Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر بهنامجو روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، سفر رئیس‌جمهوری به اردبیل را یک فرصت مغتنم برای استان دانست و بیان کرد: به مناسبت این رویداد مهم امکان دریافت اعتبارات و تسهیلات قابل توجه برای رونق اقتصادی، رفع کاستی‌ها و مشکلات استان فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این سفر به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به حضور مدیران بانک‌های کشور قبل از سفر رییس‌جمهوری به اردبیل اشاره کرد و گفت: نهم و دهم مردادماه نشست مدیران عامل بانک‌های کشور در این استان برگزار خواهد شد.

۱۵ مجتمع آبرسانی در استان در دست احداث است

ا ستاندار اردبیل همچنین با تشریح اقدامات دولت در استان گفت: روستاهای این استان با کمبود آب مواجه هستند و برای رفع این مشکل احداث ۱۵ مجتمع آبرسانی در نقاط مختلف در دست اجرا است.

وی همچنین با مهم خواندن پروژه‌های راه‌سازی در استان بیان کرد: چهار خطه کردن جاده‌های استان مورد پیگیری جدی قرار گرفته است.

او افزود: استان اردبیل دارای ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی است، ۱۴۰ کیلومتر از راه‌ها به بزرگراه تبدیل شده و امسال هم ۶۰ کیلومتر بزرگراه در این استان احداث خواهد شد.

بهنامجو با بیان اینکه سال آینده احداث ۵۰ کیلومتر بزرگراه در این استان مد نظر قرار گرفته است، اضافه کرد: اقدامات خوبی در بخش راه‌سازی استان صورت گرفته و اعتبار آن ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

۳۹۷ واحد های تولیدی راکد در استان اردبیل شناسایی شده است

بهنامجو با اشاره به توجه دولت برای فعال‌سازی واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: از هزار و ۱۴۵ واحد تولیدی و صنعتی موجود استان ۳۹۷ مورد غیر فعال و ۷۴۸ مورد فعال بوده و تلاش بر این است تا واحدهای راکد فعال و به چرخه تولید بازگردند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۵ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان راکد بوده و تلاش می‌شود این میزان امسال به ۱۹ درصد کاهش یاید، واحدهای راکد در استان شناسایی و برای فعال شدن آنها برنامه‌ریزی شده است.

او با اشاره به فعال شدن کارخانه تعطیل شده نئوپان خلخال افزود: این کارخانه در پنج سال گذشته راکد بود و با پیگیری و تلاش از رکود خارج شده و فعالیت خود را از سر گرفت.

وی اجرای کارخانه کامیون‌سازی و طرح گسترش کارخانه آرتاویل تایر را از جمله اقدامات استان در راستای افزایش میزان اشتغال در حوزه صنعت دانست.

بهنامجو بیان کرد: سامانه اشتغال استان راه‌اندازی شده و شغل های ایجاد شده واقعی بوده و بر اساس نام، کد ملی و شماره همراه شاغلان در آن ثبت شده است.

وی با بیان اینکه همه اقشار از جمله رسانه‌ها نیز باید در راستای جذب سرمایه‌گذاران به استان تلاش کنند، گفت: رسانه‌ها باید با هوشیاری سرمایه‌گذاران واقعی را شناسایی و در جهت هدایت در امر سرمایه گذاری و اشتغال در استان سوق دهند.

سه پیست اسکی در استان در دست احداث است

استاندار اردبیل بر توسعه گردشگری زمستانی در استان تاکید کرد و گفت: سه پیست اسکی شابیل مشگین شهر، اندبیل خلخال و آلوارس شماره ۲ از جمله پروژه های گردشگری هستند که برای تکمیل آنها تلاش می شود.

بهنامجو همچنین افزود: در این راستا همچنین اعزام پزشکان به ترکیه برای فراگیری آموزش پزشکی درمانی مورد توجه قرار گرفته و شهریور ماه ۱۲ پزشک از این استان به استانبول اعزام می شوند.

وی احداث پل معلق شیشه ای هیر و خلخال را مورد اشاره قرار داد و گفت: با تکمیل این پل‌ها شاهد افزایش گردشگران و مدت اقامت و ماندگاری آنها در استان خواهیم بود.

احداث راه آهن اردبیل در دولت روحانی شتاب گرفت

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به آخرین وضعیت راه آهن اردبیل - میانه گفت: عملیات ریل‌گذاری طرح راه آهن ۱۷۳ کیلومتری اردبیل - میانه در دولت دوازدهم شتاب گرفته است.

وی افزود: با توجه به تامین اعتبار پروژه، این طرح مهم ریلی بر اساس قول داده شده به مردم در دهه فجر ۹۹ به بهره برداری می رسد.

استاندار اردبیل افزود: تامین فاینانس داخلی راه آهن کار آسانی نبود و سال گذشته ۲هزار و ۵۰۰ میلیار ریال به این پروژه اختصاص داده شد و امسال هم ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص خواهد یافت.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی راه آهن میانه - اردبیل به طول ۱۷۳ کیلومتر در سال ۸۳ شروع شده و در این مدت بارها مردم استان وعده های تحقق نیافته بسیاری برای افتتاح آن شنیده اند، اما با تامین اعتبار این پروژه سخت توسط بانک ملی ایران، عملیات اجرایی این طرح شتاب گرفته است.

وی گفت: در طرح راه آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر در دست اجرا است.

او اضافه کرد: همچنین توجیه‌دار کردن طرح اجرای خط آهن اردبیل – پارس‌آباد نیز از جمله اقداماتی است که با انجام مطالعات بیشتر انجام شده و رایزنی با جمهوری آذربایجان در خصوص اتصال خط آهن این کشور به پارس‌آباد نیز از سال قبل آغاز و تفاهم‌نامه اجرای آن نیز امضا شده است.

واگذاری کشت و صنعت مغان به بهبود امور در این شرکت کمک کرده است

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به واگذاری مجموعه کشت و صنعت مغان گفت: برای بهره‌وری بیشتر در مجموعه‌های اقتصادی باید مدیریت با ثباتی راس مجموعه وجود داشته باشد و واگذاری این مجموعه موجب تاثیرگذاری بالا در زمینه مالی و مدیریتی شده است.

وی بیان کرد: اشتغالزایی برای ۵۰۰ نفر، فعال‌سازی کارخانه قند و گسترش صادرات اقداماتی است که در مدیریت جدید در این مجموعه انجام و مورد راست آزمایی نیز قرار گرفته است.

۱۸ هزار شغل در استان اردبیل ایجاد شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعهد ۲۰ هزار نفری اشتغال در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود برخی مشکلات اقتصادی ۱۸ هزار شغل پارسال در استان ایجاد شد و با توجه به آمار بالای بیکاران در استان و افزوده شدن سالانه ۶ هزار بیکار به ۶۵ هزار بیکار استان باید تلاش دستگاه‌ها و بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال بیشتر شود.

بهنامجو ادامه داد: در حال حاضر که در وضعیت نامناسب اقتصادی قرار گرفته ایم، باید تلاش‌ها بیش از پیش شدت گرفته و از فرصت‌های موجود بیشترین اشتغال را در استان ایجاد کنیم.

مدیران ناتوان و ناسالم تغییر می‌کنند

استاندار اردبیل همچنین در این نشست با اشاره به دقت در انتخاب مدیران توانمند گفت: اگر مدیری از توانمندی، پاکدستی و اخلاق‌مداری‌اش کاسته شود، تغییر می‌یابد.

وی ادامه داد: انتخاب مدیران از داخل استان انجام شده و این اقدام با هدف ارتقای مدیران توانمند استانی انجام گرفته است.

بهنامجو همچنین به بی طرفی مدیران در انتخابات پیش رو تاکید کرد و افزود: هیچ مدیری حق ندارد له و یا علیه نامزدها فعالیت کند.

استاندار اردبیل همچنین با تاکید بر استقبال از نقد منصفانه مطبوعات، رسانه ها را به نقد منصفانه و پرهیز از تهمت زنی به مسئولان و مدیران فرخواند و گفت: مسوولان استان آماده پذیرش نقد به دور از تهمت هستند.

۷۱۱۰/‏۳۰۰۶/‏۶۰۱۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رئیس جمهوری اردبیل استانداری اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید

سهراب سهرابی، مجری طرح گندم  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اولین برداشت خوشه های گندم از ۷ فروردین در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان آغاز شد و در ادامه مناطق معتدل و سرد کشور هم اضافه خواهند شد.

به گفته او، بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۵۵۶ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۱۰۰ هزار تن بدلیل برداشت زودهنگام ناشی از شرایط اقلیمی رشد داشته است.

سهرابی با بیان اینکه خوزستان با ۳۷۰ هزار تن بالاترین میزان خرید را به خود اختصاص داده است، افزود: بنابر ابلاغ دستور العمل خرید تضمینی گندم به تمام استان ها، ۱۱۵۰ مرکز در مناطق مختلف آماده خرید گندم هستند و ۲۱ هزار دستگاه کمباین آماده برداشت هستند.

مجری طرح گندم ادامه ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید گندم به ۱۳.۵ میلیون تن برسد که حداقل ۱۰.۵ میلیون تن خرید تضمینی خواهیم داشت.

به گفته او، اولین برداشت ها در فروردین آغاز و تا شهریور ادامه دارد و همواره مقدمات لازم سامانه خرید تضمینی بازر‌گانی دولتی، اطلاعات کشاورزان درج می شود و در ادامه مقدمات پیگیری وجوه کشاورزان در حال انجام است.

سهرابی گفت: با اتخاذ برنامه ریزی مناسب و حمایت های لازم از کشاورزان و فراهم شدن مقدمات لازم، امکان خودکفایی گندم فراهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • رژیم صهیونیستی مقدمات حمله به رفح را آغاز کرد
  • اسرائیل مقدمات حمله به رفح را آغاز کرد
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • انجام مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد
  • تکمیل ظرفیت کاروان‌های عمره/ بیش از ۵ میلیون نفر در نوبت عمره هستند + فیلم
  • تکمیل ظرفیت کاروان‌های عمره/ بیش از ۵ میلیون نفر در نوبت عمره هستند