Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل گفت: در فصل جدید کاری این شورا سعی داریم تا رویکرد جدیدی را آغاز و مورد بحث و بررسی قرار دهیم و به مباحثی مرتبط با تعریف و مفهوم فرهنگ عمومی و با موضوعاتی مرتبط با فرهنگ عامه مردم بپردازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، «سعید ضابطی» در هفتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل با ارائه گزارشی از فعالیت های دهه کرامت گفت: در طول این دهه بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی هنری، مذهبی و ورزشی از سوی دستگاه های همکار در برگزاری برنامه های دهه کرامت برنامه ریزی شد که ۵۰ برنامه شهرستانی توسط ادارات شهرستان و ۶۰ برنامه توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد و مؤسسات قرآنی اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: هرگاه برنامه های شهرستانی به صورت ستادی و متمرکز و با تعامل و همکاری دستگاه های شهرستانی برنامه ریزی و عملیاتی می شود شاهد موفقیت در انجام و مثمرثمرتر بودن برنامه ها در بین مخاطبان و شهروندان هستیم.

 

ضابطی لازمه اجرایی شدن برنامه ها را تعریف راهکارهای اجرایی و عملیاتی برای تحقق برنامه ها عنوان کرد و افزود: با تقسیم کار و همکاری بین بخشی، برنامه های فرهنگی مرتبط با هر مقوله ای در سطح شهرستان را تدوین، ابلاغ و رصد خواهیم کرد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه حمایت از فرهنگ عامه، پایه های فرهنگ ملی را تقویت می کند، گفت: در فصل جدید کاری این شورا سعی داریم تا رویکرد جدیدی را آغاز و مورد بحث و بررسی قرار دهیم و به مباحثی مرتبط با تعریف و مفهوم فرهنگ عمومی و با موضوعاتی مرتبط با فرهنگ عامه مردم بپردازیم. 

 

ضابطی افزود: شورا در نظر دارد که از پیشنهادات فکری و نظری اعضا بمنظور بسط و توسعه مفاهیم مرتبط با حوزه های متنوع و فراوان فرهنگ عمومی بهره مند شود تا با پشتوانه فکری و نظری و با همکاری و همیاری و تشریک مساعی اعضای شورا برنامه هایی تدوین شود.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل هم در این نشست بر افزایش کارآمدی ادارات و دستگاه های اجرایی این شهرستان در خدمت رسانی مطلوب به شهروندان تاکید کرد و گفت: مسئولان شهرستان تمام تلاش خود را در راستای تسهیل در پاسخ به مطالبات مردم به کار گیرند.

 

دکتر «اسماعیل بایبوردی» اقدامات مسئولان در جهت تحقق حقوق شهروندی و تقویت وحدت مردم را مهم برشمرد و گفت: همبستگی و انسجام ملی مردم و مسئولان از طریق توزیع عادلانه اعتبارات و منزلت اجتماعی محقق خواهد شد.

 

وی رضایتمندی و توسعه حقوق شهروندی را در راستای توسعه و رفاه اجتماعی مهم خواند و گفت: اصل شایسته سالاری و شایسته گزینی و توزیع برابر فرصت های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و اداری به دور از هرگونه تبعیض توسط مسئولان شهرستان آران و بیدگل باید سرلوحه کار مسوولان باشد./

 

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه امام رضا ع زلزله مسجدسلیمان حائری معاون پارلمانی رئیس جمهور مقاومت کلیپ خطبه نماز جمعه تقوا شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۹۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند

استاندار کردستان گفت: کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم و استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها، مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان، بر حمایت از این نهاد تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری برای جامعه است.

وی برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان را در راستای رفع مسائل و مشکلات این نهاد مهم ارزیابی کرد و افزود: ارتباط مؤثر رؤسای کتابخانه‌های عمومی با فرمانداران در شهرستان‌ها می‌تواند به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد و به ارتقای شاخص‌های کتابخوانی کمک کند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم و همچنین استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها توجه داشته باشند.

فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در کردستان

معصومه حسنی‌خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان، تاکید کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

وی افزود: هم اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضا را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی را در ایجاد دلگرمی متولیان این حوزه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این حمایت‌ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می‌شود.

حسنی‌خونسار با اشاره به برخی مشکلات عمرانی در کتابخانه‌های عمومی استان، تصریح کرد: کتابخانه باید محیطی امن و آرام برای اعضا و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی باشد که این امر زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: حمایت‌های جنابعالی به عنوان استاندار کردستان از مقوله کتاب و کتابخوانی مایه دلگرمی برای فعالان این حوزه است و بدون شک در ارتقای شاخص‌های فرهنگی اثرگذار خواهد بود.

کد خبر 746838

دیگر خبرها

  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • مردم در مقابل جنگ نرم دشمن هوشیار باشند
  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود
  • مشکلات محله تاریخی قاضی از زبان شهروند آران و بیدگل + تصاویر
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم
  • برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات فارسی تصویب می‌شود
  • روند تصویب برنامه ملّی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در شورای فرهنگی عمومی
  • برگزاری یکصدونوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان
  • اهمیت ادبیات کهن در زندگی روزمره مردم و فرهنگ عمومی ایرانیان