Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، نشست خبری بزرگداشت روز صنعت و معدن  استان تهران با حضور مهندس صادقی رییس صنعت و معدن تجارت استان تهران، مهندس مرتضوی رییس خانه صنعت معدن استان، مهندس پرنیان مدیرعامل شرکت شرکهای صنعتی استان و مهندس صدری دبیر همایش هیجدهمین همایش روز  صنعت و معدن و تجارت استان تهران در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ا دامه یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در نشست خبری که به مناسب روز صنعت و معدن استان تهران برگزارشد، با اشاره به جایگاه تهران در صنعت کشور گفت، بررسی شاخص عملکرد رقابت صنعتی در کشور استان تهران در میان تمامی استانهای کشور جایگاه برتری دارد.

وی افزود، شاخص عملکرد رقابت صنعتی یکی از شاخص‌هایی است که برای ارزیابی توان رقابت و عملکرد  اقتصادهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع اندازه‌گیری توان حضور و رقابت در بازارهای داخلی و خارجی خصوصا در حوزه کالاهای با ارزش افزوده و سطح فناوری برتر از جمله متغیرهایی است که می‌تواند نتیجه عملکرد و برنامه‌های صنعتی هر استان را نشان دهد.

صادقی با اشاره به مقاومت صنایع استان در مقابل تحریم ها،گفت، صنعتگران تهرانی با ایستادگی در برابر تحریم‌ها بدنبال رشد وتوسعه ی حداکثر ی کردن تولید هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سطح کشور برای رفع مشکلات صنعتگران تصریح کرد: ،این ستاد به طور مرتب در هفته سه جلسه برگزار می کند که در این جلسات مشکلات واحد‌ها برطرف می‌شود.

در ادامه صابر پرنیان درادامه این نشست  گفت: ۳۹ شهرک صنعتی در استان تهران وجود دارد که از این تعداد ۱۸ شهرک فعال است و امسال برای اولین بار شهرک تخصصی پوشاک در خاورمیانه در تهران گلنگ زنی می‌شود و‌پیش بینی می‌شود حدود ۱۵ هزار نفر در اولین شهرک توزیع پوشاک مشغول بکار شوند، شهرک پوشاک به عنوان اولین شهرک صنعتی پاک تهران است.


وی بیان کرد: ۱۱شهرک صنعتی غیر دولتی و ۴۷ بافت صنعتی در تهران وجود دارد، در بافت‌ها ۲۲۰ هزار نفر مشغول به کار هستند که قرار است این بافت‌های صنعتی برای اخرین بار تعیین تکلیف شود.


پرنیان ادامه داد: پیش بینی دست اندر کاران در سال گذشته این بود که انتهای سال ۹۷ و ابتدای سال۹۸ دومینوی تعطیلی واحد‌ها صورت می‌گیرد که این امر صورت نگرفت و شاهد افزایش ظرفیت و درخواست سرمایه گذاری تولید کنندگان هستیم.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان تهران سازمان صنعت معدن و تجارت استان صنعت صنعت و معدن مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در نشست امضای این تفاهم‌نامه رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: با توجه به ظرفیت بالقوه و بالفعلی که دانشگاه صنعتی شریف دارد امیدواریم بتوانیم با همکاری موثر در حوزه‌های مختلف فناورانه و دانش بنیان به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم و با بومی‌سازی ملزومات وارداتی، ارتقای کیفیت و ایجاد ارزش افزوده بالاتر از محصولات پالایشی، با تحولات آینده در روند جهانی هم‌مسیر شده و توسعه یابیم تا گامی اساسی در فراگیری خودرو‌های الکتریکی و پیشرفت این صنعت برداریم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه صنعت روانکار صرفا اختصاص به خودرو ندارد و نقش اساسی در تمامی صنایع کشور ایفا می‌کند، امیدواریم با برنامه‌هایی که در زمینه داخلی‌سازی مواد اولیه و استفاده از فناوری‌های نوین در تولید محصولات شرکت نفت ایرانول داریم، بتوانیم با حداکثر توان موجود در این دانشگاه، در راستای ارتقای این شرکت در بازار‌های داخل و خارج از کشور همکاری کنیم.

در ادامه این جلسه اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول نیز ضمن معرفی توانمندی‌های شرکت نفت ایرانول گفت: شرکت نفت ایرانول با سابقه‌ترین شرکت در صنعت روانکار کشور است که با دارا بودن دو پالایشگاه تهران و آبادان، ظرفیت بالایی در حوزه پیشرفت‌های دانش بنیان دارد. ما به دنبال تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت و اجرایی شدن پروژه‌هایی در زمینه توسعه و ارتقای کیفیت محصولات، ایجاد ارزش افزوده در محصولات جانبی، بهبود و تحول در فرایندها، بومی‌سازی مواد اولیه، به کارگیری فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی و توسعه سرمایه انسانی متخصص هستیم.

وی افزود: با توجه به آینده صنعت روانکار و ورود خودرو‌های برقی در سال‌های آینده باید تحقیقات و پژوهش در راستای محصولات این حوزه از جمله؛ انواع روغن‌های دارای عمر روانکاری بالا و گریس‌های خاص را آغاز کنیم.

در ادامه تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین طرفین توسط سید عباس موسوی رئیس دانشگاه صنعتی شریف و عیسی اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول به امضاء رسید.

گفتنی است در این پایان جلسه مقرر شد با تشکیل جلسات مشترک ماهانه روند توسعه و پیشرفت مفاد تفاهم‌نامه، بررسی شده و اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته