Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ صبح امروز سید جواد حسینی در جلسه شورای معاونان با قدردانی از زحمات مظاهری در زمان تصدی پست ریاست مرکز حراست، اظهارکرد: از تلاش و زحمات مظاهری  که فردی بسیار با اخلاق است قدردانی می کنم و به دلیل اینکه مأموریت وی تمام شده بود انتصاب داشتیم وآرزوی موفقیت برای  جلال دلقندی که معلم و بسیار خوشنام است دارم و ان شاء الله مرکز حراست جذب حداکثری را در سیاست و برنامه های خود در نظر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ان‌ شاء الله تلاش خواهیم کرد تا روزهای پنج شنبه و جمعه به  استان ها سفرکنیم و با همکاران  دیداری داشته باشیم و مسایل آموزش و پرورش استان را بررسی کنیم و در همین راستا هفته گذشته به استان شیراز سفر کردیم که ارزیابی این است که سفرهای استانی برای نظام آموزشی بسیار خوب خواهد بود

حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید قوی ترین وزارتخانه در اطلاع رسانی باشد،گفت: نظام تعلیم و تربیت جامعه مخاطب گسترده ای دارد و اطلاع رسانی باید جامع و بموقع باشد و ضرورت دارد که  سیاستگذاری در شورای اطلاع رسانی صورت بگیرد تاجلوه های نام معلمی و آموزش و پرورش به خوبی نشان داده شود .

‌وی با اشاره به اینکه مدیران موفق را مدیران اقتصادی جلوه دهیم،اظهار کرد: پیشنهاد دادیم تا ارزش افزوده املاک صندوق ذخیره فرهنگیان به حساب معلمان عضو صندوق محاسبه گردد و پیگیر این موضوع خواهیم بود.

حسینی اذعان کرد: ماده ٩متعهدین خدمت برای دانشجو معلمان انجام شده است که از حداقل حقوق برخوردار خواهند بود .

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه خبرداد: امروز قرار است که تفاهم نامه‌ای در نمایشگاه الکامپ بین وزارتخانه های  آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد و امضا گردد که برای  هوشمندسازی مدارس است و بستر سازی لازم را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

به سرانجام رساندن رتبه‌بندی معلمان

خبر خوش استخدامی برای دانشجو معلمان

بررسی دو مرحله‌ای شدن کنکور

هوشمندسازی بیش‌ از ۱۲۲ هزار کلاس درس

وی با اشاره به همایش دانشگاه فرهنگیان، اظهارکرد: دو نکته بسیار ارزشمند در این همایش وجود داشت ؛ یکی اینکه همایش در محیط ساده‌ای برگزار شد و همچنین حضور ارکان و اجزایی بود که می توانند به دانشگاه فرهنگیان بسیار  کمک کنند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این که آیین نامه اجرایی قانون تاسیس مدارس غیردولتی در هیات دولت مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد،گفت:آیین نامه اجرایی بسیار مهم است و هرچقدر برای شیوه مدیریت و اجرا در مدرسه وقت  بگذاریم بسیار مهم تر از برنامه های دیگر است .

حسینی خاطرنشان کرد: ادامه فعالیت مدارس مسجد محور، مدارس طبیعت و پیش دبستانی های خارج از آموزش و پرورش بسیار مهم است که تا حصول نتایج نهایی باید پیگیری شود و نباید مدرسه ای خارج از نظارت نظام تعلیم و تربیت فعالیت کند و مدارس تنها با مجوز آموزش و پرورش می توانند فعالیت کنند .

وی با اشاره به درخواست ها برای حذف آزمون اصلح، اظهارکرد: فردی باید وارد نظام تعلیم و تربیت شود که صلاحیت ها و شایستگی های لازم را داشته باشد و آزمون اصلح حذف نشدنی است. ‌

حسینی با بیان اینکه بیشترین تمرکز در این ایام بر این باشد که ساماندهی نیروی انسانی صورت بگیرد، تاکید کرد: تلاش می کنیم تا در اول مهرماه دانش آموزی نداشته باشیم که کلاس نداشته باشد و به ویژه درمناطق سیل زده این موضوع پیگیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آیین نامه سیل قانون وزارت آموزش و پرورش هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی؛ شهریه ۶۵ میلیون تومانی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام ابلاغ آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی گفت: طبق این آیین‌نامه تکلیف رتبه‌بندی مدارس، شهریه دریافتی، ساعات تدریس معلمان، پوشش بیمه‌ای و همچنین نحوه برخورد با مدارسی که شهریه اضافی دریافت می‌کنند مشخص شده است.

به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده با اشاره به نرخ مصوب شهریه در سامانه مدارس غیردولتی و هیات امنایی افزود: رقم بالاترین شهریه‌ها با احتساب فوق برنامه ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که با ابلاغ آیین نامه جدید مدارس غیردولتی، تکلیف مدارس متخلف که شهریه بالاتر دریافت می‌کنند مشخص شده است.

وی ادامه داد: مدارسی که بیشتر از شهریه اعلامی دریافت کنند، با توجه به اجازه‌ای که داده شده، شهریه از حساب آن مدرسه برداشت و در اختیار خانواده‌هایی که از آن‌ها شهریه اضافی دریافت شده، قرار می‌گیرد.

در حالیکه معلمان مدارس غیردولتی همواره از بالا بودن ساعت کاری، پایین بودن حقوق و دستمزد، تاخیر در پرداخت حقوق و بیمه گلایه‌مند هستند محمودزاده با استناد به آیین نامه جدید از کاهش ساعت کاری این معلمان و افزایش حقوق آن‌ها خبر داد و اظهار کرد: قرار شده معلمان مدارس غیردولتی مقطع ابتدایی با ۲۵ ساعت تدریس به صورت تمام وقت در نظر گرفته و بیمه هم شوند.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، «حقوق این دسته از معلمان تقریبا نزدیک “نصف” نسبت به وضعیت موجود افزایش می‌یابد».

محمودزاده در ادامه با بیان اینکه در آیین‌نامه مذکور بحث رتبه‌بندی مدارس برای ثبت‌نام و تعیین شهریه مشخص شده است گفت: مدارس غیردولتی بین رتبه‌های یک تا پنج متناسب با امکانات، فضا، تجهیرات، نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی دسته‌بندی می‌شوند که خانواده‌ها می‌توانند رتبه‌ها را در سامانه مشاهده کنند؛ البته مدارس در تابلو‌های خود نیز رتبه‌شان را نصب خواهند کرد.

به گفته محمودزاده، رتبه هر مدرسه در تعیین شهریه آن مدرسه اثرگذار است

دیگر خبرها

  • کلاف سردرگم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • کلاف سر در گم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
  • مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت مغایر قانون است
  • مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت غیرقانونی اعلام شد
  • شهریه جدید مدارس غیردولتی اعلام شد
  • شهریه مدارس غیر دولتی مشخص شد + فیلم
  • ابلاغ آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی؛ شهریه ۶۵ میلیون تومانی
  • اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیر دولتی ابلاغ شد
  • اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد