Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: 20 درصد معلولان و کودکان بی‌سرپرست و سالمندان کشور در استان خراسان رضوی هستند که ناشی از شرایط خاص استان و مسافرپذیر بودن آن است.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، حمیدرضا پوریوسف ظهر امروز در دیدار با استاندار خراسان رضوی، اظهار کرد: تنوع و تعدد خدمات و جامعه هدف بهزیستی اهمیت کار این مجموعه را چند برابر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر 470 هزار مددجو در استان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که توسط هزار و 350 کارمند بهزیستی به آنان خدمات ارائه می‌شود.
پوریوسف با بیان این‌که «جامعه هدف بهزیستی زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، معتادان، افراد آسیب‌دیده اجتماعی و... هستند»، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقشار زیر پوشش بهزیستی معلولان هستند. بر این اساس هم‌اکنون بیش از 120 هزار نفر در استان خراسان رضوی معلول دارای پرونده و خدمت گیرنده زیر پوشش هستند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر 1600 مرکز غیر دولتی دارای مجوز به جامعه هدف در سطح استان خدمت ارائه می‌دهد و 12 هزار داوطلب و خیّر نیز با بهزیستی همکاری و مشارکت دارند.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به حجم بالای فعالیت‌ها و تنوع خدمات بهزیستی، یادآور شد: خراسان رضوی در زمینه شمار کودکان بی‌سرپرست مقیم مراکز، معتادان متجاهر، معلولان و سالمندان مجهول‌الهویه و معتادان متجاهر رتبه اول کشور را دارد.
همچنین در ادامه معاونان اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گزارش‌هایی از وضعیت حوزه‌های تحت مدیریت خود ارائه کردند.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال جامعه خراسان رضوی سالمندان کودکان معلولان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر عزیزنژاد صبح سه‌شنبه در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اظهار کرد: امروز شاهد انعقاد تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه های عمومی بهزیستی استان با هدف خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه به ویژه جامعه معلولان هستیم.

وی با بیان آمار تعداد افراد جامعه هدف مستقیم و غیر مستقیم بهزیستی در استان بوشهر، انعقاد این تفاهم نامه در راستای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین جامعه هدف را امری مبارک دانسته و خواستار تحقق مفاد این تفاهم نامه شد.

عزیزنژاد ادامه داد: انعقاد این تفاهم‌نامه در موضوعات ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقا سطح علمی در جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح توانایی‌های افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنان می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه می‌توان به عضویت جامعه تحت پوشش بهزیستی در کتابخانه های عمومی استان، مشارکت در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری دوره آموزشی، همکاری در تأمین منابع، همکاری در ایجاد پیشخان کتاب در سرای سالمندان، همکاری به منظور بهسازی امکان ورود معلولان به کتابخانه‌های عمومی و همکاری برای ایجاد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی نام برد.

کد خبر 6079878

دیگر خبرها

  • ازدواج فامیلی عاملی برای افزایش آمار معلولان
  • انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • افزایش ۳۰درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان