Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رضا رشیدیان در سفری دو روزه به مکه مکرمه به منظور بررسی روند انجام عملیات حج و خدمات دهی به زائران افزود: مجموع جمعیت حجاج و زائران ایرانی که تا کنون وارد عربستان شده اند ۳۴ هزار و ۸۹۸ نفر است.

وی عنوان کرد: از این جمعیت ۲۵ هزار و ۵۵۳ زائر از طریق فرودگاه مدینه وارد شده اند و بعد از اقامتی چند روزه به مکه اعزام می شوند ضمن آنکه ۹ هزار و ۳۰۰ زائر ورودی از فرودگاه جده به مکه اعزام شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه زائران ما مشکل خاصی نداشته اند، افزود: همه آنان در نهایت آرامش و سلامت؛ اعمال خود را انجام می دهند و تا کنون عملیات حج در سایه تعامل و هماهنگی همه بخش ها در مکه و مدینه به خوبی انجام شده و روند مطلوبی را طی کرده است.

رشیدیان در ادامه در زمینه سفر دو روزه خود به مکه هم گفت: با توجه به اینکه نقطه اوج اعمال حج ایام تشریق است بازدید و بررسی از عرفات، منا، برنامه ریزی ها و آمادگی های ایجاد شده در این مناطق برای خدمت رسانی و پذیرایی از زائران محور این سفر است.

وی عنوان کرد: همچنین از ظرفیت های خدماتی تدارک شده در مکه اعم از هتل و سیستم های حمل و نقل درونی شهری، آشپزخانه ها و سایر ظرفیت های خدماتی برنامه ریزی و ایجاد شده بازدیدی خواهم داشت تا از فراهم بودن همه ظرفیت ها و امکانات برای ارائه خدمات جامع و کامل و شایسته زائران ایرانی اطمینان حاصل کرده و اگر کسر و نقصانی در کار باشد قبل از حضور کامل زائران نسبت به رفع آن اقدام شود.

ایام" تشریق "روزهای ۹ تا ۱۲ ذی الحجه است که طی آن حج گزاران بخش مهمی از مناسک حج مثل وقوف در عرفات و مشعر الحرام و منا، رمی جمرات، قربانی، حلق و تقصیر را به انجام می‌رسانند از این رو این ایام جایگاه ویژه‌ای در اعمال حج دارد.

کد خبر 4671252 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا رشیدیان سازمان حج و زیارت حج تمتع 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد

دبیر ستاد اربعین استان کردستان گفت: این استان امسال، برای سومین سال با افتخار میزبان زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمد رضایی ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین استان کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: استان کردستان برای سومین سال با افتخار میزبان زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است، خدمت در این راه برکات خود را خواهد داشت.

وی افزود: امسال با توجه به تجارب گذشته، باید خود را برای استقبال و میزبانی بهتر از زائران آماده و در بحث تهیه زیر ساخت و امکانات بیشتر تلاش کنیم، توقعات مردم و زائران بیشتر از سال‌های گذشته است.

دبیر ستاد اربعین استان کردستان به رویکرد این ستاد استان اشاره کرد و گفت: سال اول بیشترین اقدامات در بخش ستاد انجام شد اما از سال گذشته تمامی رویکردها به فعالیت کمیته‌ها بستگی داشته و تمام اقدامات انجام شده با هماهنگی و ملاحظات فرمانداری مریوان باید اجرا و پیگیری شود.

رضایی با ذکر اینکه برنامه‌ریزی به لحاظ ایجاد زیر ساخت، پشتیبانی و اقدامات حمل و نقل باید انجام شود، تصریح کرد: کارگروه و‌ کمیته‌های ستاد، جلسات خود را با دستگاه‌های مربوطه هر بیست روز یک بار انجام دهند، امسال از 16 مرداد زائران حرکت و با شروع اربعین از چهارم شهریور، یک هفته برگشت زائرین را خواهیم داشت.

وی اذعان داشت: سال گذشته بیشتر مشکل در بحت حمل و‌ نقل بود که نتایج مذاکره با طرف عراقی در راستای کرایه، محل تردد، امنیت و محل استقرار زائران باید مشخص و از اول مرداد آمادگی لازم برای تردد زائران را داشته باشیم.

دبیر ستاد اربعین استان کردستان تأکید کرد: دستگاه‌ها باید آمادگی لازم برای استقبال بهتر و بیشتر از زائران اربعین را داشته باشند و نواقص و مشکلات زیرساختی سال‌های قبل برطرف شود و کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

اعزام 255 کردستانی به حج عمره

کاوه شیرزادی، مدیرکل حج و زیارت استان کردستان نیز در این جلسه از اعزام 255 زائر کردستانی به حج عمره خبر داد و اظهار داشت: این تعداد زائر در قالب 3 کاروان 85 نفره از سقز، بانه و سنندج به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مبنی بر موافقت با مجوز‌های پروازی گفت: بعد از 9 سال وقفه، پنج هزار نفر برای انجام حج عمره راهی سرزمین وحی می‌شوند که سهم کردستان 255 نفر است. اعزام زائران عمره در قالب سه کاروان از سوم اردیبهشت ماه از طریق فرودگاده امام خمینی(ره) تهران انجام می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان مدت اقامت زائران حج عمره را 10 روز عنوان کرد و افزود: این افراد 10 روز؛ 5 روز در مکه و 5 روز در مدینه حضور خواهند داشت. زائران این سه کاروان بر اساس اولویت‌بندی و فیش واریزی اعزام خواهند شد.

وی با اذعان به اینکه در سال گذشته 10 کاروان قرار بود از استان به عمره اعزام شوند که به دلایلی لغو شد، اظهار کرد: اعزام سایر متقاضیان بعد از برگزاری حج تمتع که خردادماه امسال بوده، اعزام خواهند شد. البته کردستان جزو استان‌هایی بوده که در بین استان‌های همجوار، بیشترین کاروان به آن اختصاص یافته و کرمانشاه و آذربایجان غربی هر کدام یک کاروان اعزام خواهند کرد.

شیرزادی درباره تعداد زائران حج تمتع توضیح داد: نیمه اول خردادماه یکهزار و 45 نفر زائر و 32 نفر عوامل از کردستان در قالب 10 کاروان ( سه کاروان از سنندج، دو کاروان مریوان، دو کاروان سقز، دو کاروان بانه و یک کاروان از قروه و بیجار ویژه اهل تشیع ) به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان بیان کرد: امسال برای نخستین بار پذیرایی و خدمت‌رسانی به 2545 نفر زائر از استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان به عوامل استان سپرده شده است.

انتهای پیام/484/

دیگر خبرها

  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی
  • تخصیص ارز مبادله‌ای به زائران حج تمتع
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی چه بود؟
  • زائران حج تمتع از ۲۱ ایستگاه پروازی اعزام می‌شوند
  • چه تعداد زائر تهرانی برای عمره مفرده عازم عربستان می‌شود؟
  • در حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خانه خدا راهی کشور عربستان می‌شوند