسترده است و این سازمان نقش بسیار مهمی در توسعه و رفاه جامعه ایفا می کند. به نگاه ما تلاش تامین اجتماعی در خدمات دهی به بیمه شدگان و بازنشستگان اقدامی ارزشمند و اثرگذار است. و معتقدم این خدمات دهی  باید پیوسته و به صورت کمی و  کیفی گسترش و توسعه یابد.

لاله ماژین:خدمات مدیریت درمان به صورت مستقیم و غیر مستقیم ارائه می‌شود که در درمان غیر مستقیم 300مرکز در استان فعال و به بیمه شدگان خدمت رسانی می‌کنند، و در بخش سرپایی درمان غیر مستقیم، بیش از یک میلیون و 280مراجعه ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11درصد رشد داشته است، رشد 9درصدی تعداد مراجعه کنندگان در بخش پزشک عمومی، 11درصدی در بخش پزشک متخصص و 19در بخش داروخانه ها در استان ایلام 394مرکز درمانی طرف قرارداد این سازمان است که امیدواریم تعداد این مراکز با تامین اعتبار افزایش یابد.

تسنیم:درحوزه بیمه تامین اجتماعی و درمان در استان ایلام شاهد ارائه خدمات نوینی هستیم بفرمائید این خدمات آیا در روند خدمات دهی و رضایتمندی تاثیر گذار بوده است؟

لاله ماژین: قطعاً خدمات نوین موجب سهولت در کار مراجعان می‌شود و در استان ایلام نیز این ارائه خدمات نوین اجرایی شده است که نمونه‌هایی از آن سال گذشته حذف دفترچه درمانی برای تسهیل در کار بیمه شدگان و پزشکان در مراکز ملکی اعمال شده است و خدمات درمانی اکنون به صورت الکترونیک ارائه می شود از طرفی با اجرای سامانه نوبت دهی غیر حضوری در سه مرکز درمانی این سازمان در استان ایلام فعال و سبب رضایتمندی مراجعه کنندگان شده است.

ملکشاهی: با انجام خدمات الکترونیکی که در بحث اقتصاد مقاومتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است در استان ایلام 90 میلیارد تومان صرفه‌جویی شده است و علاوه بر صرفه جویی مالی راحتی مراجعان و پرهیز از ائتلاف وقت آنان نیز به سامان رسیده است در خدمات الکترونیکی، و در قالب سامانه‌های متعدد در جهت رفاه حال بیمه‌شدگان و کارفرکایان ، سامانه اعلام سوابق به گونه‌ای طراحی شده که تمام بیمه‌شدگان بتوانند به تفکیک روز،ماه و سال و کارگاه محل فعالیت را مشاهده کنند و با استفاده از این سامانه این امکان برای کارفرمایان و بیمه‌شدگان فراهم شده‌که بدون حضور در شعب بیمه‌ای اقدام به ارسال لیست بیمه‌شدگان کنند و علاوه بر این دریافت فیش حقوقی و قوانین و احکام مربوط به مستمری‌بگیران نیز در سامانه وجود دارد و نیاز به مراجعه به بانک‌ها از بین رفته است واز طریق کد دستوری *142# می‌توان خدماتی مانند استعلام سابقه بیمه، مبالغ دستمزدی، مشاهده حقوق مستمری‌بگیران، دریافت نوبت پزشک و قوانین اداره کل را دریافت کرد که طی 5 ماه گذشته بیش از 2 میلیون بار از طریق این کد دستوری به مخاطبان خدمات ارائه شده است.

تسنیم:  یکی از مباحثی که بیشتر مورد انتقاد قرار گرفته است موضوع  بیمارستان شهدای زاگرس است در این ارتباط توضیحاتی بفرمائید؟

لاله ماژین: بیمارستان زاگرس با مشکلات فراوان افتتاح شد اما نارضایتی های بوجود آمده که این چالش‌ها را به سازمان منعکس کرده‌ایم و سازمان نیز این مورد را جز اولویت‌های کاری قرار داده است و امیدواریم تا پایان سال بسیاری از مشکلات برطرف شود ساز و کار این بیمارستان به‌صورت هیئت مدیره ای است و جز هلدینگ سلامت بوده و این سازمان در تامین کادر پزشکی و پرسنل آن نقشی ندارد.

ملکشاهی: موضوع بیمارستان شهدای زاگرس هرچند در حوزه درمان است و دکتر لاله ماژین توضیح دادند اما چون پیگیری مشکلات آن مرتبط با مباحث بیمه‌ای نیز هست و هردوی ما قبلا عضو هیئت مدیره این بیمارستان بوده‌ایم ولی در وضعیت موجود مالکیت و مدیریت بیمارستان در اختیار هلدینگ سلامت میلاد بوده و مشکلات آن را به دقت نیز رصد کرده و امیدواریم تا پایان سال بسیاری از مشکلات برطرف شود.

تسنیم:در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان وعده احداث کلینک در مهران و دره شهر داده شده است سرنوشت این وعده به کجا ختم شد؟

لاله ماژین:   کلنگ زنی 2 درمانگاه در شهرستان‌های مهران و دره شهر با اعتبار 220میلیارد ریال بود که مشکل پیمانکاری آنها رفع شده و بزودی ساخت و ساز آنها آغاز می شود و دومین مرکز درمانی تامین اجتماعی شهر ایلام با عنوان درمانگاه شماره 2 شامل، دندانپزشکی، فوریت های پزشکی، درمانگاه تخصصی، واحد پذیرش، داروخانه، تزریقات برادران و خواهران، ساختمان اداری مالی و مهمانسرا نیز گشایش می‌یابد

تسنیم: خانم ملکشاهی! شما طرح‌هایی با عناوین بیمه زنان خانه دار، قالیبافان و سایر موارد در استان ایلام اجرایی کرده‌اید لطفا توضیحاتی بیان کنید؟

ملکشاهی:مادران و زنان، همواره جزء آسیب‌ پذیرترین اقشار جامعه بوده که با توجه به شرایط موجود، باید به فکر تأمین آتیه خود باشند در این راستا سازمان تامین اجتماعی با اجرای طرح بیمه زنان خانه‌دار در استان ایلام که در این طرح نیازهای زنان جامعه مد نظر و زنان خانه دار  می‌توانند با حضور در طرح و دریافت که ایجاد یک پس‌انداز برای آینده خود داشته باشند از طرفی تنوع طرح‌های بیمه‌ای تامین اجتماعی تمام ایرانیان را در برمی‌گیرد و استقبال از طرح‌ها در ایلام نشانی از رضایتمندی شهروندان دارد. همچنین بیش از 10هزار بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی، تحت حمایت این سازمان در استان ایلام هستند، پرداخت هزینه های غیرمشمول درمانی تا سقف 30درصد با شرایط خاص به مستمری بگیران و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به این افراد و تسهیلات تا سقف 20 میلیون تومان از طریق بانک رفاه از دیگر خدمات ارائه شده به بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی است وسهمیه استان ایلام برای این تسهیلات 20مورد بود که با رایزنی صورت گرفته توانستیم به 63مورد افزایش دهیم و امیدواریم که مسئولان سازمان با مساعدت، سهم تسهیلات قرض الحسنه استان ایلام را افزایش دهند.

ملکشاهی: به نظر شما آیا خدمات بیمه‌ای و درمانی توانسته است نقش موثری در افزایش رضایت‌مندی شهروندان ایلامی داشته باشد؟

ملکشاهی: قطعاً برای بررسی میزان رضایتمندی شهروندان از خدمات تامین اجتماعی نیازمند انجام تحقیقات علمی و پژوهشی است اما آن چه در مراجعات حضوری و نظر سنجی‌ها بهدست آمده است این رضایت در استان ایلام نسبی است و از طرفی بررسی‌های سازمان مرکزی نیز موفقیت این ادعا را اثبات کرده است و ما به عنوان خادم شهروندان ایلامی در تامین اجتماعی در تلاش هستیم رضایت شهروندان را در حد توان بدست آوریم تا بتوانیم سازمان مورد اعتمادی در ارائه خدمات باشیم.

لاله ماژین:  در مراجعات، بازدید‌های ناگهانی از این مراکز و نظر سنجی و بررسی‌های سازمانی این رضایت‌مندی به صورت نسبی برقرار است و امیدواریم بتوانیم رضایت شهروندان را کسب کنیم.

 

انتهای پیام/ع

R7718/P1494/S6,52/CT13

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۹۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند طی سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی اربابی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمه سلامت، خدمات ناباروری را پوشش داده تا با این اقدام هم به خانواده‌ها از نظر مالی و کاهش هزینه‌های درمان کمک شود و هم اقدام مناسبی برای تحقق قانون جوانی جمعیت باشد.

وی گفت: امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، مرکز درمان ناباروری رویش و سایر دستگاه‌های ذیربط بتوانیم تسهیلگر و کمک‌کننده‌ خوبی برای افزایش نرخ رشد جمعیت باشیم. خوشبختانه در مرکز درمان ناباروری رویش، تمامی آزمایشات بسته خدمتی ناباروری انجام می‌شود و بیمار برای انجام این آزمایشات نیاز مراجعه به خارج از مرکز را ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از تولد 70 نوزاد در این مرکز در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: با توجه به پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری و افزایش مراجعات به مرکز رویش، شاهد افزایش تولد نوزاد با استفاده از خدمات مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند هستیم و نسبت به سال 1401 که نوزادان متولد شده 45 مورد بوده، رشد خوبی داشته است.

اربابی از رایگان‌شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر 7 سال نیز خبر داد و گفت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تمامی خدمات در اسناد بستری، بستری موقت، تحت نظر اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر هفت سال(به استثناء داروی سرپایی)، و استفاده از ابزار(کیت) تولید داخل غربالگری نوزادان، در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی، رایگان است. قوانین مربوط به این موضوع در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران در حال پیاده‌سازی است تا بیمه شدگان سلامت از آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی