Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از وجود رانت در نحوه هزینه کرد ۱۴ میلیارد دلار منابع مالی برای تأمین کالا‌های اساسی و دارو خبر داد و گفت: واردات ۳ درصد داروی خارجی بیش از یک میلیارد دلار هزینه به کشور تحمیل کرده است.

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، محمدحسین قربانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر تولید ۹۷ درصد از دارو‌های مورد نیاز داخل حدود ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه برای کشور دارد در حالی‌که واردات تنها ۳ درصد داروی خارجی بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیارد دلار هزینه به کشور تحمیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جلسه غیرعلنی مجلس با هدف اصلاح ساختار بودجه را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: دولت به هر دلیلی امروزه نتوانسته ۱۴ میلیارد دلاری را که مجلس برای تأمین کالا‌های اساسی در اختیارش قرار داده بود را مدیریت کند به طوری‌که بخش اعظمی از این منابع در محل خود صرف نشده است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با بیان اینکه دولت در برابر پرسش‌های مکرر مجلس و نحوه هزینه کرد ۱۴ میلیارد دلار اعتبار هیچ پاسخ درستی ارائه نمی‌دهد ابراز داشت: دولت در این حیطه نه‌تن‌ها عملکرد درست و قابل قبولی نداشته است بلکه حتی نمی‌تواند در مورد نحوه هزینه کرد‌ها یک آمار درست و شفافی به مجلس ارائه دهد.

قربانی عملکرد دولت در حوزه مدیریت بازار سکه، طلا و ارز را نیز مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: دولت برای اینکه آرامش لازم را به جامعه برگرداند با اجرای یکسری سیاست‌ها تا حدود زیادی نوسانات بازار سکه، طلا و ارز را کنترل کرد و وضعیت کشور را از آن حالت بحرانی چند ماه گذشته به وضعیت آرامش نسبی فعلی سرو سامان داد.

وی با تأکید بر اینکه عدم مدیریت در نحوه تخصیص ۱۴ میلیارد دلار سرمایه ارزی با نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از سوی دولت برای مجلس به هیچ عنوان قابل قبول و پذیرفته شدنی نیست گفت: چگونه می‌توان باور کرد که دولت در امر کنترل بازار ارز و سکه موفق شود، اما نتواند جلوی رانت‌خواری در حوزه تأمین کالا‌های اساسی را بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اقدام غیرقانونی بنگاه‌های اقتصادی و عرضه کالا بدون نظارت و با هر قیمتی توسط آنان در بازار را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: این مسئله امروزه به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مجلس تبدیل شده به طوری‌که برای چاره اندیشی درباره آن جلسات علنی و غیرعلنی زیادی برگزار شد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با اشاره به اینکه دولت در راستای عمل به تأکیدات مقام معظم رهبری اصلاح ساختار بودجه را تعریف و آن را جهت بررسی به مجلس ارائه داده است عنوان کرد: امیدواریم موضوع اصلاح ساختار بودجه کشور تا هفته آینده در مجلس نهایی شود و گزارش نهایی آن نیز متعاقباً به اطلاع عموم مردم برسد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کمیسیون بهداشت و درمان رانت خواری داروی خارجی قطعنامه ۵۹۸ صندوق توسعه ملی مسعود رجوی میدان حسن آباد آیت الله حقانی حذف یارانه ها تنگه هرمز نفتکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید

علی طرزعلی معاون مرکز مبادله در رسانه ملی گفت: نرخ ارز دلار امروز در تالار اسکناس مرکز مبادله ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و یورو ۴۷ هزار و ۸۸ تومان ثبت شد. همچنین نرخ دلار در تالار حواله مرکز مبادله ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان و یورو ۴۳ هزار و ۹۶۷ تومان بود.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در رابطه با میزان تامین ارز از ابتدای فروردین تاکنون به این شرح بود که برای کالای اساسی با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ۶۶۲ میلیون دلار، برای کالا‌های تجاری با نرخ ۴۱ هزار تومان ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون دلار و برای واردات در قبال صادرات با نرخ توافقی ۵۸۵ میلیون دلار تامین ارز داشتیم و در مجموع ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار تامین ارز در مرکز مبادله داشتیم.

او همچنین افزود: در مجموع برای میزان ارزی که برای کالا‌های اساسی دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین کشاورزی اختصاص یافته از ابتدای فروردین ماه تا به امروز ۶۶۲ میلیون دلار بوده است.

طرز علی گفت: مجموع میزان ارز صنایع در سامانه نیما ۲ میلیارد ۱۰۸ میلیون دلار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • توزیع رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی با دلار چند نرخی!
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • رییس مجلس: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • رییس مجلس: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است + فیلم
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه