Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@11:05:57 GMT

مصوبات شورای فرهنگ عمومی قانونی و لازم الاجرا است

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۰۱۴۲

مصوبات شورای فرهنگ عمومی قانونی و لازم الاجرا است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا ظهر شنبه در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی امسال شهرستان آستارا که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم الاجرا بدانند.

وی با بیان اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی حکم مصوبات مجلس شورای اسلامی را داشته، لازم الاجرا بوده و تخطی از آن جرم است، گفت: ضمانت اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی با فرمانداری است که متأسفانه بسیاری از مصوبات این شورا فراموش شده و عملیاتی نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه آستارا با اشاره به چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه و اهمیت آن در جمهوری اسلامی ایران، افزود: نماز جمعه با شورای فرهنگ عمومی ارتباط دارد و هر اقدام یا سخنی که در نماز جمعه انجام و گفته می‌شود در راستای ارتقای فرهنگ عمومی است.

حافظ نیا با تأکید بر اینکه نماز جمعه خود یک فرهنگ عمومی، سیاسی، اجتماعی و دینی است، اظهار کرد: از تمامی دستگاه‌های اجرایی انتظار همراهی کامل در برگزاری هر چه بهتر نماز جمعه و همچنین برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه در شهرستان مرزی آستارا را داریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا بر ضرورت همکاری و پشتیبانی کلیه دستگاه و نهادها با ستاد نماز جمعه این شهرستان تاکید کرد و گفت: نماز جمعه آستارا در رسانه‌های داخلی و خارجی همواره بازتاب ویژه‌ای داشته است.

حافظ نیا از همکاری نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در برپایی هر چه بهتر نماز جمعه در شهرستان مرزی آستارا تقدیر کرد و خواستار آذین بندی شهر و چاپ بنر و پارچه نوشته‌های تبلیغاتی در سطح شهر با موضوع گرامیداشت سالگرد برپایی نماز جمعه توسط ادارات و نهادهای عضو شورای فرهنگ عمومی شد.

امام جمعه آستارا با اشاره به برگزاری سومین همایش بزرگ گرامیداشت برپایی نماز جمعه در آستارا در روز چهارشنبه دوم مرداد ماه در محل مصلی این شهرستان، بیان کرد: در این همایش که با حضور مردم شهید پرور و همیشه در صحنه آستارا و رؤسای ادارات و کارکنان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برگزار خواهد شد، از فعالان برپایی نماز جمعه تقدیر می‌شود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه در عرصه‌های ملی و بین المللی نقش اثرگذاری دارد، گفت: پایگاه‌های نماز جمعه مانع ترفندهای دشمنان شده‌اند و دشمنان تحمل برگزاری نماز جمعه با حضور ائمه جمعه را ندارند.

حافظ نیا تصریح کرد: نماز جمعه همواره مورد هجمه دشمنان انقلاب اسلامی بوده است و دشمنان با ترور ائمه جمعه و شهدای محراب سعی در جلوگیری از برگزاری این اجتماع عظیم و پرشور اسلامی، سیاسی بوده‌اند.

ایجاد فضایی در هتل‌ها، رستوران‌ها و تالارهای عروسی ویژه اقامه نماز با نظارت و بازرسی دستگاه‌های اجرایی مرتبط و با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا و همچنین اجرای مصوبه مربوط به ممانعت از ساخت بناهای مسقف قبور با سنگ قبرهایی بزرگ در محل آرامستان آستارا از جمله مصوبات شورای فرهنگ عمومی آستارا در این نشست بود.

کد خبر 4671311

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: پس از تشکیل قرارگاه شورای فرهنگ عمومی باید تمامی برنامه‌ها براساس برش استانی در مهندسی فرهنگی کشور اجرایی شود.

وی اضافه کرد: فرمانده قرارگاه‌های شورای فرهنگی عمومی، امام جمعه و استانداران هستند که بایستی بر اجرای دقیق مصوبات این شورا نظارت کافی داشته باشند.

حجت الاسلام خسروپناه در خصوص اهمیت رصد مسائل مهم استان نیز اظهار کرد: در هر استان معاونت اجتماعی فراجا، اداره کل اطلاعات و اطلاعات سپاه از منابع ارزشمند و گنجینه‌های رصد مسائل محسوب می‌شوند که باید از این ظرفیت‌ها بهره برداری کرد و در طرح و برنامه ریزی قرارگاه فرهنگ عمومی نیز به نحو مطلوب استفاده شود.

به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، در هجدهمین سفر استانی تصمیم گرفتیم به قزوین بیاییم تا در شورای فرهنگ عمومی به موارد مهم و اساسی اشاره کنیم تا ارتقای فرهنگی بیشتری را در این استان شاهد باشیم.

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه در مسیر کار‌های فرهنگی باید از تمامی دستگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و گروه‌های مردمی استمداد گرفت، ادامه داد: ما در سطح کشور نیز سازمان بازرسی را به خدمت گرفتیم که بر اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نظارت داشته باشد.

وی، نقش رسانه‌های مجازی را در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور بسیار مهم دانست و اضافه کرد: توجه به چنین رسانه‌هایی باید سرلوحه کار‌ها باشد و حتی پیشنهاد می‌کنیم نماینده‌ای از فعالان رسانه‌های مجازی جهت حضور در نشست‌های شورای فرهنگ عمومی استان نیز معرفی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بیان کرد: مصوبات این شورا از سوی استاندار ابلاغ می‌شود که البته پیش از این مصوبات از سوی دبیر ابلاغ می‌شد، به همین دلیل اگر مصوبه‌ای از سوی دستگاهی اجرا نشده باید متولی آن برای مدیریت ارشد استان گزارش دهد که چرا کار انجام نداده است.

قزوین دارای ۶ سرمایه معنوی و تمدنی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ظرفیت و سرمایه‌های استان قزوین اشاره کرد و گفت: قزوین دارای ۶ سرمایه معنوی و تمدنی است که آنها را باید در حوزه‌های تاریخی، شهدا، فرهنگ و هنر، علمی، مدیریتی و اجتماعی مورد تاکید قرار داد.

به گفته حجت الاسلام خسروپناه، قزوین به عنوان مرکز پایتخت دوران صفویه، انجام فعالیت‌های مذهبی، قرآنی و شبکه امامت، وجود هنر‌های دستی مثل جاجیم بافی، گچ بری، زره بافی و موارد دیگر و از همه مهمتر همدلی و همگرایی مسوولان و مدیران استانی که در کشور بی نظیر بوده و زبانزد عام و خاص نیز محسوب می‌شود، تنها بخشی از گنجینه ارزشمند این استان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام خسروپناه با تاکید بر اینکه سیره شهیدانی، چون رجایی و بابایی باید سرلوحه کار مدیران قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: بنده در طول ماه چند مرتبه برای زیارت مزار شهید بابایی از تهران به قزوین آمده ام و می‌دانم که این شهید سراسر اخلاص تا چه اندازه برای نظام مقدس ما ارزشمند است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • فراجا وظایف ذاتی و قانونی در حوزه عفاف و حجاب، به موجب قوانین مختلف و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • تأکید بر ارتباط ستاد نماز جمعه و جامعه علمی و نخبگانی
  • مسائل معادن شن و ماسه دوکوهک فارس بررسی می‌شوند
  • ثبت وقف ۶ میلیاردی در بندرلنگه با نیت ترویج فرهنگ قرآن و نماز