Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@03:06:56 GMT

با مصرف آب، بارداری خوبی را سپری کنید

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۹۲۸۳

با مصرف آب، بارداری خوبی را سپری کنید

کارشناس مامایی در خراسان‌جنوبی یکی از فواید آب پیشگیری از زایمان زودرس و افسردگی در دوران بارداری است، گفت: کم آبی در سه ماهه سوم بارداری می‌تواند سبب شروع انقباضات رحمی و در نتیجه زایمان زودرس شود.

فرشته درایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان ‌جنوبی اظهار کرد: معمولا گفته می‌شود هرگاه که نیاز تشنگی را حس کردید، آب به میزان کافی و در حد سیراب شدن میل کنید، اما مصرف آب در صبح به صورت ناشتا در بارداری باعث می‌شود که تهوع صبحگاهی، یبوست، سردردها و افسردگی کم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه یکی دیگر از فواید آب پیشگیری از زایمان زودرس است، بیان کرد: معمولا دهیدراته شدن(کم آبی) باعث سرگیجه، سردرد، حالت تهوع و شروع انقباضات عضلانی می‌شود.

این کارشناس مامایی تصریح کرد: کم آبی در سه ماهه سوم بارداری می‌تواند سبب شروع انقباضات رحمی و در نتیجه زایمان زودرس شود.

درایتی ادامه داد: آب آشامیدنی سالم بسیاری از مشکلات دوران بارداری را کاهش داده و آمادگی بدن را برای رو به رو شدن با تغییرات فیزیولوژیک دوران بارداری افزایش داده و در نهایت تضمین کننده سلامت مادر و جنین است.

وی افزود: هنگام بارداری آب به عنوان سیستم حمل غذا، مواد مغذی را از طریق خون و بند ناف و جفت به جنین می‌رساند، سموم بدن را شستشو داده و ادرار را رقیق می‌کند که خود مانع عفونت‌های اداری می‌شود.

این کارشناس مامایی تصریح کرد: بیشتر زنان بارداری که کمتر آب مصرف می‌کنند، به کرات دچار عفونت‌های ادراری می‌شوند. ‍

درایتی افزود: از مزیت‌های دیگر نوشیدن آب در بارداری می‌توان به داشتن پوست سالم وشاداب، دفع نمک زائد از اندام‌های بدن، بهتر شدن الگوی دفع و رفع یبوست و کاهش جوش‌ها و آکنه‌های زمان بارداری اشاره کرد.

وی، کاهش سقط جنین و زایمان زودرس و دفع سموم و عفونت‌های بارداری از طریق تعریق و ادرار را از دیگر مزیت‌های مصرف آب در دوران بارداری برشمرد و یادآور شد: به دست آوردن مواد معدنی مهم مانند منیزیم که به ساختار عضلات کمک کرده و از بروز واریس پیشگیری می‌کند، نیز از دیگر مزایا است.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال بارداری پوست خراسان جنوبی زایمان سقط جنین قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۹۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این ورزش‌ها از مرگ زودرس نجات پیدا می‌کنید

آفتاب‌‌نیوز :

به عنوان مثال، تحقیقات ارائه شده در جلسات علمی انجمن قلب آمریکا ۲۰۲۳ منبع معتبر نشان می‌دهد که هشت عادت سالم می‌تواند پیری بیولوژیکی را تا ۶ سال کاهش دهد.

این عادات مربوط به رژیم غذایی، حفظ وزن مناسب، پرهیز از دخانیات، رعایت بهداشت خواب، مدیریت کلسترول، قند خون و فشار خون، و مهمتر از همه، فعال ماندن از نظر بدنی است.

دکتر دل پوزو کروز محقق علوم بهداشتی کاربردی در دانشگاه کادیز در اسپانیا و استادیار گروه علوم ورزشی و بیومکانیک بالینی در دانشگاه جنوب دانمارک است.

دکتر دل پوزو کروز با همکاری سایر محققان، مطالعات مختلفی را انجام داده است که ارتباط بین اشکال مختلف ورزش و خطر مرگ ناشی از علل مختلف را بررسی کرده است.

چه نوع ورزش‌هایی خطر مرگ را کاهش می‌دهند؟

در مطالعه‌ای که در آگوست ۲۰۲۳ در JAMA Internal Medicine Source منتشر شد، دکتر دل پوزو کروز و همکارانش داده‌های حدودا ۵۰۰ هزار نفر شرکت‌کننده را تجزیه و تحلیل کردند تا ببینند که اشکال مختلف ورزش چگونه با خطر مرگ و میر افراد مرتبط است.

این مطالعه تأثیر فعالیت بدنی هوازی متوسط، مانند پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری ملایم، فعالیت بدنی هوازی شدید، مانند دویدن، و فعالیت‌های تقویت‌کننده عضلات، مانند وزنه‌برداری را مورد بررسی قرار داد.

یافته‌های آن نشان داد که ترکیبی متعادل از همه این اشکال ورزش برای کاهش خطر مرگ و میر بهترین کار را دارد.

به طور خاص، حدود ۷۵ دقیقه ورزش هوازی متوسط، به علاوه بیش از ۱۵۰ دقیقه ورزش شدید، در کنار حداقل دو جلسه تمرین قدرتی در هفته، با خطر کمتر مرگ و میر ناشی از همه علل مرتبط بود.

زمانی که نوبت به کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی به میان آمد، دکتر دل پوزو کروز و همکارانش پیشنهاد کردند حداقل ۱۵۰ تا ۲۲۵ دقیقه فعالیت بدنی متوسط را با حدود ۷۵ دقیقه ورزش شدید و دو یا چند تمرین قدرتی ترکیب کنند.

چقدر ورزش کافی است؟

حداقل «مقدار» ورزش که می‌تواند به دفع برخی از شرایطی که بیشترین تهدید را برای سلامتی به همراه دارند، چقدر است؟

این تحقیق نشان داد که انجام ورزش شدید تنها به مدت ۲ دقیقه در روز می‌تواند خطر مرگ ناشی از سرطان یا حوادث قلبی عروقی را کاهش دهد.

محققان دریافتند شرکت‌کنندگانی که هرگز ورزش شدید انجام ندادند، ۴ درصد در معرض خطر مرگ در طی ۵ سال بودند، اما انجام کمتر از ۱۰ دقیقه فعالیت شدید در هفته، این خطر را به نصف کاهش داد. علاوه بر این، خطر مرگ آن‌ها برای کسانی که حداقل ۶۰ دقیقه در هفته ورزش می‌کردند، دوباره به نصف کاهش یافت.

آیا هر گونه فعالیت بدنی خوب است؟

او همچنین هشدار داد که فعالیت بدنی مربوط به کار‌های خانه یا شغل فرد، در مقابل ورزش در یک زمینه اوقات فراغت، ممکن است گاهی اوقات بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر داشته باشد.

تأیید می‌شود که بین مشاغل سخت بدنی و خطر بالاتر اختلال شناختی ارتباط وجود دارد.

برخی از رایج‌ترین مشاغل مرتبط با فعالیت بدنی فشرده که در این تحقیق ذکر شد، در پرستاری و مراقبت، خرده‌فروشی و کشاورزی بود، جایی که افراد زیاد روی پا هستند و اغلب مجبورند با موقعیت‌های استرس‌زا دست و پنجه نرم کنند؛ بنابراین در حالی که همه اشکال ورزش می‌تواند برای سلامتی مفید باشد، فعالیت بدنی شدید یا شدید در یک محیط کار می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را افزایش دهد و حتی ورزش برای اوقات فراغت می‌تواند بر جنبه‌های سلامت جسمانی - مانند یکپارچگی مفاصل - به ویژه در مراحل بعدی زندگی تأثیر بگذارد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • با این ورزش‌ها از مرگ زودرس نجات پیدا می‌کنید
  • پرسپولیس نیازمند درخشش یک ستاره قدیمی
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • دانشگاه USC: کشف یک دردسر جدید برای مصرف فست‌ فود و منوی کافی شاپ در دوران نوجوانی
  • دانشگاه یو اس سی: کشف یک دردسر جدید در رابطه با مصرف فست‌ فود و منوی کافی شاپ در دوران نوجوانی
  • مسکن های بی خطر در دوران بارداری
  • فروردین ماه تبریز بدون آلودگی هوا سپری شد