Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: جلسه رسیدگی به اتهامات عاملان قتل علیرضا شیرمحمدعلی امروز در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، جلسه رسیدگی به اتهامات عاملان قتل علیرضا شیرمحمدعلی امروز در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی به صورت علنی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه پس از قرائت کیفرخواست از سوی قاضی شهریاری سرپرست دادسرای جنایی، متهمان و وکلا در فرصت جداگانه به دفاع از خود پرداختند.

بعد از حدود سه ساعت قاضی ختم رسیدگی را اعلام کرد و بیان داشت در مهلت مقرر قانونی رای صادر خواهد شد.

پس از اعلام خبری مبنی بر وقوع قتل در زندان فشافویه، دستگاه قضا به سرعت به موضوع ورود کرد و پس از دو روز از تاریخ حادثه، در ۲۲ خردادماه سال جاری دادستانی تهران از صدور کیفرخواست آن خبر داد و اعلام کرد: کیفرخواست متهم به قتل عمدی و همچنین متهم به معاونت در قتل عمدی مرحوم علیرضا شیرمحمدعلی که در تاریخ ۱۳۹۸.۰۳.۲۰ در زندان تهران بزرگ با ضربات تیزی مجروح و به قتل رسیده بود با تکمیل تحقیقات و تقاضای اولیاء دم مبنی بر قصاص و مجازات قانونی سایر اتهامات مندرج در کیفرخواست صادر و جهت رسیدگی به دادگاه کیفری یک ارسال شد.

۲۷ خردادماه، سخنگوی قوه قضاییه با تشریح جزئیات مضروب و به قتل رسیدن مرحوم علیرضا شیرمحمدعلی، از دستور رئیس قوه قضاییه به سازمان زندان‌ها و دادستانی کل کشور برای بررسی قصور احتمالی ماموران خبر داد.

در همان روز سازمان زندان‌ها اطلاعیه‌ای در خصوص قتل شیرمحمدعلی صادر کرد که در آن عنوان شده است که در روز حادثه، برای رفع ایراد سیستم فاضلاب بهداشتی محل نگهداری دو نفر فوق الذکر، نامبردگان به هواخوری هدایت، که در همین اثنا با گشوده شدن درب محل نگهداری زندانیان امنیتی برای توزیع غذا، متهمان به دلیل حضور در هواخوری از فرصت پیش آمده سوء استفاده نموده و به سرعت وارد حریم نگهداری زندانیان امنیتی شده و ظرف مدت زمانی کمتر از دو دقیقه، علیرضا شیرمحمدعلی را مورد ضرب و جرح قرار داده که نهایتاً با حضور عوامل زندان و انتقال مصدوم به بیمارستان خارج از زندان، اقدامات پزشکی فاقد نتیجه بوده و نامبرده در بیمارستان فوت می‌کند.

رئیس قوه قضاییه نیز دوم تیرماه سال جاری در گفت‌وگوی تلویزیونی خود در خصوص موضوع قتل شیرمحمد علی اظهار کرد: نسبت به این حادثه که حادثه بدی بود و اتفاق افتاد، بلافاصله هیاتی برای بازرسی حادثه اعزام شد و همچنین از طریق دادستانی تهران که این زندان در تهران واقع شده و متهمان و محکومان آن مربوط به دادسرای تهران هستند و همچنین از طریق دادستانی کل، افرادی را مامور کردیم که موضوع را بررسی کنند.

در ادامه سخنگوی قوه قضاییه در پنجمین نشست خبری خود بیان کرد: در تیرماه به پرونده قتل شیرمحمدعلی که در زندان فشافویه به قتل رسید رسیدگی خواهد شد.

اسماعیلی افزود: سیاست دستگاه قضا در این قبیل موارد بررسی جامع و دقیق، کارشناسی و شناسایی متخلفین احتمالی و نوع تخلف آن‌ها و در نهایت برخورد متناسب است. گاهی اوقات اقتضا می‌کند که فرد تحت تعقیب قرار گیرد و گاهی اوقات نیز موضوع ضعف مدیریتی است و این ضعف مدیریتی اقتضا دارد که مدیر جا به جا شود و به تناسب نتیجه تحقیقات تصمیمی گرفته شود و نهایتا نیز رئیس زندان فشافویه برکنار و مدیرکل زندان‌های تهران توسط خود سازمان زندان‌ها جابجا شده است.

نهایتا چهل روز پس از وقوع این قتل، جلسه محاکمه عاملان این جنایت برگزار شد.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: قتل شیرمحمدعلی محاکمه عاملان قتل عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۹۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

به گزارش جماران به   نقل از یورونیوز، اعضای پیشنهادی هیات منصفه در مورد وابستگی‌های سیاسی، فعالیت‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی و جنبه‌های مختلف زندگی‌شان مورد بازجویی‌های گسترده قرار گرفتند، با این حال افشای هویت یکی از آن‌ها باعث نگرانی سایرین شده است.

دونالد ترامپ صبح جمعه در چهارمین روز از محاکمه خود، در دادگاهی با حضور ۱۲عضو اصلی هیات منصفه و یک نفر علی‌البدل که همگی از قبل انتخاب شده بودند وارد شد. پنج عضو علی‌البدل دیگر نیز احتمالا تا پایان هفته انتخاب خواهند شد.

ترامپ در لحظه ورود طوری به نظر می‌رسید که گویی رویدادهای اخیر اندکی بر او تأثیر گذاشته است، چنانچه موهای طلایی‌رنگ او این بار بیش از حد معمول آشفته‌تر بود.

در بیرون از دادگاه، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده طبق روال همیشگی خود هنگام مواجهه با روندهای قضایی به گلایه از اوضاع پرداخت. او ادعای دسیسه‌چینی دادگاه علیه خودش را تکرار کرد و هوش آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن را مورد تمسخر قرار داد و گفت که او «آنقدر باهوش نیست که حتی بتواند خودش را نمایندگی کند».

ترامپ اصرار داشت که او باید الان در کارزار انتخاباتی در پنسیلوانیا، جورجیا و کارولینای شمالی حضور می‌داشت نه اینکه به دادگاه نیویورک بیاید.

دونالد ترامپ از خوان مرچان، قاضی این پرونده خواست تا او را از قید و بند ممنوعیت‌ها در رابطه با اظهارنظر درباره شهود، هیات منصفه، کارکنان دادگاه و اعضای خانواده طرفین پرونده، آزاد کند.

اعضای پیشنهادی هیات منصفه در مورد وابستگی‌های سیاسی، فعالیت‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی و جنبه‌های مختلف زندگی‌شان مورد بازجویی‌های گسترده قرار گرفتند.

روز پنج‌شنبه یکی از اعضای هیات منصفه پس از آنکه مشخصاتش در رسانه‌ها افشا شد، ابراز نگرانی کرد و از بودن در هیات منصفه معذور شد و قاضی خوان مرچان حکم داد که برخی از مشخصات هویتی اعضای هیات منصفه از جمله محل کار آن‌ها نباید علنی شود.

تا کنون ترامپ در تمام جلسات دادگاه حضور داشته و عمدتا بی‌تفاوت ظاهر شده است؛ اما پلتفرم اجتماعی او «تروث» چنان طوفانی به راه انداخته است که دادستان‌ها سرانجام اعلام کردند که رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده حکم ممنوعیت پخش اخبار داخل دادگاه را نقض کرده و باید به خاطر اهانت به شأن دادگاه محاکمه شود. 

قرار است جلسه رسیدگی به این موضوع نیز در ۲۳ آوریل برگزار شود.

اتهام دونالد ترامپ در این پرونده، پرداخت یک حق‌السکوت ۱۳۰ هزار دلاری است که مایکل کوهن، وکیل و کارچاق‌کن سابق او، در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ به «استورمی دنیلز» پرداخت تا از علنی شدن ادعاهای این بازیگر فیلمهای مستهجن مبنی بر داشتن رابطه جنسی خارج از ازدواج با ترامپ جلوگیری کند.

به گفته دادستان‌ها، ترامپ هنگام بازپرداخت هزینه‌هایی که آقای کوهن به استورمی دنیلز داده، هدف از پرداخت‌ها را در سوابق مالی شرکت پنهان کرده است.

 کوهن در سال ۲۰۱۸ به جرم خود اعتراف کرد و به احتمال قوی یکی از شاهدان اصلی این پرونده خواهد بود. 

ترامپ اتهامات مربوط به داشتن رابطه با خانم دنیلز را رد کرده و تیم حقوقی او ادعا می‌کند که پرداخت‌های صورت گرفته به کوهن به خاطر هزینه‌های قانونی معتبر بوده است.

سایر پرونده‌های ترامپ

دونالد ترامپ هم اکنون با ۳۴ فقره اتهام در مورد دستکاری در سوابق تجاری روبرو است و این محاکمه، اولین محاکمه کیفری او است که در دادگاهی در آمریکا برگزار می‌شود.

به طور جداگانه، سه پرونده دیگر در مورد رفتار ترامپ در جریان یورش به کنگره آمریکا در ششم ژانویه ۲۰۲۱، سهل‌انگاری او در نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده در خانه اش در مار-آلاگو و تلاش او برای باطل اعلام کردن آرای انتخابات ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا نیز در دادگاه حال پیگیری است، اما وکلای ترامپ تاکنون موفق شدند جلسات آن را به تعویق بیندازند.

علیرغم همه این مشکلات حقوقی که پیش‌روی ترامپ است، او عملا نامزد رسمی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آینده خواهد بود و بار دیگر در ماه نوامبر با جو بایدن به رقابت خواهد پرداخت.

در نظرسنجی‌های انجام شده به‌ویژه در ایالت‌های سرنوشت‌ساز خاکستری، ترامپ با اختلافی اندک از جو بایدن جلوتر است.

 

دیگر خبرها

  • محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد
  • سحرگاه بیم و امید ۴محکوم به مرگ پای چوبه دار
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • دستگیری عاملان تیراندازی در خرم‌آباد
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی
  • دستگیری عاملان قتل مرد همسایه به‌دلیل پمپ ساختمان