Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@23:55:06 GMT

یادواره شهدای عشایر فارس آبان ماه برگزار می‎شود

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۰۵۳۲

یادواره شهدای عشایر فارس آبان ماه برگزار می‎شود

رئیس سازمان بسیج عشایر کشور اعلام کرد که یادآوره شهدای عشایر فارس آبان ماه امسال در شیراز برگزار می‌‎شود.

به گزارش ایسنا، سردار سیف شنبه ۲۹ تیر در دومین جلسه شورای عشایر فارس با اشاره به رشادت‌ها و روحیه ظلم ستیزی عشایر در طول تاریخ گفت: عشایر نقش بسزایی در تثبیت نظام اسلامی داشته ‎ اند.

وی افزود: عشایر فارس با تقدیم بیش از ۲۰۰۰ شهید  روحیه ولایتمداری خود را به اثبات رسانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسبیج عشایر فارس همچنین از مسئولین خواست تا در کنار برگزاری یادواره شهدا و ترویج و تبیین آرمان این عزیزان با روحیه جهادی در خدمت به جامعه عشایری نیز کوشا باشند.

 سیف وحدت اقوام را در سایه کنگره یادواره سرداران و ۲ هزار شهید ولایتمدار عشایر استان دانست و خواستار الگو سازی دبیرستان عشایری شهید بهشتی شیراز به عنوان مدرسه‌ای نمونه که ۹۲ شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب کرده است، شد.

یدالله رحمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این جلسه با یادآوری این نکته که محور یادواره شهدا باید خدمت بیشتر به جامعه ویژه قشر محروم باشد، گفت: کمیته‌های تخصصی در زمینه برگزاری هرچه باشکوه‌تر دومین یادواره سرداران و ۲۰۰۰ شهید ولایتمدار عشایر استان همراه با دستورالعمل مشخص شود تا شاهد برگزاری این یادواره در شان و منزلت شهدا باشیم. وی از دستگاه‌ها و ارگان‌ها درخواست کرد تا نهایت تعامل و همکاری را با بسیج سپاه عشایر استان به عنوان متولی اصلی این یادواره داشته باشند .

جانشین سپاه فجر فارس گفت: همه باید در دفاع از هویت استان فارس کمر همت ببندیم، چرا که دشمن همواره در صدد بی هویت کردن ما است.

سردار بوعلی جامعه عشایری را یک جامعه هویت دار و غیرتمند بر شمرد که حفظ اصالت و ریشه ‎ های آن می ‎ تواند موجب رشد و بالندگی جامعه اسلامی شود .

مدیرکل امور عشایر فارس با بیان ارزش ‎ های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه عشایری استان به مصوبه هیئت دولت در مکلف نمودن ۱۸ دستگاه اجرایی کشور و ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و مهارتی به جامعه عشایر اشاره کرد.

روح‎الله بهرامی ترویج فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت را یکی از وظایف راهبردی تمام دستگاه‌ها و نهادهای نظام بر شمرد که باید بدان توجه جدی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح مصوبات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین نشست دبیرخانه کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس در این نشست اظهار کرد: مجتمع بزرگ توسعه فناوری استان فارس از سوی سازمان بسیج علمی و فناوری این استان ایجاد و افتتاح شده که این امر کمک زیادی در پیشرفت مطالب علمی خواهد داشت.

مجید میکائیلی با ارائه گزارشی از روند تشکیل دبیرخانه کمیته علمی پژوهشی آموزشی کنگره عنوان کرد: دبیرخانه کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس آبان‌ماه سال گذشته در محل دانشگاه آزاد اسلامی شیراز راه‌اندازی شد و پس از آن فعالیت‌هایی همچون طراحی و ایجاد سایت برای معرفی شهدای علمی استان فارس همزمان با راه‌اندازی نشریه علمی ایثار و شهادت در دستورکار این دبیرخانه قرار گرفت.

وی متذکر شد: در فاصله ایجاد دبیرخانه علمی تا امروز ۱۴ برنامه متنوع مصوب شده که تا پیش از برگزاری کنگره و همچنین در حاشیه برگزاری کنگره اصلی بخش عمده‌ای از این ۱۴ برنامه مصوب اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس، مهم‌ترین مصوبات و برنامه‌های خاص کمیته علمی پژوهشی کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس را برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» همزمان با برگزاری کنگره و در هماهنگی با اداره کل حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس و بنیاد شهید استان فارس، برگزاری دوره‌های توان‌افزایی، کسب و کار، اشتغال مختص دانشجویان شاهد و ایثارگر، تهیه دانشنامه شهدای استان فارس با بنیاد شهید و امور ایثارگران، معرفی شهدای برجسته علمی ـ پژوهشی با بررسی شهدای استان شاخص‌های علمی تدوین و تهیه بولتن‌های مرتبط با حوزه فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد.

میکائیلی متذکر شد: استفاده کاربردی از هوش مصنوعی در معرفی شهدای علمی و جایگاه ایثار و شهادت، تدوین سرگذشت پژوهشی شهدای استان فارس، طراحی برنامه نقش استان در عملیات دفاع مقدس با استفاده از هوش مصنوعی و مصورسازی‌ها، موشن‌گرافی از شهدای استان فارس با رویکرد علمی، طراحی و اعتباریابی مدل ارتباطی سرداران شهید با قرآن و کلام معصومین علیهم‌السلام، برگزاری استارت‌آپ‌های علمی مختص دانشجویان و دانش‌آموزان در حوزه ایثار و شهادت و تهیه کتاب اشعار ویژه کنگره با اعلام فراخوان و طراحی، نقاشی، سیاه قلم، آثار مرتبط چه دانش‌آموزان، دانشجویان، هیئت علمی و کارمندان را از دیگر مهم‌ترین مصوبات و برنامه‌های خاص کمیته علمی پژوهشی کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس برشمرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای روستای سرخا پایین بندرعباس
  • اتحاد تاریخچی قهرمان مسابقات والیبال عشایری فارس
  • یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر
  • تشریح مصوبات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس
  • یادواره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • یادواره ۳۲ شهید امدادگر اردبیل برگزار می‌شود
  • مشارکت فرمانداران در کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران
  • برگزاری یادواره شهدای هنرمند بوانات
  • یادواره منطقه‌ای شهدای ایل کلهر