Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد، گفت: حدود 30 هزار نفر در برنامه‌های اوقات فراغت 600 کانون فرهنگی هنری مساجد استان یزد شرکت کردند.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،حجت السلام و المسلمین«مصطفی گرجی» در نشست خبری که با موضوع اوقات فراغت برگزار شده است، با اشاره به فرمایشات امام علی(ع) در مورد تعادل رفتاری، اظهار کرد: حوزه خبررسانی و خبرنگاری دارای حساسیت‌های مهمی است که در کنار ویژگی‌های فراوان پرتگاه‌های زیادی هم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که مسجد به عنوان خواستگاه اسلام ناب محمدی در حقیقت رسانه‌ای بزرگ و حائز اهمیت است، افزود: فعالیت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای فعالیت‌های رسانه‌ای است که نقش مهمی در توسعه اجتماعی و فرهنگی ایفا می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد در ادامه با اشاره به برنامه‌های در دستور کار این ستاد، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از نهادهای زیرمجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که فعالیت فرهنگی انجام را می‌دهند.  

این مسئول آموزش و برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی در طول سال را از جمله وظایف تعیین شده برای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست و بیان کرد: تابستان فرصت مناسبی برای تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی است.

گرجی تدوین برنامه‌های فرهنگی متناسب با شرایط اجتماعی روز را یکی از رویکردهای جدی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد عنوان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت هنر در دوره‌های آموزشی مختلف از جمله رویکردهای اجرایی این ستاد در استان یزد است.

فعالیت 833 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان

وی هنر را مهمترین قالب آموزشی دوره‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان دانست و خاطرنشان کرد: نقاشی آیات، تدریس نمایشی احکام، کلاس‌های هنری به‌روز نظیر دوره‌های مهارت افزایی ویژه کودکان، نوجوانان و خانواده با رویکرد جذب قشر خاکستری در سطح مساجد استان برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان، گفت: هم اکنون در سطح استان یزد 833 کانون فرهنگی هنری در مساجد فعالیت می‌کنند، که از این تعداد امسال 600 کانون برنامه اوقات فراغت دارند.

این مسئول با بیان این‌که حدود 30 هزار نفر در کلاس‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: این کلاس‌ها از ابتدای تیرماه آغاز و تا نیمه شهریور ماه ادامه دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خانه تکانی در ساختار و محتوای فرهنگی را از جمله لازمه‌های توسعه اجتماعی دانست و بیان کرد: توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه مستلزم استفاده از محتوایی به روز و ساختار جدید است.

گرجی با بیان این‌که مخاطب محوری نیاز امروز توسعه فرهنگی جامعه است، اظهار کرد: متأسفانه فعالیت مساجد متناسب با نیاز افراد جامعه به ویژه جوانان برنامه‌ریزی نمی‌شوند.

رادیو مسجد در یزد راه‌اندازی می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد با اشاره به نقش خدام و ائمه جماعت در نقش آفرینی مساجد، تصریح کرد: برنامه‌ریزی فرهنگی با محوریت مساجد مثل پازلی مهم است که باید تمام ابعاد و اشکال آن به درستی در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا تأثیرگذاری مناسب ایجاد شود.

وی اجرای طرح رادیو مسجد را یکی از مهمترین برنامه‌ها و اقدامات در دستور کار ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد استان یزد دانست و بیان کرد: به زودی از رادیو مسجد در استان یزد رونمایی می‌شود.

این مسئول رادیو مسجد را فرصت مناسبی برای شنیدن صدای بچه‌های مسجد عنوان کرد و افزود: امیدواریم با این برنامه فرهنگی هنری شرایط لازم برای ایجاد ارتباط بیش از پیش بچه‌های مسجد با مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی استان ایجاد شود.

گرجی با بیان این‌که حرفه‌ای کردن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله رویکردهای اجرایی این ستاد در استان است، اظهار کرد: به زودی خانه هنر بچه‌های مسجد در یزد راه‌اندازی می‌شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اوقات فراغت خانواده فرهنگی هنری مساجد یزد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه های متنوع فرهنگی،هنری در بهارستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ رئیس حوزه هنری شهرستاِن بهارستان از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی - هنری، خبر داد و گفت: این برنامه‌ها که به مناسبت هفته هنر انقلاب در حالِ اجراست تا پایانِ این هفته در شهر هایِ بهارستان ادامه دارد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی،هنری در بهارستان
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • ۱۵۰۲ عضو جدید به کانون های مساجد خراسان شمالی اضافه شدند
  • مشرف شدن بیش از ٨هزارو ۶۰۰ نفر به حرم مطهر رضوی در طرح از افطار تا سحر