Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-  یکی از طرح‌های الکترونیک در سازمان بیمه سلامت، ایجاد پایگاه برخط بیمه شدگان درمانی کشور است.
به گزارش خبرگزاری آریا،طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: تمام اطلاعات بیمه‌ای درمان مردم در پایگاه بیمه شدگان درمانی ثبت می‌شود و در این صورت دیگر هیچ شخصی دو یا سه دفترچه بیمه درمانی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره ایجاد پایگاه «برخط بیمه شدگان درمانی کشور» گفت: یکی از طرح‌های الکترونیک در سازمان بیمه سلامت، ایجاد پایگاه برخط بیمه شدگان درمانی کشور است. در بند چ ماده 70 برنامه ششم توسعه مقرر شد که این پایگاه توسط بیمه سلامت ایجاد شود البته در حال حاضر و تا زمان تشکیل پایگاه برخط بیمه شدگان، همپوشانی‌ها کنترل می‌شود. قرارداد ایجاد این پایگاه از سال گذشته منعقد شده است.

وی ادامه داد: چند دهه قبل از مزیت‌های الکترونیکی شدن خدمات حرف می‌زدیم که منجر به مشتری مداری و افزایش سرعت کار می‌شود، اما امروز دیگر انجام این کار ضرورت است. در این زمینه احکام قانونی نیز مطرح و در قوانین برنامه توسعه بارها بر الکترونیکی شدن خدمات تاکید شده است. برای اجرای راهنماهای بالینی، رفع همپوشانی، پرونده الکترونیک نیازمند زیرساخت آی تی هستیم.

موهبتی درباره طرح نسخه الکترونیکی نیز بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت، طرح نسخه الکترونیکی است که از حدود یک سال و نیم در استان کرمان به صورت آزمایشی آغاز شد. برنامه ما در سال 98 این است که 30 درصد شهرهای کشور تحت پوشش این طرح باشند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: یکی از مشکلات ما برای اجرای طرح نسخه الکترونیکی، امضای الکترونیک است. البته مهم ترین مشکل ما در این زمینه، مقاومت‌های اجتماعی است که برای حل این مشکل نیازمند کمک رسانه‌ها برای فرهنگ سازی هستیم.

وی درباره رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری نیز اظهار داشت: طرح دیگر رسیدگی الکترونیکی اسناد بستری نیز در حال حاضر در 225 بیمارستان کشور اجرا می‌شود و تا پایان سال به 605 بیمارستان ارتقا پیدا می‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت اختلال در سامانه نسخه‌نویسی "بروزرسانی" است

رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران، دلیل اختلال اخیر در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک را بروزرسانی نرم‌افزاری این سامانه اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فاطمه حاجی علی‌عسگری در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، خبر تسنیم مبنی بر قطعی و اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک را تأیید و اظهار کرد: در روز‌های اخیر با موارد کندی سامانه نسخه‌نویسی مواجه بودیم و در این راستا بررسی‌هایی توسط تیم فنی صورت گرفت. تصمیم گرفتیم که افزایش ظرفیت، زیرساخت و بروزرسانی سامانه و ارتقای نرم‌افزار را داشته باشیم و برای بهبود سطح امنیت اطلاعات، ۷۲ ساعت بازه زمانی را برای بروزرسانی سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت در نظر گرفتیم.

حاجی علی‌عسگری ادامه داد: احتمالاً تا ۲۴ ساعت آینده بتوانیم تا ۹۰ درصد این اختلال سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی را برطرف کنیم.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: همزمان، نسخه‌نویسی کاغذی را به عنوان مسیر جایگزین اعلام کرده‌ایم.

وی بیان کرد: باید امر بروزرسانی را در پیک کاری انجام می‌دادیم تا مشکلات احصا می‌شد و در تلاش هستیم که افزایش ظرفیت را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت
  • ارتقا سامانه، علت وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی
  • ارتقای سامانه نسخه نویسی الکترونیکی برای پاسخگویی سریعتر
  • علت اختلال در سامانه نسخه‌نویسی "بروزرسانی" است
  • واکنش بیمه سلامت به اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک