Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@08:25:27 GMT

احتمال افزایش ۲۰ میلیون تومانی وام بافت فرسوده

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۹۷۲۰

احتمال افزایش ۲۰ میلیون تومانی وام بافت فرسوده

سید محمد پژمان  اظهار کرد: در حال حاضر مبلغ وام بافت فرسوده که مجوز بانک مرکزی را دارد در کلانشهر‌ها ۵۰ میلیون تومان و در بقیه شهر‌ها ۴۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ درصد یارانه‌ای است. توافقی با بانک مسکن صورت داده‌ایم تا در کلانشهر‌ها ۷۰ میلیون تومان و در بقیه شهر‌ها ۶۰ میلیون تومان پرداخت کنند. اما چون از طرف دولت منابع یارانه‌ای جدیدی برای این منظور اختصاص نیافته است افزایش ۲۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد مصوب شورای پول و اعتبار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: هم‌چنین انبوه‌سازانی که قصد دارند در بافت فرسوده سرمایه‌گذاری کنند اگر به شکل سنتی‌سازی این کار را انجام دهند ۱۰۰ میلیون تومان و اگر صنعتی بسازند ۱۱۰ میلیون تومان تسهیلات به آن‌ها پرداخت می‌شود. از این رقم ۵۰ میلیون تومان وام یارانه‌ای ۹ درصد و مابقی با نرخ ۱۸ درصد خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ادامه داد: موضوع افزایش سقف تسهیلات نوسازی و بهسازی در حوزه بازآفرینی شهری در جریان بحث و تبادل نظر قرار دارد. با توجه به افزایش تورم، رقم تسهیلات ساخت واحد‌های مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد باید افزایش پیدا کند؛ کما این‌که در حوزه مسکن مهر و مسکن روستایی، افزایش تسهیلات اتفاق افتاده، اما در بازآفرینی هنوز محقق نشده است.

به گفته پژمان، مجموعه دوستان در بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، مخالفتی با افزایش سقف وام ندارند، ولی این تناقض که بالا بردن رقم تسهیلات به افزایش اقساط ماهیانه منجر می‌شود و عمده استفاده کنندگان از دهک‌های پایین جامعه هستند، مانع تصمیم‌گیری شده است.

وی با بیان این‌که خوشبختانه همکاری شهرداری‌ها با حوزه بازآفرینی رو به بهبود است گفت: امیدواریم با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط بتوانیم موانع موجود در بخش بازآفرینی را برداریم. تمامی آیتم‌هایی که به بهسازی بافت‌ها برمی‌گردد در دستور کار قرار دارد که بتوانیم هزینه‌ها را کاهش بدهیم. یکی از دلایلی که مشوق‌های ما کارساز نیست و استقبال پایین است به این مساله مربوط می‌شود که هزینه تمام شده در بافت‌ها از وضعیت عادی سایر نقاط شهر بیشتر می‌شود. به همین منظور چند توافق را با دستگاه‌های مربوطه انجام داده‌ایم که در حال طی مراحل قانونی برای انجام است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وام مسکن وام بافت فرسوده بافت فرسوده شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۹۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حرکت به سوی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهرها

مشاور و دستیار شهردار اصفهان در امور شهرسازی و معماری شهری گفت: بافت‌های فرسوده همچون بمب ساعتی برای شهر تلقی می‌شود، از این‌رو باید به سوی نوسازی و بهسازی این بافت‌ها حرکت کنیم.

وحید مهدویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت بافت فرسوده شهرها اظهار کرد: در بافت فرسوده باید به‌دنبال نوسازی و بهسازی باشیم، اما برای بافت تاریخی باید به سمت احیا حرکت کنیم.

وی افزود: بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز و نوسازی در راستای رسیدگی به بافت فرسوده شهر در نظر گرفته شده است.

مشاور و دستیار شهردار اصفهان در امور شهرسازی و معماری شهری با بیان اینکه بافت فرسوده تفاوت بسیاری با بافت تاریخی دارد، تاکید کرد: بافت فرسوده بر خلاف بافت تاریخی، هویت معماری و شهرسازی ندارد.

مهدویان گفت: بافت فرسوده و ناکارآمد عبارت غلطی است که حس بدی منتقل می‌کند، همچنین این عبارت در روابط اجتماعی انسان‌ها تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: بافت‌های فرسوده همچون بمب ساعتی برای شهر تلقی می‌شود، از این‌رو باید به سوی نوسازی و بهسازی این بافت‌ها حرکت کنیم.

مشاور و دستیار شهردار اصفهان در امور شهرسازی و معماری شهری خاطرنشان کرد: ۱۱ درصد مساحت این کلان‌شهر بافت فرسوده است که ۲۵ درصد جمعیت شهر در این بافت‌ها زندگی می‌کنند.

کد خبر 742134

دیگر خبرها

  • ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید
  • برگزاری اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری لرستان
  • رونق ساخت و ساز در محلات با بافت فرسوده و ناپایدار تهران
  • لزوم حرکت به سوی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهرها
  • اجرای ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ ​
  • نوسازی ۲۰۰ هزار واحد فرسوده در کشور تا پایان سال با مشارکت‌های مردمی
  • ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود
  • نظرآباد و اشتهارد دارای بیشترین بافت فرسوده روستایی در البرز هستند
  • صدور ۲۲۴ پروانه ساختمانی در منطقه ۲ شهر قم
  • صدور ۲۲۴ پروانه ساختمانی در منطقه دو شهر قم