Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه فرانسه توقیف نفت‌کش انگلیسی توسط ایران را محکوم کرد و آن را اقدامی در راستای آسیب به تنش‌زدایی منطقه توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه فرانسه روز شنبه ضمن ابراز نگرانی درباره توقیف نفت‌کش انگلیسی در تنگه هرمز[ توسط ایران] گفت که چنین اقدامی به تلاش‌ها در راستای تنش‌زدایی در منطقه آسیب وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای دراین باره گفت: ما با نگرانی زیادی از توقیف نفت‌کش انگلیسی توسط نیروهای ایرانی باخبر شده‌ایم. ما این[اقدام] را به شدت محکوم کرده و همبستگی کامل‌مان را با انگلیس اعلام می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، این واکنش‌ها به توقیف نفت‌کش انگلیسی توسط ایران در حالی مطرح می‌شود که متحدان اروپایی فرانسه در زمان توقیف غیرقانونی کشتی حامل سوخت ایرانی گریس 1 توسط انگلیس، سکوت اختیار کردند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرد که یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

این اطلاعیه می‌افزاید : نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سپاه نفتکش توقیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه قطر سیاست‌های رژیم اشغالگر را محکوم کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر سیاست‌های رژیم صهیونیستی در محاصره کردن نوار غزه و گرسنگی دادن فلسطینیان در این منطقه را محکوم کرد.
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر رومانی در دوحه گفت: تحولات منطقه خاورمیانه را با یکدیگر بررسی کردیم. منطقه خاورمیانه شاهد شرایط سخت و پیچیده‌ای است و ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم تنش‌ها را کاهش دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
وی افزود: ما کشتار غیرنظامیان را محکوم می‌کنیم و مجازات دسته جمعی که اسرائیل به راه انداخته است کار نادرستی است. ما همچنین سیاست‌های اسرائیل در محاصره کردن نوار غزه و گرسنگی دادن فلسطینیان در نوار غزه را محکوم می‌کنیم.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


محمد بن عبدالرحمن آل ثانی تصریح کرد: از آغاز جنگ درباره گسترش درگیری‌ها هشدار دادیم و از جامعه بین الملل می‌خواهیم مسئولیت‌های خود را به عهده بگیرد.
وزیر خارجه قطر گفت: برخی از کشور‌ها درباره درگیری‌ها به ویژه جنگ در غزه، سیاست‌های دوگانه اتخاذ می‌کنند.
وی افزود: ما از تشکیل کشور فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ که پایتخت آن قدس شریف باشد حمایت می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • وزیر خارجه قطر سیاست‌های رژیم اشغالگر را محکوم کرد
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها؛ منافع‌طلبی تا کجا؟
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها: فقط به فکر منافع خودتانید؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آن‌ها فقط به فکر منافع خودشانند
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه : آنها فقط به فکر منافع خودشانند
  • رایزنی مقام‌های امنیتی روسیه و رژیم صهیونیستی درباره تنش‌ها در منطقه
  • واکنش تازه ماکرون به حمله ایران | به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادها را زدیم
  • شورای امنیت تجاوز به کنسولگری ایران را محکوم کند