Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@21:42:13 GMT

اشتغال مولد ضامن استقلال کشور است

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۱۱۹۲

اشتغال مولد ضامن استقلال کشور است

به گزارش ایکنا از یزد، احمد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد، امروز، 29 تیرماه در نشست کارگروه اشتغال این نهاد با اشاره به شعار سال و لزوم رونق تولید اظهار کرد: اشتغال مولد ضامن استقلال کشور و برنامه‌ریزی برای نیل به این مقصود لازم و ضروری است.

وی بیان کرد: تأکید مقام معظم رهبری در مورد بحث اقتصاد که در سال‌های متوالی در نام‌گذاری سال مورد توجه قرارگرفته، نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است و همه ما وظیفه داریم در راستای تحقق منویات معظم‌له تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از مدیریت جهادی در اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مدیریت جهادی یعنی کار خالص، تلاش بی‌وقفه، فعالیت با‌انگیزه و خستگی‌ناپذیر و بی‌منت و بدون چشمداشت مادی برای تحقق هدفی عالی که باید موردتوجه همه ما قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: در دوره کنونی دشمنان این مرز و بوم، انقلاب اسلامی را با جنگ اقتصادی به چالش کشیده‌اند و سربازان بی‌ادعای انقلاب در این جنگ نابرابر تلاش می‌کنند همچون دفاع مقدس افتخار دیگری را رقم بزنند.

وی تأکید کرد: البته لازم است توان و دانش نيروهای متخصص و نخبه كشور برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به كار گرفته شود تا كالاهای توليد داخل كيفيت لازم برای رقابت با كالاهای خارجی را داشته باشند.

ابراهیمی توجه بیش‌ از حد به اشتغال دولتی و پشت‌ میزنشینی را معضل اساسی این حوزه دانست و خواستار ارائه مشاوره صحیح برای سوق دادن جوانان به سمت تولید و اشتغال پایدار شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی فیض اللهی شامگاه سه شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بهار با تأکید بر اهمیت تحقق منویات رهبر انقلاب و تحقق شعار سال، گفت: رهبر معظم انقلاب نقشه راه را برای ما مشخص کرده و دستگاه‌های دولتی وظیفه هموار کردن و تسهیل گری در راستای جهش تولید را بر عهده دارند.

وی گفت: تعهد اشتغال شهرستان بهار در سال گذشته تعداد یک هزار و ۶۱۹ نفر بود که یک هزار و ۸۳۶ نفر معادل ۱۱۴ درصد توسط دستگاه‌های اجرایی محقق شد و سهمیه شهرستان بهار در سال جاری تعداد یک هزار و ۴۵۸ نفر است.

فیض اللهی اضافه کرد: داشتن اطلاعات کافی در حوزه اشتغال و کسب و کار می‌تواند به برنامه‌ریزی دقیق کمک کند و جایگاه شهرستان در بین شهرستانهای دیگر مشخص شود و موانع و نواقص برطرف شود.

وی سفر ریاست جمهوری در نیمه دوم امسال را محتمل دانست و گفت: با توجه به ظرفیت شهرستان بهار در حوزه کشاورزی و صنعتی، باید طرح‌های مدونی را برای طرح در سفر آماده کنیم تا از این محل منتفع شویم.

فیض اللهی با تاکید بر مشخص شدن سهمیه شهرستان در حوزه اشتغال و تسهیلات گفت: با مشخص شدن سهمیه شهرستان و داشتن آمار می‌توان اقدامات و میزان پیشرفت را سنجید و متناسب با داشته‌ها و ظرفیت‌ها به دنبال جذب اعتبار بود.

وی تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستان بهار را از اولویتهای امسال برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت تشکیل و گسترش تعاونیها و اختصاص ۲۵ درصد از تسهیلات، این مهم در شهرستان بهار نیز پیگیری خواهد شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گفت: با توجه به وضعیت شهرستان بهار در حوزه کسب و کار، تسهیلات در بخش ایجاد توسعه و سرمایه در گردش به شهرستان تزریق شود و رفت و برگشت تسهیلات در حوزه شهرستان بهار متمرکز باشد تا ظرفیت‌های بالقوه به فعلیت برسد.

یوسف شعبانی اضافه کرد: تعداد بیمه شدگان اجباری در ابتدای سال ۱۴۰۲، ۱۴۱ هزار نفر بود که با افزایش در پایان سال به ۱۴۹ هزار نفر و۷۰۰ نفر رسید.

وی اظهار داشت: تعهد اشتغال استان همدان در سالهای گذشته، نامتعارف بود و بر اساس جمعیت و تعداد نیروی کار فعال و کارگران، در ۲ سال گذشته کاسته شد و از عدد سازی دوری جستیم و رویکرد کیفی‌سازی و اشتغال پایدار در دستور کار قرار گرفت.

شعبانی اظهار داشت: تعهد اشتغال در سال ۱۴۰۳ به تعداد ۲۰ هزار نفر بود که این رقم با کاهش ۳ هزار نفری به ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفر رسید.

وی به ثبت آمار در سامانه رصد اشاره کرد و گفت: ۹۱۷ طرح در استان در سامانه رصد قابل بررسی است و کلیه طرح‌های قابل بررسی، باید با تعیین ضرب العجل، تعیین تکلیف شود تا در راستی آزمایی مشکلی پیش نیاید.

شعبانی اعلام کرد: شهرستان بهار در جذب اعتبار مشاغل خانگی با پرداخت ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، رتبه دوم استان را به دست آورد.

وی ادامه داد: اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی در استان مبلغ ۱۶۲ میلیارد تومان بود که از مبلغ مذکور ۱۱۴ میلیارد تومان پرداخت شد.

وی به سیاست گذاری سال جدید اشاره کرد و گفت: امسال برای اشتغال فارغ التحصیلان، کمر همت بسته ایم و ۲۵ درصد کلیه تسهیلات در اختیار شهرستان، باید مختص فارغ التحصیلان باشد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: ایجاد کارگاه‌های جدید در قالب طرح‌های کارفرمایی در راستای اشتغال پایدار و بیمه‌های اجباری و جهش در فضای کسب و کار در اولویت است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۲ درصد پیشرفت اشتغال زایی ما در فضای کسب و کار، باید با حضور فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد.

شعبانی اظهار داشت: طبق سیاستها، ۲۵ درصد کل تسهیلات باید به حوزه تعاون و تشکیل و توسعه تعاونی و رونق کسب و کار در تعاونیها اختصاص یابد و به روستاهای کانونی در این حوزه توجه شود و بر طبق برنامه هفتم توسعه، در هر سال از برنامه، ۲ درصد پیشرفت تعاونیها لحاظ شود.

کد خبر 6087012

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • بانک‌های دشتی در تحقق شعار سال مشارکت و همکاری لازم داشته باشند
  • وزیر امور اقتصاد و دارایی: پرسپولیس به کنسرسیومی از بانک ها واگذار شد
  • جزئیات مدیریت سرخابی‌ها توسط دو کنسرسیوم پتروشیمی و بانکی از زبان وزیر اقتصاد
  • عجیب، اما واقعی؛ دولت پرسپولیس و استقلال را قسطی فروخت
  • وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها قسطی فروش رفتند
  • عجیب، اما واقعی؛ پرسپولیس و استقلال قسطی فروخته شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند