Web Analytics Made Easy - Statcounter


رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، از آمار تغییر کاربری اراضی زراعی ملی در استان ابراز نگرانی کرد.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، حجت‌الاسلام اسمعیل صادقی‌نیارکی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال با اشاره به اینکه کسی بر اهمیت حفظ اراضی ملی تردید ندارد، اظهار کرد: مسئولان، کارگزاران، متولیان و دستگاه‌های نظارتی می‌بایست در خصوص حفظ اراضی ملی توجه ویژه مبذول دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه آمار اراضی ملی تغییر کاربری داده شده در سطح استان نگران‌کننده است، تصریح کرد: با اینکه این استان در مجاورت پایتخت نیست اما مشکلاتی که استان‌های مجاور پایتخت دارند، به میزان مشکلاتی که استان زنجان دارد، نیست. حجم و گستردگی تغییر کاربری اراضی ملی در سطح استان نسبت به سایر  استان‌ها  نگران‌کننده است.


رئیس‌کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: در گذشته بسیاری از متولیان امور در حوزه اجرا و نظارت دچار تغافل شدند و به همین علت حجم سنگینی از کاربری‌ها تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است.


این مسئول ابراز کرد: گناه کسی که زمینه تغییر کاربری را آماده کرده است، کم‌تر از مرتکب جرم نیست و باید دستگاه‌هایی که کوتاهی کرده و استان را با این بحران رو به‌ رو کرده‌اند، شناسایی شوند.


صادقی‌نیارکی یادآور شد: در حال حاضر ما وظیفه داریم انحرافات و کج‌روی‌هایی که توسط عده‌ای فرصت‌طلب ایجاد شده است را به حالت اولیه برگردانیم؛ جلوگیری از قلع و قمع، وظیفه همگانی بوده و باید همه دستگاه‌ها پای کار آمده و در هر لحظه‌ از شبانه‌روز که زنگ خطر به صدا درآمد در محل حضور یابند.


وی با اشاره به اینکه جامعه تبعیض را قبول ندارد، اظهار کرد: دستگاه‌هایی که کوتاهی کردند باید بررسی شده و بازخواست شوند.


در ادامه این جلسه، مدیر جهادکشاورزی شهرستان زنجان نیز با اشاره به موانع پیش‌ رو در مقابله با تغییر کاربری اراضی ملی در زنجان، تصریح کرد: ضرورت اجرای تبصره 1 ماده 10 قانون حفظ کاربری، ممانعت از اجرای به‌موقع احکام صادره، اعتقاد اکثر قضات شعبات به آنی بودن جرم تغییر کاربری، ضرورت افزایش شعبات ویژه رسیدگی به جرم تغییر کاربری (بدوی و تجدیدنظر) و ضرورت مقابله و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز توسط متولی صدور پروانه ساخت را از جمله این موارد قلمداد کرد.


حسام امیرمقدمی خاطرنشان کرد: آنچه که در حال حاضر با آن مواجه هستیم آمار بناهای در حال احداث است که باید توجه مبرم و فوری در  این‌ خصوص  صورت گیرد.


وی ادامه داد:  ۱۶۸ هزار و ۴۰۵ هکتار اراضی قابل کشت در شهرستان زنجان وجود دارد که ۲۹ هزار و ۱۳۸ هزار هکتار آبی و ۱۳۹ هزار و ۲۶۸ هکتار نیز دیمی را شامل می‌شود.


این مسئول با اشاره به اینکه ۷۴ حکم قلع و قمع در شهرستان زنجان اجرا نشده در شهرستان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: بیشتر این احکام‌ از سال گذشته بوده است.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان زنجان پایتخت تغییر کاربری جرم درآمد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن مددی در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج برای مقابله به موقع با تغییر کاربری‌ها گفت: در پی گزارش اراضی اداره جهاد کشاورزی شهرستان کرج در خصوص شروع به تغییر کاربری غیرمجاز در محدوده حریم منطقه ۲ شهرداری کرج، دادستانی کرج دستور قضائی به منظور اجرای قانون در این محدوده را صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای عملیات مقابله‌ای و آزادسازی در راستای اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی بوده است، افزود: در این عملیات با حضور نماینده دادستان، یگان امداد، کلانتری محمدشهر، شهرداری منطقه ۲ کرج، اداره برق و حفاظت اراضی مدیریت جهاد کشاورزی کرج نسبت به آزادسازی تغییر کاربری‌های غیر مجاز در وسعت حدود ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی اقدام شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز ارزش اراضی آزادسازی شده را ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان و مطرح کرد: در این عملیات تفکیک و قطعه بندی به تعداد ۲۵ مورد، دیوارکشی ۲۵ مورد، بنا و سایبان و فضای سرپوشیده دو مورد، گودبرداری و استخر تفریحی سه مورد، محوطه‌سازی ۱۷ مورد، دپوی مصالح ۱۰ مورد و انشعاب غیرمجاز ۱۵ مورد اعمال قانون شد.

مددی ضمن هشدار نسبت به عوامل ایجاد تغییر کاربری‌های غیرمجاز متذکر شد: استان البرز با توجه به استفاده از سامانه‌های نوین و ماهواره‌ای، رصد دقیق و هوشمندی در خصوص هرگونه اقدام به تغییر کاربری انجام می‌دهد و با اقدامات و برنامه‌هایی که منجر به آسیب به اراضی کشاورزی می‌شود به سرعت برخورد قانونی لازم را انجام خواهد داد.

کد خبر 6084227

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران
  • آزاد سازی ٢٠ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی اسلامشهر
  • شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیشابوربا رصد ماهواره‌ای
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در کرج
  • توقیف ادوات و ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی