Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس ساير رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از خبرگزاري تسنیم:
علی‌مراد اکبری ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های آب و خاک استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه تجهیز نوسازی اراضی حسین‌آباد سادات که دارای 450 قطعه بوده به 60 قطعه تبدیل شده که این پروژه یکی از مصادیق بارز بهینه کردن مصرف آب در بخش کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در پروژه‌های آبیاری تحت فشار از سال 92 تاکنون حدود 900 هکتار آبیاری تحت فشار در کشور انجام شده که تحول عظیمی در بخش بهینه کردن مصرف آب و کارایی مصرف آب در کشور صورت گرفته است.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: خراسان جنوبی یکی از استان های پیشرو در بحث آبیاری تحت فشار کشور بوده و متوسط آبیاری تحت فشار استان در برنامه پنجم 600 هکتار بوده که سال گذشته تبدیل به 700 هکتار و امسال تبدیل به یک هزار هکتار شده و 10 هزار هکتار دیگر نیز در حال انجام است.
اکبری تصریح کرد: خراسان جنوبی در سنوات گذشته در بحث آبیاری تحت فشار برنامه قوی نداشته و میزان سطح آبیاری تحت فشار استان نسبت به اراضی آبی 16 درصد است و طی دو سال گذشته حدود 50 درصد سطح آبیاری تحت فشار در استان انجام شده است.
وی با بیان اینکه هر چقدر در استان آبیاری تحت فشار انجام شود منابع اعتباری آن را تامین خواهیم کرد ادامه داد: خراسان جنوبی سومین استان از لحاظ سطح اجرایی آبیاری تحت فشار است.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار حدود 4 هزار و 500 مترمکعب صرفه جویی آب داریم  و از سال 92 تاکنون نیز بیش از 4 میلیارد مترمکعب آب در کشور صرفه جویی شده است.
اکبری اظهار داشت: علیرغم خشکسالی‌های پیاپی در تولید گندم چهار سال خودکفا شدیم و در شکر و تولید دانه‌های روغنی نیز در آستانه خودکفا شدن هستیم.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۹۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  در گفتگو با خبرنگاران گفت: دولت در یک اقدام بسیار خوب یک هزار ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آب و خاک به استان اختصاص داده است که تکمیل و اجرای طرح‌های آبیاری نوین از مهمترین این طرح ها است .

خسرو شهبازی افزود: با استفاده این اعتبارات طرح‌های آبیاری نوین در ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در شمال و جنوب استان با هدف صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و افزایش راندمان آبیاری اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون در بیش از ۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان معادل ۳۶ درصد این اراضی طرح‌های آبیاری نوین اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: صرفه جویی بیش از ۳۵۰ میلیون متر مکعب آب کشاورزی و افزایش ۴۰ درصدی راندمان آبیاری از مهمترین دستاورد‌های اجرای طرح‌های آبیاری نوین در استان بوده است.

وی تکمیل طرح‌های کشت گلخانه‌ای را از دیگر طرح‌های اولویت دار برای استفاده بهینه از آب کشاورزی و رونق تولید در بخش کشاورزی استان دانست و تصریح کرد: در اجرای طرح‌های گلخانه‌ای استان عملکرد خوبی نداشتیم و تاکنون ۷۴ هکتار طرح کشت گلخانه‌ای در استان اجرا شده، اما با مشارکت بخش خصوصی و آغاز اجرای بزرگترین طرح کشت گل خانه ای استان در ۷۰ هکتار در خوی می‌رود تا شتاب خوبی به توسعه این بخش ببخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ۱۷۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان اضافه شده است
  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری پیشرو در تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال در حال اجراست
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند
  • دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • تجهیز ۲ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین