Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-03-29@13:47:07 GMT

ترامپ می خواهد میانجی شود

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۹۳۴۰

ترامپ می خواهد میانجی شود

به گزارش وانانیوز، 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پیشنهاد میانجیگری بین ژاپن و کره جنوبی برای حل تنش های به وجود آمده میان دو کشور را داده است.

در پی بروز تنش میان ژاپن و کره جنوبی بر سر غرامتی که توکیو باید به اسرای کره ای زمان جنگ می پرداخت، ژاپن محدودیت هایی را برای صادرات کالاهای «های تک» به کره جنوبی اعمال کرده که این اقدام موجب بروز تردیدهایی در بازار کارت های حافظه و گوشی های هوشمند شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه «کیم هیونگ چونگ» معاون رئیس دفتر امنیت ملی کره جنوبی با توجه به محدودیت‌های صادراتی یکجانبه ژاپن علیه کره جنوبی، توکیو را به نقض قوانین بین‌المللی متهم کرد.

اظهارات این مقام کره جنوبی در واکنش به بیانیه «تارو کانو» وزیر خارجه ژاپن مطرح شد که گفته بود سئول از توافق دوجانبه ۱۹۵۶ پیروی نکرده و آن را نقض کرده است.

کیم به خبرنگاران در این باره گفت: ادعای ژاپن غیرصحیح است.

وی به این موضوع اشاره کرد که طبق رای دیوان عالی کره جنوبی، توافق مذکور، غرامت جرائم غیرانسانی علیه قربانیان کره ای مربوط به دوران کار اجباری زمان جنگ را پوشش نمی‌دهد.

این مقام ارشد کره ای افزود: دولت به تصمیم دیوان عالی احترام می‌گذارد و از آن پیروی می‌کند.

در همین رابطه ترامپ پیشنهاد میانجیگری میان دو کشور را داده و حتی مدعی شده که «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی، از وی خواسته تا در صورتی که امکانش هست برای حل این تنش وارد عمل شود.

     

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری منطقه اقتصادی بیرجند برای اشتغال در قاینات

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان یک ظرفیت ملی است گفت: از سازمان منطقه ویژه اقتصادی بیرجند میخواهیم برای ایجاد اشتغال در قاینات و زیرکوه سرمایه گذاری کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند سلمان اسحاقی امروز در دیدار با مرتضی صفدری زاده رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی  اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی یک ظرفیت ملی است و ما میخواهیم ببش از پیش از این ظرفیت فرا استانی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ما از منطقه ویژه اقتصادی استان میخواهیم تا در شهرستانهای قاینات و زیرکوه سرمایه گذاری کند ادامه داد: تا با استفاده از ظرفیت اقتصادی سرمایه گذاری که ایجاد میشود برای ایجاد اشتغال در شهرستانهای قاینات و زیرکوه بتوانیم بهره ببریم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت:ما میخواهیم از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی استان استفاده کنیم تا نسبت به واردات با هدف برنامه ریزی در حمایت از تولید کنندگان داخلی و حمایت از مردم برای بهره مندی از تولیدات و واردات استفاده شود.

اسحاقی افزود: باید از صادرات برای حمایت از تولیدات داخلی بهره گرفت چرا که تولیدات داخلی این ظرفیت را دارند تا در بخش صادرات بیش از پیش بهره مند شد.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نسبت به کارنامه درخشانی که دارد باید از آن به عنوان منطقه ویژه اقتصادی ایران یاد کرد افزود: باید از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در تحقق شعار سال استفاده کنیم تا استان ما در این راستا به عنوان الگو در سطح کشور شود.

اسحاقی با اشاره به نقش بسیار خوب سازمان منطقه ویژه اقتصادی در جذب سرمایه گذار از سراسر کشور و استان افزود: علاوه بر جذب سرمایه گذار، این منطقه توانسته است در ارتقا چشم گیر مرز ماهیرود نقش خود را به خوبی ایفا کند که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت در مرز یزدان هم بهره ببریم تا نسبت به اقتصاد، معیشت مردم جنوب خراسان گام برداریم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی تاکید کرد: منطقه ویژه اقتصادی فرصتی بسیار خوب برای استان خراسان جنوبی است که باید از این بستر ایجاد شده بیشتر استفاده کرد .

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه امید تازه‌ای در استان و کشور شکل گرفته و کمک کنیم مساله مهم توسعه اقتصادی استان نیز  بیش از پیش رقم بخورد.اظهار داشت: با مشارکت مردم به ویژه بخش خصوصی شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، محقق می شود.

مرتضی صفدری زاده افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی و دولت مردمی و انقلابی سیزدهم اکنون موتورهای محرکه توسعه استان خراسان جنوبی شتاب گرفته است و معتقدیم خراسان جنوبی محروم نیست اما از لحاظ معرفی ظرفیت‌ها شاید محروم باشد.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بیان کرد: حضور موثر بخش خصوصی نیاز به ایجاد بسترهای مناسب در زمینه ارتقای سیاست‌ها و ریل‌گذاری توسعه اقتصادی دارد.

انتهای پیام/254/.

 

دیگر خبرها

  • چراغ سبز پمپئو به ترامپ؛ او چشم به چه پستی دارد؟
  • سرمایه گذاری منطقه اقتصادی بیرجند برای اشتغال در قاینات
  • بولتون: ترامپ مصمم به خروج از ناتو است
  • واکنش وزیر دفاع چین به سهم‌خواهی فیلیپین در دریای جنوبی چین
  • احتمال همگروهی ایران و استرالیا در مرحله نهایی راه‌یابی به جام جهانی
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • روز قدس فرصتی برای کنار زدن نقاب های دروغین استکبار است
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...