Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@03:04:19 GMT

سنجش فشار خون بیش از 268 هزار نفر در شهرستان اراک

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۱۲۱۵

سنجش فشار خون بیش از 268 هزار نفر در شهرستان اراک

فرماندار اراک گفت: در راستای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا تاکنون در اراک 268 هزار نفر غربالگری شده اند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حسین بختیاری در سومین جلسه شورای اداری شهرستان اراک اظهار کرد: با توجه به سیلی که در ابتدای سال جاری رخ داد وقوع آتش سوزی در مراتع دور از انتظار نبود و مسئله آتش سوزی‌ها همچنان جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید همکاری لازم توسط مسئولان صورت گیرد تا شاهد خسارات کمتری در این خصوص باشیم. طی 3 روز گذشته دو مورد آتش سوزی رخ داده که هنوز گزارش آن را دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود: متاسفانه تقسیمات شهرستانی ادارات کل راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حذف شده که در این راستا از مدیران تقاضا داریم یکی از معاونان را به عنوان قائم‌مقام مدیرکل معرفی کنند.

فرماندار اراک تصریح کرد: در جلسه اخیر شورای توسعه استان چند محور اساسی مطرح شد که از جمله این محورها کمتر شدن تعداد جلسات و حذف برخی از از آنها بود که در این راستا مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به مدت دو هفته تمام جلساتی که قانون و مصوبه مجلس بوده را احصا کرده و مابقی را در 4 گروه تعریف و باقی را حذف کنند.

بختیاری در خصوص اعتبارات تملک دارایی ها بیان کرد: آنچه در خصوص اعتبارات در استان‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد، 20 درصد اعتبارات تملک و دارای‌های کشور است و 80 درصد اعتبارات در اختیار وزرا و مسئولان کشوری است که باید تلاش شود 80 درصد مابقی وارد استان‌ها و شهرستان‌ها شود. قرار بر این است که تا پایان سال پنجم برنامه ششم این 20 درصد به 30 درصد افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: در تملک دارایی‌ها سه سرفصل و محل اعتبار داریم که یکی استانی است و از این محل رقم خوبی به شهرستان تعلق پیدا نکرده است به طوریکه علیرغم اینکه حدود 43 درصد جعیت استان در شهرستان اراک ساکن هستند تنها 26 درصد اعتبار به شهرستان تعلق گرفته است. اعتراضاتی وارد شد که در نهایت اعلام کردند از 240 میلیارد ریالی که در استان بلوکه شده بخشی در شهرستان اراک هزینه خواهد شد.

فرماندار اراک خاطرنشان کرد: مجموعا از اعتبارات استانی تملک دارایی‌ها 151 میلیارد ریال، در بهسازی روستایی 5.5 درصد معادل 859 میلیون تومان، در بحث کلانتری‌ها 692 میلیون تومان، بسیج 115 میلیون تومان و در مجموع 168 میلیارد ریال به شهرستان تعلق گرفته است.

بختیاری اضافه کرد: در بحث قانون اعتبارات متوازن 552 میلیارد ریال برای شهرستان اراک در نظر گرفته شده که مجموعا با مجموع اعتبارات تملک دارایی ها 721 میلیارد ریال برای شهرستان مد نظر قرار داده‌اند. در بحث قانون اعتبارات متوازن متاسفانه سال‌های قبل موفق نبوده‌ایم و هدف این است که از محل این قانون به نقاط کمتر برخوردار توجه شود.

وی ادامه داد: از زمان ابلاغ صورتجلسه تا 31 شهریور ماه باید اقدامات لازم صورت گیرد که فعالیت‌ها با اعتبارات سال 98 رسما آغاز شود.

فرماندار اراک اضافه کرد: پروژه‌ها در شهرستان اولویت‌بندی شده و اولویت اول با پروژه‌هایی که دیون دارند، دوم پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی 50 درصد، سوم پروژه‌های مستمر دستگاه‌ها با هدف حفظ وضع موجود، چهارم تعمیر و تجهیز ادارات شهرستانی، پنجم پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی کمتر از 50 درصد به طوریکه تا پایان سال جاری به اتمام برسند، برنامه‌ریزی شده و تقریبا برای پروژه جدیدی اعتباری در نظر گرفته نشده و تاکید بر این است که پروژه‌های نیمه تمام به اتمام برسد.

 

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آتش سوزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی فرهنگ و ارشاد اسلامی فشار خون قانون قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۱۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۶ درصد اعتبارات عمرانی دور اول سفر رییس جمهور به سمنان جذب شد

هاشمی  در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود گفت: دور اول سفر  رییس جمهور به سمنان که در آبان ۱۴۰۰ انجام شد، ۱۴۵ مصوبه داشت و اعتباری بالغ بر ۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۱۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی و اقتصادی اختصاص یافت، ادامه داد: از این میزان ۷۹ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال مربوط به حوزه اقتصادی در قالب تسهیلات بانکی محقق شد.

هاشمی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۷ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبارات اقتصادی جذب شده است، افزود: این میزان معادل حدود ۷۴ درصد از کل اعتبارات اختصاص یافته در این حوزه است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۲ و چهار دهم درصد از مصوبات عمرانی و اقتصادی محقق شده است، اظهار کرد: استان سمنان در موضوع تحقق مصوبات دور اول سفر جزء استان‌های موفق است.

استاندار سمنان ادامه داد: در سفر اول آیت‌الله رئیسی به استان ۴۶۷ ریزپروژه تخصیص اعتبار شد که از این تعداد ۲۱۱ طرح به بهره‌برداری رسید و ۲۵۶ طرح هم در دست اقدام است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۶۰ درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است
  • ۲۲۲۴ میلیارد اعتبار سفر رئیس جمهور به اردبیل تخصیص یافت
  • همسویی بی‌نظیر در توسعه اردبیل
  • پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • اعتبارات سفر دوم دولت به استان سمنان قابل توجه است
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • ۶۰ درصد اعتبارات شهرستان تنگستان تخصیص یافت
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • بهره مندی بیش از ۱۸۵هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری
  • ۱۰۶ درصد اعتبارات عمرانی دور اول سفر رییس جمهور به سمنان جذب شد