Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه شهر مجن درآمد اقتصادی مردم مجن را از فروش محصولات کشاورزی دانست و گفت: سرمازدگی موجب خسارات عظیم به کشاورزان شده و آنها را دچار مشکلات اقتصادی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسین جناتی امام جمعه شهر مجن در گفتگو با خبرنگار مرآت، با اشاره به اینکه مردم مجن عمدتا کشاورز هستند و دو سال متوالی محصولات کشاورزی آنها دچار سرمازدگی شده و خسارات عظیمی وارد شده است، گفت: درآمد مردم مجن از محصولات کشاورزی و سردرختی است و عمده محصولات نیز زردآلو می باشد که سرما محصولات را از بین برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی مجن به سایر استان ها صادر و درآمد چندین میلیاردی داشت، افزود: با خساراتی که از سرما زدگی به کشاورزان وارد شده، درآمدشان بسیار محدود شده است و دچار مشکلات اقتصادی می باشند.

امام جمعه مجن اضافه کرد: هر چند برای جبران این خسارات به کشاورزان مشمول تسهیلاتی ارائه شده و با توجه به مصوبه دولت، برای بازپرداخت این وام ها مهلت سه ساله دادند و کمک خوبی به کشاورزان شده ولی میزان خسارات وارده  ناشی از سرمازدگی بسیار زیاد است و جوابگوی بهبود اوضاع اقتصادی کشاورزان خسارت دیده نیست.

جناتی با بیان اینکه مردم مجن از مشکلات کم آبی رنج می بردند، تصریح کرد: امسال با بهره برداری از سد تنگه داستان مشکل آب مردم حل شد و با توجه به بارندگی های اخیر به حد وفور آب دارند.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری در مجن به ویژه منطقه تنگه داستان در حدود 10 کیلومتری غرب مجن، اظهار کرد: جاده "تنگه داستان" خاکی است و گرد و غباری که از تردد خودروها ایجاد می شود اذیت کننده می باشد که مردم  خواستار آسفالت این مسیر حدود 10کیلومتری هستند.

امام جمعه مجن ادامه داد: با توجه به اینکه تنگه داستان یک منطقه زیبا و بکر و دارای آبشار بسیار بی نظیری می باشد، پذیرای گردشگران زیادی در تابستان است و در روزهای جمعه شاید هزار خودرو از این جاده خاکی تردد می کنند که بلند شدن گرد و غبار ناشی از این تردد، باعث آزار و اذیت کشاورزان منطقه شده است.

جناتی با بیان اینکه این جاده به سد تنگه داستان منتهی می شود، اظهار کرد: انتظار می رفت بعد از تکمیل سد و بهره برداری از آن آسفالت جاده نیز انجام شود ولی سد امسال به بهره برداری رسید و هنوز از آسفالت این جاده خاکی خبری نیست.   

وی خاطر نشان کرد: آسفالت این جاده به اداره راه واگذار شده است که هنوز باید زیر سازی های جاده را انجام دهند و بعد به آسفالت اقدام کنند ولی کار کند پیش می رود و مردم هنوز در انتظار آسفالت این جاده می باشند.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال کشاورزان فاروجی از کشت نشایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ یکی از روش‌های نوین در تغییر الگوی کشت برای بهره‌وری بیشتر کشت نشایی است که این طرح هم چند سالیست که در شهرستان در حال اجراست.
کارگاه آموزشی توسعه کشت محصولات نشایی سبزی و صیفی جات با هدف انتقال آخرین یافته‌های علمی در کشت نشایی محصولات سبزی و صیفی در محل مزرعه سبز خرم شهرستان فاروج برگزار شد.
با توجه به کاهش بارش‌هاو احتمال سرمازدگی بهاره مزارع تولید نشا مکانیزه در محیط گلخانه به دلیل کاهش مصرف آب و زودرس شدن محصول و امکان انتخاب گیاه سالم برای کاشت و کاهش مصرف بذر و افزایش عملکرد در واحد سطح و یکنواختی مزرعه و کاهش دوره کشت رو به افزایش است.
نشا‌های تولیدی در این گلخانه علاوه بر تامین نیاز کشاورزان شهرستان به شهر‌ها و استان‌های همجوار هم ارسال می‌شود.
روزانه بیش از ۶۰۰ هزار کشت نشای گوجه فرنگی در این گلخانه تولید می‌شود.
تولید نشا گیاهان صیفی در محیط گلخانه و نشاکاری علاوه بر افزایش بهره وری بهینه از منابع تولید به ویژه آب، خاک و نهاده‌های کشاورزی باعث کاهش هزینه‌های تولید، ایجاد اشتغال پایدار، افزایش بازارپسندی محصول و امکان صادرات می‌شود.
خراسان شمالی با سطح زیر کشت ۶۰۰۰ هکتار سبزی و صیفی سالانه حدود بیش از ۲۰۰ هزار تن محصولات سبزی و صیفی را تولید می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود
  • حجم طرح‌های راهداری در بهاباد ۱۵ برابر شده است
  • روکش آسفالت محور روستایی اسلامیه سرند
  • پرهیز شناورها از تردددر تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • آسفالت ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی استان کرمان در سال ۱۴۰۲
  • خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان
  • دولت برای رهایی از بحران اقتصادی از الگوی مشارکتی و واگذاری وظایف به شوراها استفاده کند
  • استقبال کشاورزان فاروجی از کشت نشایی
  • زمان مهاجرت ایرانیان ساکن ترکیه فرا رسید؟/ بحران اقتصادی در راه استانبول