Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- عربستان سعودی از موج جدید حملات هوایی به صنعا خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، ساعاتی بعد از آنکه انفجارهایی بزرگ، پایتخت یمن را لرزاند، ائتلاف سعودی از آغاز موج جدیدی از حملات هوایی به صنعاء خبر داد.
ائتلاف سعودی بامداد امروز شنبه از آغاز موج جدیدی از حملات هوایی به نقاطی در صنعاء پایتخت یمن خبر داد و آن را آغاز «عملیاتی منحصر به فرد» نامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، در بیانیه ائتلاف آمده که «اهدافی نظامی» شامل «سایت‌های پدافند هوایی و انبارهای موشک‌های بالستیک» وابسته به حوثی‌ها هدف قرار گرفت.
ساعاتی قبل از این، ساکنان صنعاء، پایتخت یمن، از شنیده شدن صدای انفجارهایی بزرگ خبر داده بودند.
طبق این گزارش، «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف، مدعی انهدام پنج سایت پدافند هوایی و انبار موشک بالستیک شد و گفت این حملات ادامه روند پیشین برای حمله به توان پدافندی یمن است.
اسکای نیوز همچنین گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف عربی اهداف و اردوگاه‌های وابسته به انصارالله یمن در مقر سابق لشکر زرهی یکم و ساختمان فرمانده پدافند هوایی در شمال غرب صنعاء حمله کردند. همچنین اردوگاه‌های «الصُباحه» و «الصمع» و «الفریجه» در غرب صنعاء نیز هدف قرار گرفته شده است.
وبگاه خبری «المشهد الیمنی» اعلام کرد که ائتلاف سعودی بیش از پنج حمله هوایی شدید به مقر سابق لشکر زرهی یکم انجام داد و صدای انفجارها در همه جای پایتخت شنیده شد.
همچنین شبکه خبری المسیره در توییتر خود اعلام کرد که «جنگنده‌های ائتلاف متجاوز [سعودی] به «پارک 21 سپتامبر» که پیشتر مقر لشکر یکم زرهی بود، حمله کردند». المسیره همچنین اعلام کرد که یک حمله نیز به مقر وزارت اطلاع‌رسانی یمن انجام شده است.
علاوه بر این، وبسایت «وکالة الصحافة‌ الیمنیة» با اعلام جزئیات بیشتری از این حملات اعلام کرد که «ائتلاف با نُه حمله هوایی به صنعاء تلاش‌های صلح را نابود کرد».
این منبع یمن تشریح کرد که «ائتلاف، ساعاتی پیش نُه حمله هوایی در پایتخت و اطراف آن انجام داد. دو حمله به استان صنعاء انفجار شد که طبق گفته یک منبع امنیتی، اردوگاه الفریجه در شهرستان أرحب در شمال پایتخت هدف بود. همچنین شش حمله هوایی نیز به پارک 21 سپتامبر انجام شد که سابقاً‌مقر لشکر یکم زرهی بود. یک حمله نیز به مقر وزارت اطلاع‌رسانی انجام شد و این انفجارها صدای مهیبی داشت و ساکنان پایتخت و اطراف آن که در خواب بودند، با صدای آن با هراس بیدار شده‌اند».
وکالة الصحافة الیمنیة همچنین اعلام کرد که ائتلاف و شبه‌نظامیانش نقش توافق صلح در الحدیده در غرب یمن را نیز دوباره نقض کردند و با سلاح‌های مختلف روستاها و محلاتی مسکونی در الحدیده را هدف گرفتند.

قدرت‌نمایی موشکی و پهپادی مقاومت یمن
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم ؛ سخنگوی نیروهای یمنی اعلام کرد: یگان پهپادی یمن با پهپاد قاصف K2 خود پایگاه هوایی ملک خالد سعودی را در منطقه خمیس مشیط هدف قرار داد.
خبر دیگر اینکه ارتش و کمیته های مردمی یمن با شش فروند موشک «زلزال 1» به مواضع مزدوران سعودی بین عسیر عربستان و صعده یمن، حمله کردند.
به شبکه تلویزیونی المیادین، یک منبع نظامی در یمن خبر داد در حمله موشکی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با شش فروند موشک «زلزال 1» به مواضع مزدوران ائتلاف سعودی بین عسیر عربستان و استان صعده یمن، ده ها نفر از مزدوران کشته یا زخمی شدند.

متجاوزان سعودی در کمین یمنی ها
شمار زیادی از نظامیان سعودی و مزدوران در عملیات کمین و تیراندازی ارتش و کمیته های مردمی در مناطق مرزی کشته شدند.
بر اساس گزارش پایگاه خبری المسیره نت، 5 مزدور سعودی در عملیات تیراندازی در جیزان در شرق منطقه الدود کشته شده و خودروی آنها به آتش کشیده شد.
رزمندگان یمنی با شلیک یک فروند موشک زلزال 1 به مواضع مزدوران در منطقه السدیس در نجران، خسارت هایی را به آنها وارد کردند.
در جیزان نیز شماری از مزدوران سعودی در حمله توپخانه ای ارتش یمن به مواضع آنها در منطقه جبل قیس کشته یا مجروح شدند.
شمار دیگری هم از نظامیان سعودی پس از گرفتار شدن در کمین یگان مهندسی ارتش یمن در منطقه "نعشاو" کشته یا مجروح شدند.
در حجه هم توپخانه یمن مواضع و استحکامات مزدوران را در غرب حیران زیر آتش گرفتند؛ در این عملیات شماری از مزدوران کشته یا زخمی شدند.

انتقاد سازمان ملل از بدعهدی عربستان و امارات در قبال یمن
هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد از عربستان و امارات به سبب زیرپا گذاشتن تعهداتشان در قبال یمن و سنگ اندازی در روند امدادرسانی به مردم این کشور جنگ زده انتقاد کرد.
مارک لولوک هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت از پرداخت ناچیز کمک های مالی عربستان و امارات برای یمن انتقاد کرد.
هر یک از این دو کشور حدود پنج ماه گذشته در نشست سازمان ملل برای کمک به تلاش های انسانی در یمن، متعهد شدند که 750 میلیون دلار پرداخت کنند که عربستان تاکنون تنها 121.7 ملیون دلار و امارات نیز 195 میلیون دلار پرداخت کرده است.
لولوک افزود: کسانی که بیشترین تعهدات برای پرداخت کمک به یمن را متقبل شدند، تاکنون میزان ناچیزی را پرداخت کرده‌اند و به همین دلیل سازمان ملل تنها 34 درصد از تعهدات مالی خود برای کمک به یمن را جمع‌آوری کرده است.
در حالی عربستان و امارات وعده کمک مالی برای یمن داده اند که ریاض با حملات گسترده علیه مردم یمن، آنها را در بدترین شرایط انسانی قرار داده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن تحولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۹۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش عربستان سعودی به حملات ایران به سرزمین های اشغالی

وزارت خارجه عربستان سعودی بامداد یکشنبه در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، خواستار خویشتنداری طرفین شد.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: نگرانی عمیق خود را از تشدید تحولات و تنش نظامی در منطقه و پیامدهای جدی آن ابراز می‌کنیم.

وزارت خارجه عربستان افزوده است: از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و منطقه و ساکنان آن را از خطرات جنگ در امان نگه دارند.

به گزارش مشرق، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

دیگر خبرها

  • تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران به فلسطین اشغالی
  • قدرت موشکی و پهپادی ایران سرمایه ارزشمندی برای مسلمین است
  • واکنش عربستان سعودی به حملات ایران به سرزمین های اشغالی
  • واکنش عربستان به پاسخ موشکی پهپادی ایران به اسرائیل
  • در واکنش به تنبیه موشکی و پهپادی متجاوزان؛ بایدن تا دقایقی دیگر سخنرانی می‌کند
  • در واکنش به تنبیه موشکی و پهپادی متجاوزان صورت می‌گیرد؛ بایدن تا دقایقی دیگر سخنرانی می‌کند
  • فوری؛ ایران به اسرائیل حمله کرد | شلیک ده ها پهپاد |حمله موشکی هم در راه است