Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، فصل تابستان همواره فصل هوای گرم بوده، اما چند سالی است که با توجه به تغییرات اقلیمی در جهان شاهد گرمای طاقت فرسا در کشور های مختلف هستیم.

کشور ایران با قرار گرفتن در منطقه ای نیمه خشک همواره تابستان هایی داغ و سوزان را تجربه کرده که این امر در جنوب کشور و خصوصا خوزستان بیشتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا و به دلیل افزایش دما در طول چند روز آینده که بر اساس پیش بینی ها بالا تر از ۵۰ درجه سانتیگراد خواهد رفت و ظهور ابرها و بروز پدیده وارونگی یا انیورژن در بیشتر مناطق، کارشناسان به منظور ایمنی بیشتر و کاهش آسیب های احتمالی توصیه هایی به شهروندان کرده اند که با هم می خوانیم.

از قرار دادن، مواد گازی، فندک، نوشابه، عطرها و اسپری ها و حتی بطری های آب معدنی درون خودرویی که در معرض مستقیم آفتاب می باشد جدا خود داری کنید.

ترجیحا با رعایت نکات امنیتی، کمی شیشه ماشین را پایین نگه دارید، حتی 1 سانتیمتر.

مخزن سوخت را به طور کامل پر نکرده و مقداری فضای خالی داخل باک برای گاز های تولید شده توسط بنزین قرار دهید.

سعی شود در ساعات گرم  روز از پر کردن سوخت ماشین خود داری کرده و ترجیحا این کار را در شب انجام دهید.

در زمان های گرم روز ترجیحا از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر از سفر های غیر ضرور با ماشین پرهیز کرده و باد لاستیک های خودرو را بیش از اندازه پر نکنید.

به خروج عقرب ها و مارها از سوراخ ها و درزهای موجود در زمین توجه کرده و در مناطق بیرون از شهر و توقف گاه ها درب خودروها را به دلیل خنک شدن باز نگذارید.

 آب و مایعات زیاد بنوشید و همواره مقداری آب خنک به همراه خود داشته باشید، از پوشش ها و البسه با رنگ های روشن و کلاه مناسب استفاده کنید.

آبگرمکن های خانه ها  را روشن نکنید و در صورت ضروری درجه آنها را کاهش دهید.

مراقب باشید که سیلندرها و گازهای پیک نیک  را در معرض نور مستقیم خورشید و حتی بیرون ساختمان قرار ندهید.

با توجه به گرمای شدید و بالا رفتن مصرف برق، اطمینان حاصل کنید که بارهای اضافی مصرف بر روی شبکه برق خانگی و تجاری یا صنعتی را افزایش نداده  و در زمان های پیک مصرف صرفه جویی لازم را انجام دهید.

سعی کنید در معرض نور مستقیم خورشید، به خصوص در طول دوره روزانه از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر قرار نگیرید و از تردد های غیر ضروری در ساعات فوق جدا خودداری فرمایید.

فصل تابستان، فصل گرما و تعریق بیشتر است و به همین دلیل نیاز بدن به آب، املاح و ویتامین‌ها بیشتر می‌شود، میوه‌ها از بهترین منابع تامین کننده این مواد مغذی هستند زیرا علاوه بر تامین نیازهای بدن موجب شادابی و طراوت پوست و پیشگیری از بیماری‌ها می‌شوند.

توصیه شده در تابستان از میوه هایی مانند انگور، آلو، انبه، خربزه، هندوانه، شلیل، انجیر، آناناس، گلابی و هلو  به صورت روزانه مصرف شده و میوه و سبزی های تازه را فراموش نکنید.

در روز های گرم به فکر حیوانات و پرندگان باشید، ظرف های های آب را در لبه پنجره ها، بالکن ها، حصارها، مزارع و درپشت بام ها در سایه قرار دهید تا تشنگی پرندگان، گربه ها و دیگر حیوانات برطرف شود.

در پایان گفتنی است، همه بحران ها را می توان با تمهیدات لازم با کمترین خسارت ها پشت سر گذاشت.

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: رضا میر

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: توصیه کارشناسان هوای گرم گرمازدگی برنا خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداششت کلاهبردار رسیدساز جعلی در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ،امیرحسین سلیمانی گفت: زنی میانسال با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که فردی با هویت مشخص به مغازه من مراجعه کرد و اقدام به خرید ۳ دستگاه گوشی تلفن همراه با رسید بانکی کرد که پس از ساعتی متوجه شدم پولی به حساب من واریز نشده و از من کلاهبرداری شده است.
وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که فرد کلاهبردار با بیان اینکه کارت بانکی خود را همراه ندارد و وجه گوشی‌های موبایل خریداری شده را به صورت اینترنتی پرداخت می‌کند؛ با نشان دادن یک رسید بانکی جعلی پس از دریافت گوشی‌های موبایل، فروشگاه را ترک می‌کرده است.
رئیس پلیس فتا فارس بیان کرد: کارشناسان با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متوجه این موضوع شدند که متهم با هویت‌های جعلی برای خرید موبایل به ۳ موبایل فروشی دیگر نیز مراجعه و با ارائه یک رسید بانکی جعلی مجموعاً ۱۲ گوشی موبایل به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را تحویل و محل را ترک کرده است.
سلیمانی ادامه داد: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند و با هماهنگی قضایی وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.
وی با بیان اینکه متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به جرم خود اقرار کرد، گفت: هم استانی‌های عزیز برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها باید سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

این مقام انتظامی به هموطنان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir (بخش گزارشات مردمی) و یا با شمار تماس ۰۹۶۳۸۰ با همکاران در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • ارجاع الکترونیکی ۴۶ درصد پرونده‌های قضائی به کارشناس
  • یک واحد مرغ فروشی متخلف در سبزوار پلمب شد
  • ناسا برخورد زباله‌های ایستگاه فضایی با خانه مردی در فلوریدا را تایید کرد
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • تحریم جدید، فیک یا واقعی؟/ کارشناسان: سقف تحریم ایران پُر شده
  • بازداششت کلاهبردار رسیدساز جعلی در شیراز
  • کارشناسان بهداشت محیط در صیانت از سلامت جامعه
  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده
  • تغییر موازنه قوا در منطقه غرب آسیا به نفع ایران
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در مرودشت