Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:57:36 GMT

اشکالات لایحه مالیات بر ارزش افزوده برطرف شده است

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۰۸۲۴

اشکالات لایحه مالیات بر ارزش افزوده برطرف شده است

مرتضی الویری روز شنبه در اجلاس روسای شوراهای اسلامی استانهای سراسر کشور در زنجان افزود: هفته گذشته با برگزاری جلسه‌ای مشترک با کمیسیون اقتصاد و دارایی حدود ۱۴ ماده این لایحه اصلاح شد.

این مسئول ادادمه داد: کارکرد شوراهای استانی انعکاس مشکلات حوزه استانی به رده‌های بالاتر است و در این راستا اشکالات و ایرادات باید با توجه به محدویتها انعکاس داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در این ارتباط استانهای فعال مسائل بسیار خوبی را به این شورا منتقل میکنند و متناسب با امکانات نیز تلاش می شود در قالب طرح و یا مکاتبات با دستگاه‌های اجرایی پیگیریهای لازم انجام گیرد.

رئیس شورای عالی استانها، کارکرد دیگر چنین نشستهایی را تبادل نظر شوراهای اسلامی استانها در موضوعات مختلف ذکرکرد و گفت: کسب درآمد بیشتر برای شهرداری ها می تواند به موضوع هم اندیشی روسای شوراها تبدیل شود.

وی اضافه کرد: الزاماً نباید جلسات شورای عالی استان ها به وسیله مسافرت با انواع وسائط نقلیه و جمع شدن در زیر یک سقف و با هزینه زیادی انجام بگیرد که خوشبختانه با ویدیو کنفراس هزینه ها به مراتب کاهش می یابد.

الویری افزود: بر این اساس برای پیگیری مسایل مختلف استفاده از این فناوری در بین روسای شورای اسلامی رواج یافته است و حتی این مهم را می توان به حوزه های مختلف و کمیسیون های تخصصی نیز تعمیم داد.

وی اظهار داشت: هم اکنون نرم افزار مورد نیاز آن نیز خریداری و در شورای عالی استانها نصب شده است و بر این پایه فقط می توان در مواقع ضروری و مطرح شدن بحث های جدیتر نسبت به تشکیل نشست ها اقدام کرد.

شهردار سابق تهران با اشاره به تعداد کارکنان دبیرخانه شورای اسلامی استانها نیز گفت: تعداد حقوق بگیران دبیرخانه اعم از مرکز و استانها در پایان دوره چهارم ۱۵۴ نفر بود که از این تعداد ۸۳ نفر حقوق بگیر به پایتخت اختصاص داشت.

وی اضافه کرد: هم اکنون در شورای پنجم مجموع حقوق بگیران دبیرخانه شوراهای اسلامی در سطح کشور ۱۴۳ نفر هستند که از این تعداد ۷۲ نفر به دبیرخانه تهران ارتباط دارد که این تعداد در مقایسه با دوره قبل ۱۱ نفر کاهش دارد.

رئیس شورای عالی استانها ادامه داد: به موجب تصمیم این شورا به استانها اجازه داده شده است که در کمیسیون های مختلف از مشاوران با رده های تخصصی مشخص استفاده کنند.

وی اظهار داشت: در چارت تشکیلاتی ۳۵ نفر نیروی انسانی از قبل وجود داشت که استخدام رسمی محسوب می شدند که ۸۰ درصد آنان سواد و معلومات غیر مرتبط داشتند که محدودیت هایی را ایجاد کرده است.

شهرداری سابق تهران ادامه داد: این شورا یک تبصره ای در بودجه امسال کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه در مراکز استان ها ساختمانی با عنوان خانه ملت ایجاد و یا احداث شود تا هم شورای استانها، نمایندگان ادوار گذشته و نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی استفاده کنند و در واقع مجلس خبرگان باشد.

وی یادآوری کرد: با وجود پیگیری های انجام گرفته این کار تا مراحل خوبی پیش رفت که متاسفانه به سرانجام نرسید که این کار مهم دوباره در سال جاری پیگیری خواهد شد.

وی اظهار داشت: از طرفی لایحه درآمد پایدار توسط شورای عالی استانها در مجلس شورای اسلامی پیگیری شده است و هم اکنون در مرحله نهایی قرار دارد.

الویری افزود: پیش نویس طرح مدیریت یکپارچه شهری نیز آماده شد و پس از بحث هایی پیشرفت بسیار خوبی داشت اما در صحن علی مجلس نماینده وزارت کشور با آن  مخالفت کرد که با پنج رای کم به جایی نرسید که امسال پیگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: قانون شوراها مصوب سال ۷۵ دارای ایردهای زیادی است و بحث های کنونی شورایی نیز به این مهم باز می گردد و همیشه این ترس وجود داشته در صورت بازنگری وضعیت بدتری پیدا می کند که شجاعانه باید اشکالات آن برطرف شود.

این مسئول ادامه داد: برای این کار پیش نویش آن توسط تیم کارشناسی تهیه شده که برای نتایج مطلوب روسای شوراهای اسلامی پیشنهادات خود را در این ارتباط ارائه کنند.

وی اضافه کرد: شهردارزنجان نیز اقدامت بسیار خوبی در راستای عمران آبادانی شهر به ویژه رشد چشمگیر درآمد شهرداری انجام داده که برای سایر شهرها می تواند یک الگو باشد.

الویری افزود: موضوع دیگر اینکه در این استان همه مستقل از خط و خطوط سیاسی باهم همکاری می کنند و این مهم نیز می تواند برای استان های دیگر یک سرمشق باشد.

وی یادآوری کرد: سلایق سیاسی افراد باید برای خودشان محفوظ باشد و در مقام اجرا و عمل دست در دست هم داده و برای تحقق برنامه های ترسیم شده تلاش مضاعفی  انجام شود.

۹۶۴۶/‏۶۰۸۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون مالیات بر سوداگری منجر به تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی، اظهار کرد: قانون مالیات بر سوداگری از مهم‌ترین قوانین ما در مجلس یازدهم است که باعث تضعیف سوداگری و رساندن آن به کمترین میزان و تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هدف از تصویب این قانون آن است که بخش غیرواقعی و سوداگری در بازارهای سکه، طلا، ارز، خودرو و املاک کم و جمع شود.

کد خبر 6086213 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قانون مالیات بر سوداگری منجر به تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • زمین‌های کوچکی که با همت بزرگ به ارزش افزوده می‌رسد
  • روند تصمیم‌گیری در شهرداری اصفهان مطلوب نیست/ لزوم تقویت دیپلماسی فرا شهری و بین دستگاهی
  • نجفی: سرانه سلامت شهر تهران نسبت به برخی از استان‌ها مناسب نیست