Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@00:43:34 GMT

نخستین خیابان رویداد به بهره‌برداری می رسد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۰۰۲۵

نخستین خیابان رویداد به بهره‌برداری می رسد

مدیر منطقه یک شهرداری شیراز گفت: نخستین خیابان رویداد و همچنین نخستین پارک تخصصی ورزشی در شهر شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا اسماعیلی اظهار کرد: در راستای سیاست‌های شهرداری شیراز، اجرای طرح‌های انسان‌محور و ایجاد فضاهای مفرح و پرجاذبه در اطراف مجموعه تاریخی فرهنگی باغ عفیف‌آباد برای شهروندان و گردشگردان، شهرداری منطقه یک اقدام به ادامه پروژه فضاسازی اطراف باغ عفیف‌آباد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خیابان شهید مصلی‌نژاد در همجواری باغ عفیف‌آباد به عنوان مکانی مناسب برای ایجاد دومین فضای شهری منطقه یک و ایجاد اولین خیابان رویداد درنظر گرفته شده که در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

اسماعیلی ادامه داد: این فضای شهری در ضلع شرقی خیابان مصلی‌نژاد و در ابعادی به طول ۵۲۰ متر و عرض ۵/۱۶ متر و با مساحت هشت هزار و ۶۰۰ مترمربع با  اجرای کف‌سازی، احداث آبنما، نصب اِلمان‌ها و مبلمان‌های شهری متناسب، نورپردازی و احداث فضای سبز زیبا به یک فضای شهری تبدیل خواهد شد.

مدیر منطقه یک شهرداری شیراز تصریح کرد: هم اکنون در شمال باغ عفیف‌آباد، جلوخان عفیف‌آباد به عنوان یک فضای شهری اجرا و در اختیار شهروندان قرارگرفته است و در ضلع غرب باغ عفیف‌آباد، نیز پروژه فضای شهری بلوار مصلی‌نژاد در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در ضلع جنوب باغ عفیف‌آباد نیز پارک تخصصی ورزشی بعثت ۲ اجرا و آماده افتتاح است، گفت: از دیرباز نیز پارک بعثت در غرب باغ عفیف‌آباد اجرا و مورد استفاده شهروندان قرارگرفته که به این ترتیب باغ عفیف‌آباد در مرکز این پروژه‌ها قرارگرفته و از هرگونه مشکلات که این مجموعه تاریخی و فرهنگی را در معرض آسیب قراردهد، جلوگیری می‌کند .

 اسماعیلی خاطرنشان کرد: با تاکید شهردار شیراز در هفته دولت نخستین پارک تخصصی ورزشی شیراز که  تنها خدمات ورزشی در آن ارائه می‌شود با مساحت چهار هکتار در کنار پارک بعثت افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید که شامل بخش‌های مختلف از جمله زمین فوتبال، بسکتبال، تنیس خاکی، اسکواش، چمن مصنوعی، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است که درحال حاضر ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر منطقه یک شهرداری شیراز در خصوص ساماندهی محور عفیف‌آباد گفت: در راستای بهسازی و زیباسازی خیابان عفیف‌آباد، عملیات اجرایی این پروژه بزرگ که شامل بهسازی پیاده‌رو ضلع غرب خیابان با مساحت ۹ هزار و ۶۰۰ مترمربع در ابعاد ۹۶۰ متر طول در ۱۰ متر عرض و همچنین بهسازی پیاده‌رو ضلع شرقی آن با مساحت ۹ هزار و ۳۷۰ مترمربع در ابعاد طولی ۹۳۷ متر و عرض ۱۰ متر و با اجرای کف‌سازی، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی و نصب مبلمان شهری و نورپردازی و گلکاری آغاز شده و در حال حاضرحدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ متر از پیاده‌رو مذکور بازسازی و با جدیت در حال انجام است که به این ترتیب خیابان عفیف‌آباد به یک خیابان فاخر و زیبا برای حضور شهروندان شیرازی و میهمانان و گردشگران تبدیل شده که با مناسب‌سازی و همسطح‌سازی، هیچگونه مشکلی حتی برای تردد معلولین، کودکان و سالمندان کم‌توان در آن ایجاد نخواهد شد.

وی افزود: با اجرای کف‌سازی سطح سواره‌رو در این پروژه سعی شده است تا تردد خودروها به حداقل رسانیده و پارک خودرو نیز در دوطرف خیابان حذف و با مبلمان شهری مناسب فضاسازی و زیباسازی صورت گیرد.

اسماعیلی با بیان اینکه هم اکنون با توجه به توقف خودرو درکنار خیابان، دو لاین تردد بیشتر وجود ندارد، افزود: با توجه به وجود چند پارکینگ بزرگ در محدوده خیابان عفیف‌آباد، اگر مردم از این پارکینگ‌ها استفاده کنند نیازی به پارک خودرو در حاشیه خیابان نبوده و مشکلات ترافیکی نیز حل خواهد شد .

مدیر منطقه یک شهرداری شیراز اظهار کرد: با اجرای این پروژه‌ها مجموعه گردشگری عفیف‌آباد شیراز یکی از زیباترین باغ‌های گردشگری و تاریخی و مراکز دیدنی شهر شیراز خواهد شد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: باغ باغ عفيف آباد شهرداري شيراز شیراز فضاي سبز شهري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از سامانه هوشمند شبکه آب شهر قشم

به گزارش قدس آنلاین، شهرام داوری اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این سامانه ابتدای تابستان امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این سامانه، قشم دومین شهر در ایران در بهره‌برداری از سامانه هوشمندسازی شبکه آب شهری است، افزود: با هوشمندسازی می توان مقدار زیادی از آب مصرفی را ذخیره و شرایط کم‌آبی را به خوبی مدیریت کرد.

این مقام مسئول تأکید کرد: هوشمندسازی خط انتقال و شبکه توزیع در قشم با هدف مدیریت بهتر تأسیسات ضروری است.

‌داوری بیان داشت: ابتدای تابستان سال جاری، بهره برداری از سامانه دانش بنیان هوشمندسازی شبکه آب شهر قشم آغاز می‌شود که بعد از مشهد، قشم دومین شهر در ایران برای پیاده‌سازی این فناوری محسوب می‌شود و براساس یک برنامه اقدام مدون، ترمیم و نوسازی شبکه لوله‌کشی و توزیع آب نیز وارد مرحله عملیاتی می‌شود.

وی تأکید کرد: اولویت امسال شرکت آب، برق و تأسیسات قشم تمرکز بر هوشمندسازی و ترمیم شبکه انتقال آب است.

داوری بیان داشت: در حال حاضر تولید آب روزانه شهر قشم ۲۳ هزار متر مکعب است و با بهره‌برداری از سایت ساحلی در روزهای آینده، به ۲۷ هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

دیگر خبرها

  • ۱۴۷ طرح کشاورزی استان اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد
  • تعویض الکترو پمپ در چاه شماره ۵ دشت تقی آباد شهرستان میاندوآب
  • چهارمحال و بختیاری میزبان رویداد گردشگری در سطح ملی یا بین‌المللی باشد
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • لونر-پورشه میکست ؛ اگر تصور می کنید فناوری هیبرید در خودرو یک رویداد جدید است! (+تصاویر)
  • اقدامات شهرداری منطقه ۲ خرم‌آباد برای میزبانی از گردشگران نوروزی
  • مزیت رقابتی استان فارس، برخورداری از مردم مهمان نواز است
  • بزودی: بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد
  • بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد
  • بهره‌برداری از سامانه هوشمند شبکه آب شهر قشم