Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مصطفوی روز شنبه در دومین جلسه ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی افزود: مسوولان استانی بستر لازم برای انتخابات سیاسی را فراهم کنند و اجازه ندهند که انتخابات رنگ و بوی قومی و مذهبی به خود بگیرد.

وی ادامه داد: رعایت بی‌طرفی در انتخابات موجب اعتمادسازی بین مردم می‌شود و در غیر این صورت مردم اعتماد نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در پای صندوق‌های رای جشن ملی است، بیان کرد: همه گروه‌ها و جریانات سیاسی در قالب قانون در این انتخابات به صحنه بیایند و این جشن ملی را به بهترین شکل ممکن رقم بزنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری، قانون مداری، امانت‌داری و بی‌طرفی، چهار اصل مهم و اساسی در انتخابات است که مجریان و دست اندرکاران انتخابات باید این اصول را سرلوحه کار خود قرار دهند.

در ادامه این جلسه روسای کمیته های ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی نکته نظرات و هماهنگی‌های انجام گرفته برای برگزاری انتخاباتی پرشور و قانونمند را بیان کردند.

بر اساس احکام صادره از سوی استاندار آذربایجان‌غربی، علی مصطفوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به عنوان «رییس ستاد انتخابات استان»، رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار به عنوان «مسوول کمیته پشتیبانی»، عباس حسن خانی مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری به عنوان «مسوول کمیته امنیتی»، مصطفوی مدیر شبکه دولت و فناوری اطلاعات استانداری به عنوان «مسوول کمیته فناوری اطلاعات»، باقری مدیرکل حوزه و روابط عمومی استانداری به عنوان «مسوول کمیته اطلاع رسانی»، میرزایی مدیرکل حراست استانداری به عنوان «مسوول کمیته حراست و استعلامات»، شجاعی مشاور امور حقوقی استاندار به عنوان «مسوول کمیته حقوقی»، اردبیلی مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری به عنوان «دبیر ستاد انتخابات» و حیرت انگیز مدیرکل ثبت احوال استان به عنوان «عضو ستاد انتخابات استان» منصوب شده اند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند ۱۳۹۸ برگزار می شود.

۹۹۱۸/‌۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر رعایت قانون در برگزاری مرحله دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آقای قناعت عصر امروز با تأکید بر این مطلب در ستاد انتخابات استان، با قدردانی از اقدامات دست اندرکاران برگزاری انتخابات یازدهم اسفندماه در چهار حوزه انتخابیه استان، گفت: در این مرحله از انتخابات نیز بر رعایت اصول مهم سلامت، امنیت و مشارکت تأکید داریم.

وی با بیان اینکه ستاد انتخابات در این مرحله هم باید همچون گذشته با جدیت کار‌ها را پیش ببرد، افزود: هنوز پرونده انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف بسته نشده و باید طبق روال مرحله اول، کمیته‌ها به فعالیت خود ادامه دهند.

استاندار با اشاره به اینکه زمان قطعی برگزاری انتخابات را وزارت کشور اعلام خواهد کرد، گفت: یک هفته مانده به زمان برگزاری انتخابات، ستاد انتخابات استان باید در محل فرمانداری شهرستان بیرجند مستقر شود تا کار‌ها را از نزدیک رصد و پیگیری کند.

آقای قناعت ارزیابی شرایط در انتخابات یازدهم اسفندماه را ضروری خواند و گفت: درخصوص وضعیت برخی از شعب پرازدحام و شلوغ باید تجدید نظر شود و با استقرار صندوق‌های بیشتر، روند رأی گیری تسریع گردد.

وی کمبود صندوق‌های سیار را از ایرادات وارده در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف عنوان کرد و گفت: باتوجه به تعدد تماس‌های مردمی منبی بر نیاز به صندوق‌های سیار جهت اخذ رأی می‌بایست در این خصوص تدابیر لازم صورت گیرد.

به گفته آقای قناعت؛ نکته حائز اهمیت در خراسان جنوبی این است که مردم چنانچه به هر دلیل معلولیت یا کهولت سن نتوانند برای حضور در شعب اخذ رأی حاضر شوند، برای مشارکت در انتخابات به دنبال راهکار و چاره اند که بهترین گزینه تأمین شعب سیار برای اخذ رأی این افراد است.

استاندار با اشاره به مشارکت بالای مردم خراسان جنوبی در انتخابات یازدهم اسفندماه، گفت: این مشارکت در حالی رقم خورد که دشمنان درصدد بودند با کمرنگ نشان دادن خدمات دولت و دستاورد‌های نظام، مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کنند.

آقای قناعت در بخش دیگری از سخنانش از اقدامات دولت در دو سال گذشته گفت و با اشاره به تحلیل‌های رسمی، گفت: برآورد‌ها نشان می‌دهد در پایان سال ۱۴۰۳ شاهد رشد اقتصادی کشور، ثمر دادن اقدامات دولت و بالا رفتن ارزش پول ملی خواهیم بود.

وی تبیین دستاورد‌های نظام را تکلیفی همگانی برشمرد و گفت: مشارکت ۴۱ درصدی مردم کشور در انتخابات یازدهم اسفندماه، نشان دهنده همراهی‌های مردم و بی اثر بودن تلاش‌های دشمنان است که جای تقدیر دارد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی نیز در ستاد انتخابات استان گفت: در اسفندماه امسال دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز را پشت سر گذاشتیم و این مهم در حالی رقم خورد که با شرایط نامساعد جوی چند روز قبل از انتخابات جای نگرانی برای تردد در جاده‌های روستایی وجود داشت، اما با استفاده از همه ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف از جمله راهداری، نظامی، انتظامی و بخش خصوصی مسیر‌های مسدود بازگشایی شدند و تعداد بسیاری از شعب اخذ رأی از شب قبل در مکان موردنظر مستقر گشتند.

طالبی افزود: ۹۸ درصد شعب اخذ رأی استان رأس ساعت هشت صبح ۱۱ اسفند فعال بود که نشان دهنده برنامه‌ریزی‌های دقیق و بموقع در این زمینه است.

وی از حضور ۶۳.۸۸ درصدی مردم استان در انتخابات ۱۱ اسفند گفت و افزود: خراسان جنوبی رتبه دوم مشارکت مردم در سطح کشور را به دست آورده است.

به گفته رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی؛ آیت‌الله رئیسی با کسب بیش از ۸۲.۵۷ درصد آرا، برای سومین دوره، نماینده مردم خراسان‌جنوبی در مجلس خبرگان رهبری شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: در بحث سلامت انتخابات در هیأت‌های اجرایی گزارش و شکایتی نداشتیم و تنها چند مورد به هیأت‌های نظارت ارسال شده بود که مورد بررسی قرار گرفت و مشکل خاصی وجود نداشت.

طالبی با تأکید بر اینکه براساس فهرست اعلامی شورای نگهبان، صحت انتخابات در چهار حوزه انتخابیه  استان خراسان جنوبی تأیید شده، افزود: انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف به دور دوم کشید که پیش‌بینی می‌شود دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت سال آینده برگزار شود که البته هنوز وزارت کشور زمان دقیق آن را اعلام نکرده است.

وی بر آسیب‌شناسی تمام حوزه‌های انتخابیه استان و رفع معایب احتمالی تأکید کرد تا اسناد آن در مرحله دوم انتخابات این دوره و ادوار انتخابات‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به اهمیت ستاد امنیت انتخابات، از اعضای این ستاد در خراسان جنوبی قدردانی کرد و افزود: با تدابیری که اندیشیده شد کوچکترین معضل و مشکل امنیتی در هیچ کدام از مراحل انتخابات امسال نداشتیم.

طالبی با بیان اینکه کمیته‌های ذیل ستاد انتخابات با اقدامات بموقع توانستند زمینه را برای برگزاری انتخابات پرشور فراهم کنند، گفت: اقدام صدا و سیما در راه‌اندازی شبکه‌های انتخاباتی این استان و رسانه‌ها در پوشش اخبار و جلب مشارکت مردم به انتخابات هم قابل تقدیر است.

وی گفت: برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در استان، ستاد انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف فعال است و باید شعب اخذ رأی به لحاظ زیرساختی و نیرو‌های اجرایی مجدد بررسی شود و برنامه‌ریزی‌های لازم با حساسیت بیشتری صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • اجرای مصوبات سفر استانی رئیس جمهور در اولویت کاری استانداری آذربایجان‌شرقی
  • ادعای تخلف انتخاباتی مدیرکل استاندارد کردستان چه شد؟
  • حضور استاندار آذربایجان‌غربی در سامانه سامد
  • برپایی محفل انس با قرآن کریم در استانداری آذربایجان غربی
  • تاکید بر رعایت قانون در برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • ۳ انتصاب در استانداری خراسان شمالی
  • محفل انس با قرآن کریم با قرائت استاد حاج حامد شاکرنژاد در خوی
  • حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند باطل السحر نقشه‌های استکبار جهانی شد
  • خروجی مجلس دوازدهم پس از چهار سال به نفع مردم و کشور باشد
  • اسکان فرهنگیان در ۵۳ مدرسه آذربایجان غربی