Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@21:09:00 GMT

۷۰۰ تن عسل در مشگین‌شهر تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۱۱۱۶

۷۰۰ تن عسل در مشگین‌شهر تولید شد

به گزارش ایرنا، یوسف جهانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مشگین‌شهر با دامنه سرسبز سبلان و غنی بودن از لحاظ گونه‌های مختلف گونه گیاهی از جمله نعناعیان، گل سرخ، خشخاش، گل‌های ماهور، زنبق، نخود، شب‌بو و آلاله دارای پتانسیل بسیار مناسبی برای پرورش زنبورعسل می‌باشد.

او اظهار داشت: در این شهرستان با بیش از ۴۰ هزار کندوی زنبور عسل مدرن و فعال زمینه اشتغال مستقیم ۸۰۰ نفر فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مشگین‌شهر قطب تولید عسل استان اردبیل بوده و محصولات جانبی از جمله ژله رویال، بره موم، موم و گرده‌گل تولید می‌شود.

او افزود: در حال حاضر زنبورداران این شهرستان علاقه فراوانی برای تولید نشان می‌دهند و تولید این محصولات جانبی از نظر اقتصادی برای زنبورداران بسیار مفید خواهد بود.

وی گفت: بیشتر محصولات جانبی تولید شده توسط زنبور عسل خاصیت دارویی دارد که ضمن افزایش تقاضا برای این محصول، تولیدکنندگان با رغبت بیشتری جهت تولید آن به این مدیریت مراجعه کرده و از نظرات کارشناسان این مدیریت برای افزایش تولید این محصول ارزشمند استفاده کرده و آموزه‌های خود را در زنبورستان‌های خود بکار می‌بندند.

او از برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزش پیشرفته برای زنبورداران در آینده خبر داد و افزود: در کنار تولید ژله رویال، تکثیر و تولید ملکه زنبور عسل نیز در شهرستان رواج دارد و اغلب زنبورداران این شهرستان ملکه مورد نیاز زنبورستان‌های خود را تامین می کنند و عده‌ای از زنبورداران هم بصورت تخصصی در تکثیر و تولید ملکه زنبور عسل فعالیت دارند.

وی همچنین از تحویل ۱۹۶ تن شکر به قیمت دولتی به زنبورداران شهرستان به بیش از ۴۰۰ زنبوردار عضو تعاونی زنبورداران در سال جاری خبر داد.

مشگین‌شهر در شمال غربی اردبیل قرار دارد.

۶۰۱۸/‏۶۰۱۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشگین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۱۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار وحشیانه آخونک توسط زنبور (فیلم)

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه کشف و شکار شاه مار‌های کبرای بزرگ در ویتنام (فیلم) سلاح مرگبار یک مار ایرانی برای شکار پرنده (فیلم) لحظه شکار موش توسط گربه در دستگاه تستر (فیلم)

دیگر خبرها

  • شکار وحشیانه آخوندک توسط زنبور (فیلم)
  • شکار وحشیانه آخونک توسط زنبور (فیلم)
  • شکار وحشیانه آخونک توسط زنبور + فیلم
  • چند باور غلط در مورد عسل
  • مسمومیت ۲ نفر با گاز مونوکسیدکربن در مشگین‌شهر
  • مشگین شهر مقصد گردشگران نوروزی در دور دوم سفرها
  • ناسپاسی از نعمت‌های پروردگار نشانه دنائت انسان است
  • فعالیت حدود دو هزار نفر در زنبورستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • مسمومیت ۳ نفر با گاز مونوکسیدکربن در مشگین‌شهر
  • تولید ۲.۵ هزار تن عسل در چهارمحال و بختیاری