Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@04:54:19 GMT

فرانسه خواستار آزادی نفتکش بریتانیایی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۹۴۹۷

فرانسه خواستار آزادی نفتکش بریتانیایی شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه فرانسه روز شنبه در بیانیه ای از مقامات ایرانی درخواست کرد تا "در اسرع وقت" نفتکش بریتانیایی را که روز جمعه توقیف شد، آزاد کنند.
در این بیانیه ای آمده است: " ما از مقامات ایرانی می خواهیم تا در اسرع وقت نفتکش و خدمه آن را آزاد کند و به اصول آزادی دریانوردی در خلیج فارس احترام بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

جمعه شب گذشته یک نفتکش انگلیسی به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی در تنگه هرمز از سوی سپاه توقیف شد.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه با تأیید این خبر اعلام کرد: عصر جمعه ۲۸ تیر، یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

این اطلاعیه می افزاید: نفتکش مذکور پس از توقیف، به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

شرکت "استنا ایمپرو" نیز با تأیید توقیف نفتکش این شرکت در اطلاعیه ای اعلام کرد که نفتکش مذکور به همراه ۲۳ خدمه آن توسط سپاه توقیف شده است.


پیش از این برخی رسانه ها جمعه شب از توقیف کشتی انگلیسی دیگری به نام "مصدر" با پرچم لیبریا توسط سپاه خبر داده بودند، اما شرکت کشتیرانی نوربالک (Norbulk) مالک این نفتکش، این خبر را تکذیب کرد و افزود: مصدر آزادانه در حال تردد در آب های خلیج فارس است.

در پی این تحولات اعضاء دولت انگلیس بامداد امروز درباره توقیف نفتکش این کشور تشکیل جلسه داده، که در نتیجه آن به کشتی های انگلیس توصیه شد موقتاً از تنگه هرمز تردد نکنند.

این کشور در ۱۳ تیرماه جاری نفتکش «گریس ۱»، حامل نفت ایران را در جبل الطارق توقیف کرد و مدعی شد؛ این کشتی به علت نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۹۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهیدان رئیسی و دارا در پایگاه دریایی امام علی (ع) سپاه چابهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، یادواره این شهیدان در پایگاه دریایی امام علی (ع) سپاه چابهار برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • راهپیمایی مردمی در حمایت از عملیات موفق وعده صادق سپاه
  • شرکت پرتغالی: گروه کارکنان کشتی توقیف‌شده در امن و امان هستند
  • ملوان روس کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش باز می گردد
  • یادواره شهیدان رئیسی و دارا در پایگاه دریایی امام علی (ع) سپاه چابهار
  • ملوان روس کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش باز می‌گردد
  • نشریه بریتانیایی: اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست
  • مکرون، خویشتنداری رژیم صهیونیستی را خواستار شد
  • ماکرون خواستار جلوگیری از تنش‌ها در منطقه شد
  • کودکان مسلمان بریتانیایی 132 هزار دلار برای کمک به خانواده‌های فلسطینی و یمنی جمع‌آوری کردند