Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار اراک با بیان اینکه ۲۶ درصد اعتبار در بخش تملک دارایی به اراک تخصیص یافت گفت: بیش از ۸.۵ میلیارد ریال به بهسازی روستایی در اراک اختصاص یافت. ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حسین بختیاری ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اراک با اشاره به اهمیت توجه به موضوع برق اظهار داشت: برق مشکل اصلی این روزها است، که باید سیستم‌های اداری و جمعیت هدف خود در ساعات اوج برق مصرف کمتری را داشته باشند تا خاموشی در استان مرکزی نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دو تذکر باید داده شود تذکر نخست، در زمینه آتش‌سوزی‌های انجام شده در اراک است، بحث آتش‌سوزی‌ها در استان مرکزی و شهرستان اراک همچنان جدی است،مدیران باید همکاری داشته و در آماده باش باشند، باید تلاش شود تا از ایجاد آتش‌سوزی‌ها پیشگیری شود اما اگر  اتفاق افتاد باید تمام توان خود را به کار  گرفته تا خسارات ناشی از آن به حداقل برسد.

فرماندار اراک تصریح کرد: به سبب بارندگی‌های زیاد در اوایل امسال، پیش‌بینی این آتش‌سوزی‌ها می‌شد، نباید منابع طبیعی به سبب بی‌دقتی و عدم آمادگی مدیران هدر برود، در طول سه روز گذشته 2 مورد آتش‌سوزی رخ داده که گزارش نشده است، به سبب اهمیت این موضوع این کار کوتاهی است و باید این موارد به دستگاه‌های مرتبط منعکس داده شود.

اعتبارات عمرانی کهگیلویه 10 درصد افزایش یافتکهگیلویه و بویراحمد| 230 میلیارد ریال برای توسعه شهرستان دنا اختصاص یافت400 میلیارد ریال برای عمران و آبادی شهرستان محروم لنده اختصاص یافت

بختیاری ادامه داد: تعداد جلسات فرمانداری کمتر می‌شود،تمام جلسات جز جلساتی که قانون بوده و در مصوبه مجلس است در قالب 4 کارگروه استانی تعریف شده است.

وی بیان کرد: باید 80 درصد تملک دارایی‌ها را که در اختیار وزرای کشوری بوده را دریافت کرد در حالی که ما 20 درصد آن را دریافت کرده‌ایم، باید  این بیست درصد طبق مصوبه قانونی ششم، تا پایان سال پنجم برنامه ششم به 30 درصد برسد.

فرماندار اراک عنوان کرد: در تملک دارایی به شهرستان اراک 26 درصد اعتبار تخصیص یافت درحالی که جمعیت شهرستان اراک 43 درصد جمعیت استان است، از تملک دارایی‌های استان مرکزی در مجموع 151 میلیارد تومان به شهرستان اراک داده شده که با اعتبارات بخش‌های دیگر از جمله بسیج، 692 میلیون تومان کلانتری پاسگاه‌ها و سایر موارد در مجموع 168 میلیارد تومان می‌توان برای پروژه‌ها هزینه کرد.

بختیاری خاطر نشان کرد: در بحث به‌سازی روستایی 5.5 درصد معادل 859 میلیون تومان به شهرستان اراک تخصیص یافت که این مورد بسیار کم است، در بحث قانون متوازن برای شهرستان اراک 552 میلیارد ریال برای شهرستان اراک در نظر گرفته شده که که با مجموع اعتبارات تملک دارایی 721 میلیارد ریال برای شهرستان قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: مکان‌هایی که مجاز به استفاده از این مبلغ(552 میلیارد ریال) هستند محدود شده‌اند، شهرداری‌، کلاس‌های غیر استاندارد، آب شرب، فضاهای ورزشی سرپوشیده، طرح هادی، فضاهای فرهنگی، مساجد، مراکز بهداشتی، پایگاه‌های امداد و نجات مجاز به استفاده از این مبلغ نیستند.

فرماندار اراک تصریح کرد: همه این مکان‌ها پتانسیل استفاده از این مبلغ را دارند اما آنچه سبب به وجود آمدن این مسئله شده است، گزارش عملکرد مدیران استانی بوده‌است.

بختیاری ادامه داد: اولویت تخصیص اعتبارات برای پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی 50 درصد، پروژه‌های مستمر دستگاه‌ها با هدف حفظ وضع موجود، تعمیر و تجهیز ادارات شهرستانی، پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی 50 درصد به‌طوری که این پروژه‌ها تا پایان امسال به نتیجه برسد است، که در این تقسیم‌بندی برای شروع پروژه جدید اعتباری گذاشته نشده تا مردم زودتر از این پروژه‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت زدایی سپاه با بهسازی ۶۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل سرهنگ نوظهور مسئول بسیج سازندگی سپاه استان در  افتتاح راه روستای مرتضی کندی در پارس‌آباد گفت: سال گذشته ۶۵ کیلومتر عملیات آسفالت‌ریزی و بهسازی راه‌های روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان اجرایی و عملیاتی شد که در این پروژه‌ها راهداری نقش نظارتی و فنی را عهده دار بوده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • احداث ۸۶ کیلومتر راه روستایی طی سال ۱۴۰۲ در استان اصفهان
  • اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو
  • اختصاص قطعه زمین مسکونی به زوج های جوان در سهند
  • محرومیت زدایی سپاه با بهسازی ۶۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • اختصاص اعتبار ویژه به روستاهای فاقد دهیاری گچساران
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند
  • ۱۰۶ درصد اعتبارات عمرانی دور اول سفر رییس جمهور به سمنان جذب شد