Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@02:12:30 GMT

اعتبارات مشاغل خانگی در قزوین به بانوان اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۰۳۲۴

اعتبارات مشاغل خانگی در قزوین به بانوان اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، صدیقه ربیعی ظهر شنبه در نشستی که به منظور تبیین سیاست‌ها و ارائه عملکرد حوزه امور بانوان با حضور خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سالن جلسات باقرالعلوم ساختمان مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: راهبردهای تحکیم بنیان خانواده و ارتقا سلامت آنان به شهرستان‌ها ابلاغ شده که محورهای تقویت و تحکیم بنیان خانواده و ارتقا سطح سلامت آنها، توسعه مشارکت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی زنان، راهبری، هدایت و پایش عملکرد مشاوران امور بانوان فرمانداری‌ها در سطح شهرستان‌های تابعه و ارتقا سطح سواد و دانش بانوان و خانواده در قالب ۸ برنامه تدوین و آماده اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنامه‌هایی با موضوعات اجرای شاخص‌های عدالت جنسیتی، تقویت و تحکیم بنیان خانواده، افزایش ازدواج و کاهش نرخ طلاق، ارتقا سلامت، توسعه مشارکت اقتصادی و اجتماعی، پایش عملکرد بانوان در حوزه ادارات و ارتقا سطح سواد بانوان از شاخص‌هایی است که در اجرای طرح‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ربیعی بیان کرد: احصاء گزارش اقدامات پیشگیرانه از سوی خانه‌های بهداشت روستایی برای ارتقا سلامت خانواده، احصاء اقدامات دستگاه‌های مسئول از قبیل شبکه بهداشت، دادگستری، ورزش و جوانان و بهزیستی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی از قبیل خودکشی، طلاق، اعتیاد و سایر مسائل اجتماعی، احصاء اقدامات دستگاه‌های اجرایی و دستگاه‌های حمایتی از قبیل کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و توانمندسازی آنها از دیگر برنامه‌های در دستور کار است.

وی با اشاره به مهمترین چالش‌ها و دغدغه‌های حوزه بانوان گفت: هماهنگی و اجرای برنامه‌های ارتقا سلامت زنان، هماهنگی و نظارت به منظور بهبود وضعیت کودکان، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ورزشی با رویکرد خانواده در سطح شهرستان‌ها، برگزاری جلسات تخصصی کنوانسیون حقوق کودک در سطح شهرستان‌ها، نظارت بر اجرای برنامه‌های مرتبط با کودکان در شهرستان‌ها، رایزنی با دانشگاه‌های استان برای عقد تفاهم نامه برای ارائه پژوهش‌ها در حوزه زنان از مهمترین برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

اعتبارات مشاغل خانگی قزوین به بانوان اختصاص یافت

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی حوزه بانوان تمام اعتبارات مشاغل خانگی در استان قزوین به بانوان اختصاص داده شده در صورتی که همه اعتبارات مورد استفاده قرار نگرفت بخشی از آنها در اختیار آقایان قرار می‌گیرد.

۱۰ سازمان مردم نهاد ویژه بانوان در قزوین فعال است

وی یادآور شد: در حال حاضر در استان قزوین ۱۳۵ سمن در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند که ۱۰ سمن از این تعداد در حوزه بانوان فعال است.

ربیعی تصریح کرد: تاکنون ۴۸ سمن از استانداری مجوز فعالیت گرفته که ۲۸ سمن فعال است و ۲۰ سمن نیز در حال تمدید مجوز هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: همچنین ۲۳ سمن مجوز خود را از اداره بهزیستی و ۶۳ سمن از اداره ورزش و جوانان مجوز گرفته اند و در حال فعالیت هستند.

ربیعی اظهار کرد: سمن‌ها از ظرفیت‌های خوبی برای اجرای طرح‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برخوردارند و تلاش می‌کنیم با ثبت و راه اندازی سمن‌های تخصصی ویژه زنان بتوانیم فعالیت سازمان‌های مردم نهاد را در شهرستان‌ها فعال کنیم.


وی افزود: اداره امور بانوان استان با همکاری سازمان‌های مردم نهاد ۴ طرح اجتماعی را در دستور کار دارد که یکی از آنها با موضوع بایدها و نبایدهای کسب و کار ویژه زنان سرپرست خانوار است که در حوزه مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین از اجرای طرح‌های اجتماعی ویژه بانوان خبر داد و گفت: طرح ازدواج بهنگام برای کاهش آسیب‌های اجتماعی با رویکردهای مسائل بهداشتی، روانشناسی، حقوقی به صورت کارگاه آموزشی با همکاری فرمانداری‌ها در همه شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: طرح کاهش آلودگی آب با مشارکت بانوان از دیگر برنامه‌های آموزشی است که در شهرستان‌های قزوین و البرز اجرا خواهد شد.

راه اندازی دو مرکز تولید و فروش محصولات ویژه بانوان

ربیعی اظهار کرد: با توجه به توانمندی‌های هنری بانوان استان و ضرورت کمک به بازاریابی محصولات تولیدی آنها در حال بررسی برای ایجاد دو مرکز تولید و فروش محصولات تولیدی بانوان در قالب بازارچه‌های دائمی هستیم.

وی افزود: راه اندازی مراکز رشد و بهبود فضای کسب و کار زنان از دیگر برنامه‌هایی است که توسط امور بانوان پیگیری می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: کاهش نرخ ازدواج، اشتغال و معیشت زنان سرپرست خانوار، بیکاری فازغ التحصیلان از مهمترین دغدغه‌های امور بانوان استانداری است که امیدواری با هزینه شدن هدفمند اعتبارات فرهنگی و اجتماعی برنامه‌های پیش بینی شده امسال را بخوبی عملیاتی کنیم.

کد خبر 4671222

منبع: مهر

کلیدواژه: اشتغال بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی وضعیت بازارچه‌های مشاغل خانگی در قم

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری قم با اشاره به عزم شهرداری برای حمایت از مشاغل خانگی گفت: آسیب‌شناسی و بهبود شرایط بازارچه‌های مشاغل خانگی از برنامه‌های سازمان در سال جاری است.

محسن صادقی امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم یکی از اقدامات موفق سازمان میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم را حمایت از مشاغل خانگی عنوان و اظهار کرد: حمایت از مشاغل خانگی یکی از تکالیفی است که وزارت کشور بر اساس ماده ۱۶ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار و ماده ۱۱ قانون ساماندهی مشاغل خانگی بر عهده شهرداری‌ها گذاشته است.

وی افزود: بر اساس همین تکلیف قانونی و حمایت شورای شهر قم توانستیم بازارچه‌های دائمی عرضه تولیدات مشاغل خانگی را در قم راه‌اندازی کرده و تجربه موفقی در این حوزه کسب کنیم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم تصریح کرد: برای بهبود شرایط و ارتقا بازارچه‌ها قرار است آسیب‌شناسی با کمک کسانی که در این غرفه‌ها مستقر هستند انجام شود و برای سال جاری به‌صورت جدی‌تری این مسئله در شهرداری دنبال خواهد شد.

صادقی‌امینی از برپایی دو غرفه از شب یلدا خبر داد و گفت: در نظرسنجی که انجام شده است مردم از عملکرد بازارچه‌ها رضایت داشته‌اند، همچنین فروشندگان نیز که مجوز مشاغل خانگی دارند، از برپایی غرفه‌ها راضی بودند.

کد خبر 745510

دیگر خبرها

  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • ساماندهی وضعیت بازارچه‌های مشاغل خانگی در قم
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت ها حذف می شود
  • برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی قزوین رونمایی می‌شود
  • اجرای طرح آموزشی توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • هفتاد و سومین صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی استان بوشهر ایجادشد
  • نقش و اهمیت بانوان در سینمای ایران
  • لزوم راه‌اندازی نمایشگاه دائمی مشاغل خانگی در همدان