Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@06:42:31 GMT

جلسه ویژه مدیران ارشد بخش مسکن با رئیس جمهور

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۹۵۶۲

دست اندرکاران حوزه مسکن امروز در جلسه ای ویژه با رئیس جمهور، آخرین وضعیت مباحث این حوزه را بررسی کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  این جلسه  صبح امروز با حضور وزرای راه و شهرسازی، کشور و جهاد کشاورزی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جمعی از معاونان ذیربط وزارتخانه های مسئول در محل نهاد ریاست جمهوری به ریاست آقای روحانی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بررسی آخرین وضعیت تکمیل واحدهای مسکن مهر، طرح احیای بافت فرسوده شهری، مسکن ویژه کارمندان، احیا و بازسازی بافت روستایی و گزارشی از وضعیت بازسازی واحدهای مسکن در مناطق سیل زده بهار امسال محور اصلی مباحث این جلسه بود.  دانلود  تکمیل 500 هزار واحد مسکونی مسکن مهر و احداث 400 هزار واحد مسکونی جدید در قالب باز آفرینی بافت های فرسوده شهری تا پایان سال 99 از مهمترین برنامه های اعلام شده دولت برای رونق تولید مسکن است. همچنین ساخت 50 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید تا پایان امسال از دیگر طرح های رونق تولید مسکن است. دولت دستگاههای اجرایی را مکلف کرده تا زمین های دولتی موجود در بافت شهری را برای تولید مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند ضمن اینکه نظام بانکی نیز به منظور حمایت از توسعه گران در بخش مسکن سقف تسهیلات ساخت را به 110 میلیون تومان افزایش داده است.  تسهیلاتی با سود 18 درصد که زمینه مناسبی برای تامین مالی طرح باز آفرینی بافت فرسوده شهری فراهم کرده است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مسکن جلسه رئیس جمهور وزارت راه کشور جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۹۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  اجرا و نوسازی بافت های فرسوده نقش بسیاری در بهبود و تسریع اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن  دارد گفت: در صورتی که همکاری  دستگاه ها و بانک ها در پرداخت تسهیلات تقویت شود به طور قطع شاهد آن خواهیم بود که  حضور مردم و بخش خصوصی در این زمینه افزایش می یابد.

وی افزود: نوسازی بافت های فرسوده نقش موثری در تقویت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و با توجه به آنکه بخش زیادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در حوزه نوسازی بافت های فرسوده است بنابراین تنها راهکار برای آنکه متقاضیان به این بخش ورود کنند پرداخت تسهیلات ساخت و تخصیص زمین است.

آیینی یادآور شد: دولت باید برای ورود به این بخش و تقویت آن از تمامی ظرفیت های مردمی در این حوزه استفاده کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • ضرورت استفاده از مشوق ها برای بازسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده لرستان
  • شناسایی ۱۷ هزار هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در خراسان رضوی
  • شناسایی ۱۶ هزار هکتار بافت ناکارآمد در خراسان رضوی