Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@21:14:33 GMT

امروز نیازمند هویت سازی هستیم

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۹۳۱۵

امروز نیازمند هویت سازی هستیم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در نشست با اصحاب شعر و ادب و مفاخر استان گفت: اخیرا در بازدیدی که از طوس داشتیم ۳۶۰ هکتار از مجموعه طوس را به شهرداری واگذار کردیم که مسئولیت بازسازی و نوسازی آن را بر عهده خواهد داشت که می‌تواند منجر به شناخت بیشتر فردوسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او تصریح کرد: اگر مرکزی مثل خراسان شناسی در خراسان رضوی وجود داشته یا اگر وجود دارد فعال باشد باعث می‌شود دلبستگی و فخر فروشی‌ها نسبت به سرزمین در مردم بیشتر به وجود آید.
استاندار خراسان رضوی گفت: تعجب می‌کنم چرا انجمن مفاخر استان کمتر فعال است، آمادگی دارم در اولین جلسه انجمن حضور پیدا کنم و در آنجا هر کمکی لازم باشد انجام خواهم داد.
رزم حسینی افزود: از جایی که به اخلاق عمومی مردم در عرصه‌های مختلف بویژه در فضای مجازی دائما ضربه وارد می‌شود روز به روز به وجود پررنگ نخبگان و مفاخر نیاز بیشتری پیدا می‌کنیم.
او با اشاره به اینکه امروز نیازمند هویت سازی هستیم، ادامه داد: در عین حال اگر کار اقتصادی هم می‌خواهیم انجام بدهیم به حس دلبستگی و عشق سرزمینی نیاز داریم به همین منظور مفاخر و هنرمندان می‌توانند در هر منطقه دلبستگی مردم را نسبت به محل اقامتشان بیشتر کنند، چون وقتی همه امکانات هست، اما خلاء همبستگی و انسجام حکومتی احساس می شود، تاثیرگذار نیست.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که باید زمینه انتقاد را فراهم کنیم، گفت: چرا باید از طنز‌های انتقادی منصفانه بترسیم این در حالی است که برای اشراف به ضعف‌ها باید از ظرفیت این نقد‌ها بهره برد.
رزم حسینی افزود: ما معتقدیم اداره استان باید در همه حوزه‌ها بویژه در حوزه فرهنگ به صورت خردمندانه صورت بگیرد لذا در همین راستا نقش دانشگاه را در این حوزه پررنگ‌تر کرده ایم.
او تصریح کرد: مرکز خراسان شناسی را جدی را بگیرید این مرکز زیرخاکی‌های فرهنگی را رو خواهد کرد آن هم شخصیت‌هایی که بسیار می‌توانند باعث همبستگی شوند.   انتهای پیام//ع.م   لازمه کار اقتصادی حس دلبستگی و عشق سرزمینی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری اخبار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۹۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پرواز زائران عمره از فرودگاه مشهد انجام شد

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی گفت: نخستین پرواز زائران عمره خراسانی از فرودگاه مشهد پس از ۹ سال وقفه انجام شد. - اخبار استانها -

محمود امانی‌بنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد بیان کرد: اعزام زائران عمره مفرده از امروز (3 اردیبهشت‌) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس از سرگرفته شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی افزود: نخستین کاروان زائران عمره مفرده از فرودگاه مشهد از طریق پرواز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در ساعت 15 و 40 دقیقه امروز به عربستان اعزام ‌شد.

امانی‌بنی از پیش‌بینی تمام تمهیدات برای عملیات اعزام و بازگشت زائران عمره مفرده در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد خبر داد و خاطرنشان کرد: نخستین کاروان زائران خراسانی عمره مفرده درحالی امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند که این سفر زیارتی 9 سال متوقف شده بود.

340 زائر حج عمره مفرده کشور از خراسان رضوی هستند

سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی نیز در جمع خبرنگاران در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد گفت: با توجه به تعطیلی 9 ساله حج عمره،با رایزنی‌های سازمان حج و زیارت کشور مقرر شد که حدود 5 هزار زائری که سال گذشته ثبت نام کردند و موفق به اعزام نشدند، به ترتیب واریز وجه و ثبت نامی که انجام شده است در بازه زمانی 3 تا 13اردیبهشت سال 1403 به مکه مکرمه اعزام شوند.

حجت الاسلام مهدی شجاع افزود: 7درصد زائران حج عمره مفرده در کشور معادل 340 زائر سهم خراسان رضوی است که این زائران در قالب 4کاروان 85 نفره به مکه مکرمه اعزام خواهند شد.

وی گفت: دو کاروان از زائران امروز سوم اردیبهشت و دو کاروان دیگر 13 اردیبهشت به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • باران در راه خراسان رضوی است
  • خراسان رضوی بارانی می شود
  • نمایندگان خراسان رضوی دراردوی آماده سازی تیم ملی والیبال ناشنوایان
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • نخستین پرواز زائران عمره از فرودگاه مشهد انجام شد
  • مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است