Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی بینش مدیر کل کانون استان در این دیدار با اشاره به برگزاری نخستین مهرواره ی کشوری داستان در تبریز، همکاری وتعامل کانون و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را در این راستا مهم و ارزشمند عنوان کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های مشترک کانون و فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول سال هم‌افزایی و بهره مندی از ظرفیت‌های متقابل را موجب کیفیت‌بخشب به فعالیت‌های فرهنگی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد محمدپور» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این دیدار، فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به لحاظ تربیت نسل آینده‌ساز جامعه دارای اهمیت عنوان کرد و گفت: پرورش فکر و اندیشه کودکان به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی رسالت سنگینی بر دوش مسولان و کارکنان این مجموعه نهاده است و رشد مناسب فکر و اندیشه کودکان و نوجوانان بر تمامی آحاد جامعه می‌تواند تاثیرگذار باشد .

محمدپور، در ادامه از واگذاری برنامه‌های فرهنگی هنری بخش کودک و نوجوان هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: کارگاه‌های نقاشی و قصه‌گویی و همچنین ایجاد زمینه برای حضور پررنگ ناشران کودک و نوجوان و ارائه‌ی آثار مکتوب، ‌صوتی و تهیه محتوا برای فضای مجازی از جمله موارد واگذار شده به این اداره کل در هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز است.

گفتنی است، گفتگوی مدیران کل کانون و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص موضوعات همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک، از دیگر مباحث این دیدار بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر لزوم حفظ و اعتلای موسیقی اصیل لرستان گفت: سرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، اعظم روانشاد عصر امروز در جشنواره دوسالانه سرنانوازی در روستای بیشه لرستان با بیان اینکه لرستان خاستگاه موسیقی است و موسیقی در بطن و آئین‌های این استان قرار دارد اظهار داشت: باید سنت‌های پیشین محفوظ لرستان و ضمن نگهداری و حراست، به نسل‌های بعد انتقال داده شود.

وی، سرنانوازی را جز لاینفک موسیقی استان دانست و افزود: سرنانوازی از قدیمی‌ترین سازهای بادی با قدمت 5 هزار ساله است، همچنین یکی از سازهای مهم در سور و سوگ‌ مردم منطقه زاگرس محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: استاد شاه‌میرزا مرادی، سرنانوازی را در استان پرورش داده و به تبع آن شاگردان بسیاری تحت نظر این استاد گرانقدر آموزش دیده‌اند و امروز سرنانوازی یک موسیقی جهانی شده است. حفظ و اعتلای موسیقی اصیل لرستان از اولویت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است.

یادآور می‌شود، جشنواره دوسالانه «سرنانوازی» با عنوان «مروارید اقیانوس» یادمان استاد شاه‌میرزا مرادی و استاد رحم‌خدا نوری‌شاد با حضور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در روستای بیشه برگزار شد. این جشنواره از سری برنامه‌های طرح شهید آوینی و شب‌های فرهنگی لرستان در لرستان  از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری انجمن موسیقی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و موسسه فرهنگی گلونی برگزار شد.

انتهای پیام/645/

دیگر خبرها

  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود
  • فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی
  • موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان
  • برپایی نمایشگاه «معلم من یک هیولاست!» در کانون پرورش فکری
  • برنامه «سخن روح افزا» برای کودکان و نوجوانان استان بوشهر اجرا شد