Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای نخستین بار، رسوبزدایی تمام خطوط انتقال و شبکه توزیع روستایی با دستگاه واترجت در روستا‌های شهرستان ارومیه انجام شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی مهدی عصمت ساعتلو مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ارومیه ، گفت: برای نخستین بار رسوب زدایی صد در صدی خط انتقال و شبکه توزیع روستا‌های لور و بالاجوق در طولی بالغ بر ۵ کیلومتر با دستگاه واترجت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  ساعتلو در ادامه با توضیح اینکه افت فشار و قطع ناگهانی آب روستا‌های لور و بالاجوق در خرداد ماه سال جاری به رغم آبرسانی سیار مستمر، سبب بُروز مشکلات حاد در روستا‌های مذکور شده و زندگی را برای مردم سخت و طاقت فرسا کرده بود؛ افزود: بخاطر اهمیت موضوع، با برگزاری جلسه اضطراری مدیریت بحران در امور، ضمن شناسایی حجم عملیات، استفاده از دستگاه واترجت بعنوان سریع ترین، قابل اجرا و ارزان‌ترین راهکار‌های حل مشکل مناطق ذکر شده تصویب و اجرا شد.   وی ادامه داد: گستردگی حجم رسوب، نیاز به رسوب زدایی متر به متر لوله‌ها را اجتناب ناپذیر کرده بود که این موضوع، باعث دشوار شدن کار و طولانی شدن زمان عملیات می‌شد و در صورت لوله گذاری جدید، نیاز به اعتباری بالغ بر ۴۰۰۰ میلیون ریال بود که با توجه به وضعیت اعتبارات، حصول نتیجه لازم در شرایط کنونی به هیچ عنوان میسر نبود و با استفاده از این دستگاه با کمترین هزینه رسوبزدایی صد در صدی خط انتقال و شبکه توزیع روستا‌های مذکور انحام شد.   وی تغییر منشاء تأمین آب شرب، تغییر ساختار شبکه توزیع و تعبیه شیرتخلیه در مکان‌های مورد نیاز را از جمله دیگر اقداماتی ذکر کرد که برای جلوگیری از رخداد موارد آتی، صورت پذیرفته است.   مدیر امور ارومیه ضمن تشکر از مساعدت‌های آبفای شهری ارومیه در واگذاری دستگاه واتر جت، گفت: استفاده از رویکرد‌های نوین مدیریتی و اجرایی با توجه ویژه به ریسک موضوعات، می‌تواند در موارد مشابه، مفید و البته راهگشا باشد.   تغییر منشاء تأمین آب شرب، تغییر ساختار شبکه توزیع و تعبیه شیرتخلیه در مکان‌های مورد نیاز، از جمله دیگر اقداماتی است که جهت جلوگیری از رخداد موارد آتی، صورت پذیرفته است.   ساعتلو در پایان از صبر و شکیبایی روستائیان در همکاری با شرکت آب و فاضلاب روستایی در طول مدت انجام عملیات رفع مشکل، قدردانی کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب آذربایجان غربی مدیریت بحران مشکلات برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۹۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی راه ۱۴۳ روستا در چابهار

به گزارش «تابناک»، دادکریم بلوچ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: شبکه آبرسانی ۳۱ روستا دچار تخریب زیرساختی شده و هم اکنون بصورت سقایی در حال آب رسانی هستند و بعد از فروکش آب بصورت کارشناسی شبکه آبرسانی آنها بازسازی خواهد شد.

وی بیان کرد: تلاشگران راهداری در حال بازگشایی راه های پارک پیرسهراب، دمبدف پیرسهراب وشنام‌ها هستند.

جانشین ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و معاون عمرانی فرمانداری شهرستان ویژه چابهار با اشاره به اینکه آسفالت همه راه‌های روستایی و ساخت پل و ابنیه فنی مورد انتظار مردم است، افزود: روستاییان گرفتار در سیل همیشه نیازمند امدادرسانی هوایی و ارسال کمک‌های غذایی و درمانی هستند باید پیش از اتفاقی دیگر راه‌های ارتباطی را استاندارد و آسفالت و پل‌ها و آبنماها را ساخت تا مشکلات به حداقل برسد.

وی ادامه داد: سیلاب و بارندگی‌های اخیر موجب خسارت سنگین در بخش‌های راه، کشاورزی و زیرساخت‌های شهری و روستایی شده و روستاهای بخش پیرسهراب، پلان و مکرزی چابهار در محاصره سیل و گرگروها(فرسایش خندقی خاک) بودند.

دیگر خبرها

  • ۵۲ میلیون و ۸۸۵ هزار لیتر سوخت در روستا‌های لرستان توزیع شد
  • بازگشایی راه ۱۴۳ روستا در چابهار
  • برق ۳۶۶ روستای ‌سیل‌زده بلوچستان وصل شد
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • پایدار شدن برق ۲۸ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • اصلاح ۳۲۸ کیلومتر خطوط انتقال شبکه توزیع آب در خراسان شمالی
  • قطع برق ۲۲۸ روستای سیستان وبلوچستان براثر سیلاب
  • قطع برق ۲۲۸ روستای سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب